Aurora2605

Et lidt prekært spørgsmål.

41 indlæg i dette emne

Hej med jer

Jeg er lidt nysgerrig, hvordan I andre tænker ....... jeg er i syv sind i dag.

Vi er jo i behandling, og det er op ad bakke. Vi ønsker os SÅ brændende en baby. MEN nu kommer vi jo ind i perioden, hvor baby vil have fødselsdag lige omkring jul, og det synes jeg bare er en smule træls.

Vi er så helt utroligt meget i tvivl om vi skal springe marts og april over i vores behandling, for så kommer vi hen over fødsel i julen ..... men alligevel er det bare slet slet ikke det vi vil. Vi vil ikke springe noget over, men fødselsdag i julen er jo heller ikke fedt.

Tænker nogle af jer andre over det overhovedet ??? (Eller er det bare min hjerne der er gået i selvsving i dag ?)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tror sq alle tænker lidt på, hvis jeg nu blev gravid nu hvornår ville barnet så evt. blive født, og hvordan kommer det til med at passe, med jul, påske, sommer, vinter osv. Jeg tror alle perioder har sine fordele og ulemper... Jeg er selv et sommerbarn og jeg kan huske at det faktisk var pisse irriterende da der var ingen hjemme når jeg havde fødselsdag som barn da de jo alle var et eller andet sted på ferie.

Desember og julen er en travl tid, men tror sq at et barn er lidt ligeglad, og det bliver da bare holdt lidt før eller efter jul hvis det irriterer... :P

Tror bare i skal holde jer til PB og skide hul i hvornår det barn bliver født... (Undskyld mit sprog)... ;)

Men sender alt mulig held og lykke jeres vej og masser af :bd :bd :bd

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror sq alle tænker lidt på, hvis jeg nu blev gravid nu hvornår ville barnet så evt. blive født, og hvordan kommer det til med at passe, med jul, påske, sommer, vinter osv. Jeg tror alle perioder har sine fordele og ulemper... Jeg er selv et sommerbarn og jeg kan huske at det faktisk var pisse irriterende da der var ingen hjemme når jeg havde fødselsdag som barn da de jo alle var et eller andet sted på ferie.

Desember og julen er en travl tid, men tror sq at et barn er lidt ligeglad, og det bliver da bare holdt lidt før eller efter jul hvis det irriterer... :P

Tror bare i skal holde jer til PB og skide hul i hvornår det barn bliver født... (Undskyld mit sprog)... ;)

Men sender alt mulig held og lykke jeres vej og masser af :bd :bd :bd

Jeg synes det var et FEDT svar !!! Lige sådan et jeg nok trænger til, her i mit bekymrings orgie ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen jeg er da glad for jeg kan hjælpe nogen.. Især når jeg ikke kan gøre noget ved mine bekymringer... ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige en tilføjelse.. Min veninde og hendes mand, prøve i 2 år at blive gravid.. begge år, sprang de over så det ikke passede med december-termin.

Da de nåede til at en evt. baby ville have fødselsdag i december tænkte de "FU** det, det er ikke lykkedes i mere end to år.."

Deres dreng er født 9. december det år ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

He he .... et eller andet sted er det jo så bare op til forældrene at holde en RIGTIG og IKKE julet fødselsdag i december, hvis man kommer dertil.

Og jeg vil skulle have planlagt kejsersnit, så det bliver i hvert fald ikke d. 24. december :P den lille får fødselsdag, hvis vores forsøg i marts lykkes.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville være ligeglad. Tror altid man vil få det til at passe ind.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde prøvet at blive gravide i 7 mdr. da jeg fik konstateret PCO i december 2010 og vi startede hormonbehandling med insemination ultimo januar 2011 uden held. Cyklussen efter var jeg klar til insemination, da min gyn var på ferie, så der måtte vi lave hjemmerul <_<. I den efterfølgende cyklus vidste vi, at en evt. graviditet ville give termin i julen, så vi besluttede at vente med insemination og så tage en cyklus mere med hormorner og hjemmerul. Jeg blev scannet som vanligt, så vi vidste hvornår ægget var klar og vi besluttede at sexe og gøre alt hvad vi kunne for det skulle lykkedes for vi kunne bare slet ikke få os selv til at 'spilde' et forsøg og vi sagde til hinanden, at hvis jeg blev gravid i den cyklus, så var det fordi det var et julebarn vi skulle have og så ville vi jo mest af alt blive glade :)

Jeg blev gravid og havde termin 24. december 2011 :rolleyes Vores lille (nu store) Anna kom til verden d. 16. december og jeg ville ikke ønske vi havde gjort noget anderledes, for så havde vi ikke fået Anna :wub

Kast Jer ud i det - hvis I springer over, så vil du konstant have en lille stemme i baghovedet der spørger, om det mon var i DEN cyklus du ville være blevet gravid. Og der er så mange der har fødselsdag fra midt i december til midt i januar og de er jo ikke mindre lykkelige af den grund ;)

Held og lykke :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Prøv at spørge Susanne33- hun stod lidt i samme dilemma mener jeg og har nu et dejligt decemberbarn :)

Jeg er selv født 4 dage før jul og er nødt til at stå op for decemberbørnene- hvorfor skal vi fravælges ud af convenience for forældrene? Har altid syntes det var en fin dato- passede med at juleafslutning blev fejret som fødselsdag hjemme hos mig.

Tror snarere det er et problem for forældrene. Hvis de gør det til en dejlig dag for barnet bliver det en dejlig magisk dag (Og det har mine altid været gode til)

Ps min mand har fødselsdag midt i sommerferien og han kunne aldrig invitere til fødselsdagsselskab som barn fordi alle var på ferie- er det så meget federe?? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

PS: Vi holdt hendes første fødselsdag på dagen d. 16. december 2012 og det var præcis som en hvilken som helst anden fødselsdag i familien :) Det er jo hvad man gør det til ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Prøv at spørge Susanne33- hun stod lidt i samme dilemma mener jeg og har nu et dejligt decemberbarn :)

Jeg er selv født 4 dage før jul og er nødt til at stå op for decemberbørnene- hvorfor skal vi fravælges ud af convenience for forældrene? Har altid syntes det var en fin dato- passede med at juleafslutning blev fejret som fødselsdag hjemme hos mig.

Tror snarere det er et problem for forældrene. Hvis de gør det til en dejlig dag for barnet bliver det en dejlig magisk dag (Og det har mine altid været gode til)

Ps min mand har fødselsdag midt i sommerferien og han kunne aldrig invitere til fødselsdagsselskab som barn fordi alle var på ferie- er det så meget federe?? :)

;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min søn er født d. 13 december, vi havde ikke prøvet særlig længe, men havde ikke lyst til at holde pause. Han er 5 år nu og foreløbig synes han bare det er super dejligt at få så mange gaver i julen :) Det kan jo være det bliver irriterende senere, men foreløbig har det ikke været et issue.

Tænk hvis vi havde sprunget over, så havde vi ikke fået vores smukke, kærlige dejlige og super skønne Sebastian :)

Kast jer ud i det, der vil altid være fordele og ulemper ved fødselsdage.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Prøv at spørge Susanne33- hun stod lidt i samme dilemma mener jeg og har nu et dejligt decemberbarn :)

Jeg er selv født 4 dage før jul og er nødt til at stå op for decemberbørnene- hvorfor skal vi fravælges ud af convenience for forældrene? Har altid syntes det var en fin dato- passede med at juleafslutning blev fejret som fødselsdag hjemme hos mig.

Tror snarere det er et problem for forældrene. Hvis de gør det til en dejlig dag for barnet bliver det en dejlig magisk dag (Og det har mine altid været gode til)

Ps min mand har fødselsdag midt i sommerferien og han kunne aldrig invitere til fødselsdagsselskab som barn fordi alle var på ferie- er det så meget federe?? :)

Jeg ville ALDRIG vælge december fra ud fra mine behov .... det er udelukkende med tanke på at barnet måske vil synes, at dens fødselsdag drukner i juleri.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har fødselsdag d. 15. december og har aldrig været ked af det. For mig har fødselsdag altid hængt sammen med julehygge, julestemning, vinter og mørke. Det er jo bare hvad man er vant til :)

Nu som voksen er det måske lidt kedeligt at skulle have så mange gaver med 9 dages mellemrum ;) Men har aldrig været ked af det som barn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kast Jer ud i det - hvis I springer over, så vil du konstant have en lille stemme i baghovedet der spørger, om det mon var i DEN cyklus du ville være blevet gravid. Og der er så mange der har fødselsdag fra midt i december til midt i januar og de er jo ikke mindre lykkelige af den grund ;)

Held og lykke :goodluck

Kast jer ud i det, der vil altid være fordele og ulemper ved fødselsdage.

Jeg/vi havde ikke taget en beslutning ..... jeg har kun tankerne omkring det, og derfor ville jeg bare lige høre jeres andres mening ...... ;)

Tror bare jeg holder mine tanker for mig selv, og så klør vi på med vores behandling OGSÅ i marts og april :kuller :kuller :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg/vi havde ikke taget en beslutning ..... jeg har kun tankerne omkring det, og derfor ville jeg bare lige høre jeres andres mening ...... ;)

Tror bare jeg holder mine tanker for mig selv, og så klør vi på med vores behandling OGSÅ i marts og april :kuller :kuller :kuller

Det synes jeg var en rigtig god idé... :-D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg/vi havde ikke taget en beslutning ..... jeg har kun tankerne omkring det, og derfor ville jeg bare lige høre jeres andres mening ...... ;)

Tror bare jeg holder mine tanker for mig selv, og så klør vi på med vores behandling OGSÅ i marts og april :kuller :kuller :kuller

Og den fik du ;) :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke vendt problematikken med hr. mand, men jeg kender et par stykker, der har fødselsdag omkring jul og synes, det er lidt nederen, fordi de bliver glemt lidt, så jeg har overvejet at springe babyprojektet over i april, hvis ikke der er gevinst inden....men udover det, så er der ikke nogle perioder, jeg ville droppe, og hvis jeg var i behandling, så tror jeg personligt, at jeg ville tage alle muligheder, der meldte sig. Jeg tror også, at der er en pointe i, at det ikke nødvendigvis bliver et stort problem for barnet, hvis man sørger for at holde en fødselsdag på lige fod med de øvrige fødselsdag, så den ikke bliver slået sammen med jul...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg selv har fødselsdag i starten af januar og har altid synes det er mega flad, og vi ville derfor have holdt pause så vi ikke fik barn i december eller januar.. Men vi har været enige om, at skulle vi i behandling eller tog det lang tid for os at blive gravide, så ville alle forsøg blive brugt og dermed ville chancen for et dec/jan barn være til stede.. Og his så man havde termin der, så er det jo bare fordi det var præcis det barn vi skulle have :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Husk nu at I kan risikere et barn bliver født en måned eller mere før tid...

Børn kommer nu engang når børn vil... :-) Det synes jeg er en del af charmen - ville aldrig springe cyklusser over, og da slet ikke i behandling...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lidt fået det sådan, at man ikke kan planlægge sig til alt (selvom jeg da i hvert fald gerne ville) ;) Jeg blev uplanlagt gravid i april 2011, med termin primo jan 2012. Pga pks med ankomst medio/ultimo dec. Ikke det fedeste tidspunkt, men sådan var det bare. Hun kom så i medio oktober i stedet. Ville tusinde gange hellere have haft hende i december som planlagt- om det så havde været juleaften. Om det er synd for barnet? Nej ikke efter min opfattelse. Det er jo meget hvad man som forælder gør det til. Nu har jeg en pige med fødselsdag i skolens sommerferie og en pige med fødselsdag i efterårsferien. Jeg har da tænkt, at de jo ikke kommer til at dele ud på deles fødselsdag, og at nogle er på ferie når de har fødselsdag. Men så igen, synes jeg langt værre ting kunne/er overgået dem :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusinde tak for alle jeres svar. :kram

Jeg er super glad for at jeg ikke er den eneste der har haft tanken i mit hovede.

Vi er i behandling for at få vores ønske baby - og det har virkelig trukket tænder ud ..... og jeg smider alle de her planlægnings tanker væk, for kommer vores mirakel, må det komme lige når det vil .... men helst til dets fødselsdag :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har fødselsdag d. 22 november, og min kæreste d. 24 november..

Vi har planlagt Camille, så hun ikke blev et vinterbarn, fordi vi selv synes det var trælst, at når julen var overstået, var der næsten et helt år til man fik gaver igen, hvorimod hvis man nu havde fødselsdag om sommeren, fik man jo gaver hvert halve år :P Lidt barnligt.. men nu blev vi også nemt gravide :) var jeg ikke blevet gravid der, havde vi såmen bare fortsat :)

MEN: Jeg kan 100% forstå tankerne omkring det! Og det tror jeg da de fleste herinde kan.. Det er da fedest at få gaver hvert halve år :P

Men.. Jeg har en tvilling, og når folk spørger om det ikke er trælst kan jeg jo kun svare: Jeg har aldrig prøvet andet.. og sådan er det jo også med selve datoen.. :)

Min kæreste har i øvrigt flere gange holdt ½ års fødselsdag :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg ville synes det var værre at få et barn på skudår, fordi det så ville med at barnet kun har fødselsdag hvert 4. år. Det ville jeg synes var surt.

Jeg har det lidt som ML, at man ikke kan planlægge sig fra alt, og en decemberbaby ville være super, eller for vores vedkommene et december barn

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville bare fortsætte og så må man løse det med fødselsdagen, hvis det bliver tæt på jul. Jeres største ønske er jo at få et barn, så hvis I bliver gravide nu, vil det sikkert overskygge de "små problemer" som f.eks. hvornår barnet har fødselsdag :-) jeg tror også, at man tænker for meget over alle mulige praktiske ting INDEN man bliver gravid - for hvor ville det dog være fedt, hvis man bare kunne planlægge den præcise dato for graviditet og fødsel :-P men når først man er gravid, så overskygger den lykke nok alt andet (sådan håber jeg i hvert fald, at det bliver!)

Som der også er blevet sagt, kan man alligevel ikke planlægge det 100 %. Man kan føde både før og efter tid og man ved ikke, hvornår man bliver gravid. Hvis I springer de her to måneder over, og så kæmper det næste år med at blive gravide, vil I sikkert fortryde og tænke på, at HVIS nu du kunne være blevet gravid der :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER