Aurora2605

Et lidt prekært spørgsmål.

41 indlæg i dette emne

Jeg kender flere der har fødselsdag d. 24. december, og alle siger at de aldrig har følt at deres fødselsdag druknede i jul. Det har været en fødselsdag ligesom alle andre har det. Jeg tror det er meget hvad man gør det til.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvis vi nogen sinde kommer i den situation (hope, hope) så vil jeg personligt være fløjtende ligeglad med, hvornår baby ville have fødselsdag. Som en anden nævner, er det jo op til forældrene at gøre en fødselsdag til en fødselsdag, også selvom den ligger tæt på eller i julen. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I har så meget ret alle sammen ..... og nu er der jo faktisk en lille detalje vi KAN planlægge ...... :rolleyes ... får vi et december barn, så kan vi være med til at præge hvornår den skal have fødselsdag, og det bliver STENsikkert ikke juleaften, for jeg skal have planlagt kejsersnit. Så lidt planlægning kan vi da :)

Vi springer heller ikke de 2 måneder over ...... nu har vi forsøgt med den her mirakel baby i 2 år og 5 måneder, så skulle den komme i december, så skal jeg nok sørge for at den fødselsdage ALDRIG kommer til at drukne i jul :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi overvejer lidt at holde pause hvis dette forsøg ikke lykkes, men det har mere med at vi har brug for at kunne planlægge lidt igen og rejse osv, og ikke pga fødselsdag i julen. Jeg har selv fødselsdag i foråret og manden om sommeren og har begge været glæde for det. Lykken var derfor ekstra stor når der var et sommerbarn på vej efter over 2 års kamp, men når nu det ikke ville blive til noget er det måske meningen at vi skal have et vinterbarn i stedet. Jeg håber vi rammer udenom julemåneden, men vil ikke planlægge efter det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I har så meget ret alle sammen ..... og nu er der jo faktisk en lille detalje vi KAN planlægge ...... :rolleyes ... får vi et december barn, så kan vi være med til at præge hvornår den skal have fødselsdag, og det bliver STENsikkert ikke juleaften, for jeg skal have planlagt kejsersnit. Så lidt planlægning kan vi da :)

Vi springer heller ikke de 2 måneder over ...... nu har vi forsøgt med den her mirakel baby i 2 år og 5 måneder, så skulle den komme i december, så skal jeg nok sørge for at den fødselsdage ALDRIG kommer til at drukne i jul :wub

Måske Vorherre kan se ironien og belønner jer med en julebaby :) Husk og hold os opdateret :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mands bror har fødselsdag d. 23. December, og jeg synes faktisk at hans fødselsdag er den hyggeligste i familien. Vi starter altid med brunch, og så tager hele familien i tivoli, hvor der aldrig er ret mange mennesker. Det er så hyggelig en tradition :)

Så det er jo, hvad man gør det til :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Med Sofie havde jeg termin 18/12 og hun kom lige over midnat nytårsaften .... Fedt tidspunkt!

Vores nr 2 er fra 20/1 så begge fra januar

Faren fra 16/12 farfar fra 22/12 fætter fra 6/1 så vi er på farten hele tiden i november december januar ( jeg har i november min nevø er født på min fødselsdag og vi har en farbror og 2 fætre kusiner der også har i november)

Jeg ville intet springe over hvis det var mig

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kender en der er født 22.12. Den gang han blev født, lovede hans forældre hinanden, at deres søn ikke skulle lide pga. datoen. Det har de så holdt, og hvert år holder de en dejlig fødselsdag for deres søn. Af samme årsag pynter de først op til jul derhjemme den 23.12. Jeg tror ikke fødselsdatoen betyder så meget, når man nu (håbe håbe) står med et raskt barn. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er selv født en uge før jul, og det har jeg aldrig været ked af.

Min storebror er fra midt juli og kunne aldrig dele ud på hans fødselsdag. Det synes jeg som barn er mere trist end at være født i december ;)

(null)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mor har fødselsdag juleaften og hun holder hvert år fødselsdag for familien om morgenen tiæ morgenkaffe og rundstykker. De sidste gæster kører hjem til middag hvor de så forbereder julen. Det fungerer fint og alle får byttet julegaver osv. Selv springer vi ikke nogen cyklus over selvom jeg helst vil ha forår og sommerbarn. Sku vi være heldige og det så blir vinterbarn så er der en mening med det og er sikker på vi blir glade :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er sikker på jeres barn vil være lykkelig for bare at være blevet født - også selvom det evt. Er i julen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg blev meget ups gravid og fødte d. 21. 12 og det er altså ikke noget problem.

Vi havde en MAGISK jul med en baby på 3 dage bare os tre herhjemme, jordens dejligste aften

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Både jeg, begge mine brødre, og B er født i juni og Juli.

Op til sommerferien hvor alle enten er ude og rejse som flere skriver også kan være træls når der skal inviteres til fødselsdag.

At være født i december, synes jeg ingen hindring er overhovedet. Kender et tvillinge par der er født d. 26 December og det har aldrig været et problem for dem.

Er man født d. 24 December er der jo bare ekstra hygge, og hvilket barn vil ikke synes det er SUPER :D

Så jeg vil ikke mene det er en hindring, så go for it og som en anden skriver skid da hul i hvornår et barn får fødselsdag :)

:bd :bd I jeres retning. Held og lykke.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er selv december barn, og jeg har aldrig haft en julet fødselsdag, tværtimod. Jeg tror det hele er op til hvor meget forældrene gør ud af om det er julen eller fødselsdagen der er det vigtigste :-D

Stadig den dag i dag, er jul og fødselsdag skilt ad :-)

Så nej jeg tror ikke jeg ville vente hvis det var :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi springer bevist over marts/april for at undgå december termin.

Og det er fordi 1/2 af familien har fødselsdag i december (inkl faren) og så jul oven i, der er ikke ret mange dage tilbage hvis baby skal have sin egen fødseldag. Det er heldigvis noget vi er enige om, netop fordi faren selv er decemberføselar, og ved hvor træls det er.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi springer bevist over marts/april for at undgå december termin.

Og det er fordi 1/2 af familien har fødselsdag i december (inkl faren) og så jul oven i, der er ikke ret mange dage tilbage hvis baby skal have sin egen fødseldag. Det er heldigvis noget vi er enige om, netop fordi faren selv er decemberføselar, og ved hvor træls det er.

Det kan jeg faktisk godt forstå :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER