Ihpets-mortilto

Ændringer i kroppen nu vi nærmer os marts :)

5 indlæg i dette emne

Hej alle sammen :)

Jeg tænkte på om ikke vi skulle have en tråd omkring alle de små ændringer vi er begyndt at mærke, som måske kan være tegn på at kroppen er begyndt at forberede sig på at vores bebser skal ud.

Jeg kan selvfølgelig selv starte.

Jeg har en klar fornemmelse af at lillemanden er sunket godt ned, jeg har slet ikke trykken ved ribene længere og hans mås/hoved ligger heller ikke helt oppe under ribenene som det gjorde for et par uger siden. Jeg har derfor heller ikke halsbrænd mere. Til gengæld har jeg så fået følelsen af at skulle på wc hele tiden, og faktisk også følelsen af at have noget mellem benene. Altså ikke fordi han er på vej ud, men det virker til at han har skubbet noget andet længere frem.

Og så har jeg ekstra ekstra udflåd (ja undskyld min dirkete-hed). Har hele tiden haft ekstra, men nu føles det som om jeg er snottet i begge ender, hehe.

Og så har jeg jo plukveer rigtig tit, det er ikke noget nyt, men det er mere og mere normalt at de gør ondt nu. MEGA træls!

Og så er det bare blevet tungt og hårdt, men det er jo bare fordi han vokser og jeg vokser, ikke fordi fødslen nærmer sig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Her er jeg efterhånden ved at føle mig temmeligt meget gravid ;) lyder nok lidt sært, men jeg har i grunden glemt det fra de andre gravidteter, og så kommer det tilbage i takt med at de forskellige kropslige fornemmelser viser sig her sidst i graviditeten.

Jeg oplever det samme som dig med ekstra udflåd (er fan af direkte-hed, he he), har dog ikke hørt den med snottet i begge ender før, ha ha ha :P mine hænder og fødder er begyndt at være en smule hævede sidst på dagen, og kan i det hele taget mærke at mit kredsløb er på arbejde... har fået nogle trælse karsprængninger på det ene ben og en vene der er træls hævet i lysken :unsure

Her har lillepigen længe ligget med hovedet nedad i venstre side, numsen op i mine venstre ribben og så masser af spark i højre side :kuller har været til 3d scanning og lægebesøg som alle har vist/sagt at hun stadig ligger meget højt, og det kan jeg og mine ribben kun sige ja til. Får ret ondt i dem nogle dage. Døjer heldigvis ikke med voldsom halsbrand, kun lidt af og til.

Mine plukveer varierer meget i hyppighed og intensitet, ved nogle af dem skal jeg lige trække vejret dybt og holde mig i ro. Det kan jeg til gengæld huske fra de andre gange, at det tager til fra nu af og hen mod fødslen. Men måske de gør lidt af arbejdet med modning af det hele inden fødslen ;)

Så jo jo, kroppen gør klar og det er jo kun godt, for nøj hvor vi glæder os til at møde hende efterhånden :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh synes ikke rigtig der er nogle forberedelser endnu - udover at jeg føler mig MEGET gravid. Har seriøst ikke mere maveskind tilbage og jeg tror ikke der går længe inden den sprænger. Har dog også hævede ankler, blodsprængninger og ekstra meget udflåd - men det har jeg alt sammen haft længe, så det tager jeg ikke som nogen tegn.

Maven sidder stadig højt og presset på lungerne er stadig massivt, så jeg bliver forpustet bare af at snakke i telefon eller gå på toilettet :blink :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores prinsesse ligger langt nede med hovedet, men min mave er ikke sunket ned. Bøvler med en del mavesyre fortsat. Har under hele graviditeten har en del udflåd. Har fået en del mere væske i kroppen - og mine finger sover, men det har de stort set gjort siden uge ca 25.

har svært ved at sove om natten, da jeg stort set kun kan ligge i en stilling.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har de sidste dage haft lidt mens-agtig murren i underlivet. Lillemanden har været fint aktiv men overvejer da om det er et tegn på at kroppen gør sig klar :-)

Det har jeg i hvert fald fået af vide at mine mens-agtige smerter kan være. Det kan så også være fordi livmoderen bare synes det er hårdt, hehe...

Siden jeg skrev sidst:

Plukveerne bliver værre og værre, nogle gange reglmæssige, tror de øver sig på rigtige veer. Kan fx ikke gå uden at få ondt.

Han er sunket MEGA meget, min mave næsten hænger nu. Og han presser virkelig på knoglerne i underlivet, nogle gange knaser mine knogler (lige som når man knækker fingre) når jeg sidder helt stille. Så tror virkelig han arbejder på at lave plads.

Lillemanden bevæger sig anderledes, det er jo nok ikke fordi fødslen nærmer sig, men fordi han bare ikke har plads. Men han ligger ALTID på samme måde nu, og kan ikke længere sparke hårdt, men det føles meget stramt i huden når han prøver at sparke, for pladsen er altså trang.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER