Ihpets-mortilto

Stephi-pigens kreatråd til lille William

106 indlæg i dette emne

Det er vist på tide at denne tråd kommer frem!

Jeg er meget bedre nu en sidst jeg skrev i tråden ;)

I dag har jeg lært mig en ny lap-type. Jeg er ret vild med den, og har planer om et "betræk" til toppen af IKEA skamlen.

2uR7hyD.jpg

Undskyld den abnormt dårlige billedekvalitet, det er allerede mørkt <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er vist på tide at denne tråd kommer frem!

Jeg er meget bedre nu en sidst jeg skrev i tråden ;)

I dag har jeg lært mig en ny lap-type. Jeg er ret vild med den, og har planer om et "betræk" til toppen af IKEA skamlen.

2uR7hyD.jpg

Undskyld den abnormt dårlige billedekvalitet, det er allerede mørkt <_<

Har du en opskrift? Vil nemlig lave et pude betræk til de pyntepuder jeg har der VIRKELIG trænger til et Face lift ;) og hvis jeg nu kunne bruge den der og så bare fortsætte til det er stort nok!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har du en opskrift? Vil nemlig lave et pude betræk til de pyntepuder jeg har der VIRKELIG trænger til et Face lift ;) og hvis jeg nu kunne bruge den der og så bare fortsætte til det er stort nok!

Du er ikke på instagram vel?

Jeg bruger nemlig #ibensdiy forklaringerne er gode og nemme og hun er sød til at svare på spørgsmål :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Al credit til @ibenerica

5apbzh0.jpg

1LFcHck.jpg

fLYRojp.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Lidt proces billeder fra de sidste dages krea:

aXdthXB.jpg

Ldnj5Cf.jpg

STTydEi.jpg

Som i kan se, har jeg været yderst trofast over for samme projekt :) Og er nu begyndt at sætte dem sammen, med de sting jeg synes er pænest for montering, men som også er de langsommeste!!

Jeg er virkelig blevet smaskforelsket i denne typer lapper, og drømmer om at lave et sengetæppe til Ws seng ud af disse (som også skal være et hyggetæppe, altså ikke kun til pynt). Det skal så laves i juniorstørrelse, og gerne være færdig til sommer ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er de bare flotte, du kan trylle med en hæklenål :respekt

Lyder som en super idé med et hyggetæppe til W :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

xHFixhI.jpg

Lapperne (fra foregående billeder) er et resteprojekt fra denne, nemlig Ws julesok. Jeg lavede den i efteråret i et virkelig lækkerblødt øko bomuldsgarn. Og nu skulle resterne altså bruges, hvilket er hvorfor der ikke er samme antal af type lap i det nye projekt.

Jeg prøver at bruge alle mine rester, så jeg snart kan (have plads til ;) ) at købe nyt garn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er de bare flotte, du kan trylle med en hæklenål :respekt

Lyder som en super idé med et hyggetæppe til W :kuller

Tak :kiss hvor er du sød! Jeg er også ret stolt, for jeg kunne ABSOLUT IKKE hækle noget som helst for 2 år siden og har HELT SELV lært mig at hækle.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du er MEGA sej, og det mener jeg :respekt jeg vil gerne i gang, det er så fint med hjemmelavede ting :kuller

Jeg gik i gang med et sjal til svøb til min niece som blev kom til verden for knap 9 år siden, det gik jeg kold i. Det var skisme for svært for mit lille hoved, :lolhit har overvejet om det skulle genoptages, så vi selv kunne bruge det når vi får en bebs herhjemme. :stork

 

Det ser ud til at være noget lækkert garn du har brugt :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan ikke lige qoute, men den julesok, hvor er den bare skøn :kuller You can make magic :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lidt proces billeder fra de sidste dages krea:

aXdthXB.jpg

Ldnj5Cf.jpg

STTydEi.jpg

Som i kan se, har jeg været yderst trofast over for samme projekt :) Og er nu begyndt at sætte dem sammen, med de sting jeg synes er pænest for montering, men som også er de langsommeste!!

Jeg er virkelig blevet smaskforelsket i denne typer lapper, og drømmer om at lave et sengetæppe til Ws seng ud af disse (som også skal være et hyggetæppe, altså ikke kun til pynt). Det skal så laves i juniorstørrelse, og gerne være færdig til sommer ;)

De der sting til montering! Hvor finder jeg en guide jeg kan forstå til dem? Jeg læste den opskrift på julesokken men jeg fattede hat af monterings beskrivelsen og valgte den "hjemmeopfundne" løsning hvilket var godt nok med de 10.000 fejl der var i den sok! Jeg fastmaskede vist bare og vendte dem indad så man ikke så alle fejlene. Men til tæppet vil jeg rigtig gerne gøre det rigtig fint!!!

Hvor har du købt det bløde garn? Jeg køber normalt i Kvickly og søstrene grene!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De der sting til montering! Hvor finder jeg en guide jeg kan forstå til dem? Jeg læste den opskrift på julesokken men jeg fattede hat af monterings beskrivelsen og valgte den "hjemmeopfundne" løsning hvilket var godt nok med de 10.000 fejl der var i den sok! Jeg fastmaskede vist bare og vendte dem indad så man ikke så alle fejlene. Men til tæppet vil jeg rigtig gerne gøre det rigtig fint!!!

Hvor har du købt det bløde garn? Jeg køber normalt i Kvickly og søstrene grene!

Jeg brugte denne forklaring, både til sokken og indeværende projekt. Og vil også bruge den til tæppe :)

pMNDPD0.jpg

Garnet er "Alba", som er 100% økologisk bomuld :) Det kan købes mange steder, jeg mener det var www.garn.dk at jeg købte det! Jeg handler stort set kun garn på nettet, fordi jeg har kravet om økologi, og det et et sjældent syn i butikker :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg brugte denne forklaring, både til sokken og indeværende projekt. Og vil også bruge den til tæppe :)

pMNDPD0.jpg

Garnet er "Alba", som er 100% økologisk bomuld :) Det kan købes mange steder, jeg mener det var www.garn.dk at jeg købte det! Jeg handler stort set kun garn på nettet, fordi jeg har kravet om økologi, og det et et sjældent syn i butikker :(

Ja øko garn er ikke let at finde i butikkerne!

Tak for forklaringen jeg prøver lige at lure på drops også om de har en video af noget! Ellers må jeg sætte mig til at eksperimentere lidt :p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

5rObOm6.jpg

Så blev mit tørklæde færdigt :) Mega hurtigt projekt, mega nemt, og mega lækkert :yay Ikke mere fryse om halsen til mig!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

3739k0o.jpg

Og nu strikker jeg på denne. Det er egentligt en del måneder siden jeg startede, men den blev for bred og kort i mavestykket, så jeg har endelig nu fået trevlet op, og er så begyndt at strikke den del forfra.

Jeg har gået og været irriteret på projektet, men nu var det tid igen :)

0FBpH8m.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har lavet perlehjerter i dag :)

tgwk7Jo.jpg

2bpFE3K.jpg

LVKkPYi.jpg

OdZQAfq.jpg

Nu mangler J bare at bore et hul i de to store hjerter - og så skal der snor i, og så er der gave til bedsterne. Det lille hjerte skal have en magnet bagved og være til vores køleskab :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej hvor er de fine ❤️ Hvor lang tid fik de i ovnen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej hvor er de fine ❤️ Hvor lang tid fik de i ovnen?

Tak :kiss De fik 12 minutter, og der var de rigtig fine - så begik jeg den fejl at blive i den lukkede lune ovn - så fik de for meget synes jeg.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg er gået lige så stille i gang med Ws fødselsdagsgave (med nææææsten 3 måneder endnu, når jeg det vel nok ;) )

Jeg vil lave en kurv fuld af hæklet/strikket/syet frugt og grønt til hans legekøkken.

Jeg har en rest rød, fra julesokken, som nu er blevet til 2 æbler og 2 jordbær - jeg mangler lige noget grønt garn til de sidste detaljer.

Undskylder skod lys.

93yuXH9.jpg

QvOx4qy.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I julegave fik jeg en ny strikkebog :yay

Den er taget i brug allerede. Jeg har strikket denne halsedisse:

Wuy0hoq.jpg

 

Jeg er også næsten færdige med et par shorts, faktisk mangler jeg bare elastikken. Så jeg er altså lidt længere end på billedet ;)

KUrrCZn.jpg

Og sidste ting jeg vil vise, er ikke fra bogen, men fra en norsk strikkeside. Det er et par bukser, som kun har manglet et bukseben. Nu er de næsten færdige :)

RSYka2P.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke meget fint du laver :respekt - gid jeg havde tid til det, elsker at strikke og hækle :)

Edit: Er halsedissen også fra Drengestrik?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke meget fint du laver :respekt - gid jeg havde tid til det, elsker at strikke og hækle :)

Edit: Er halsedissen også fra Drengestrik?

Ja det er den :) Og den tog kun et par timer eller 3 at strikke ;)

Tak :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER