Ihpets-mortilto

Stephi-pigens kreatråd til lille William

106 indlæg i dette emne

Det der med at være kreativ og lave sager til lillemanden, det tager godt nok om sig. Jeg finder hele tiden på nye projekter, og er bare glad for barsel og at have massere af tid til at lave tingene i. Men jeg har altså alligevel besluttet mig for at skrue ned for projekterne, og at lave en liste med prioriteret rækkefølge, for tænk hvis han kommer lige om lidt, og jeg så ikke når det vigtigste.

Men altså, på listen over, ikke så vigtige, men alligevel ret gode ideer:

post-5285-0-45810500-1360582504_thumb.jp

Jeg har klippet og klippet, for selvfølgelig skulle lillemanden have et alfabet billede, med bogstaver klippet af moar. Nu mangler jeg faktisk kun en stor sort ramme (der passer til de små rammer han også skal have op at hænge), og så skal jeg beslutte om jeg skal have hvid eller farvet baggrund. Jeg tror det bliver hvid, for bogstaverne har jo allerede de farver som ville være flotte som baggrund.

Og nu skal jeg altså tilbage til nogle af de ufærdige projekter, så jeg ikke starter flere nye.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

fine fine ting du får lavet :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lækre ting du får lavet :biglove

Hehe kender godt til det med at det griber om sig ;)

Synes hele tiden jeg får mere på listen, som jeg bare må lave :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Super god idé med en "alfabet-plakat" ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så blev alfabetbilledet færdigt:

post-5285-0-84533500-1361213606_thumb.jp

Og en lille nusseklud:

post-5285-0-24406800-1361213628_thumb.jp

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så fik jeg endelig taget mig sammen til at afslutte et af de projekter der har ventet LÆNGE. Nemlig lillemandens vaskeklude. Og puha, det er altså ikke helt umagen værd, men nu er de da lavet. Med massere af fejl.

post-5285-0-43658700-1361370029_thumb.jp

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nogle gange er det virkelig svært at beslutte sig - sådan har jeg haft det den sidste måned. Jeg ville selv lave 3 billeder til lillemandens værelse, men kunne simpelthen ikke beslutte hvad der skulle være på billederne.

Men så, i dag, ud af ingenting, beslutter jeg mig endelig:

post-5285-0-66314900-1361451902_thumb.jp

post-5285-0-51745200-1361451914_thumb.jp

Og YES! Jeg er rigtig tilfreds :) Og så synes jeg de passer rigtig godt til alfabetbilledet der blev færdigt tidligere på ugen. Og ja, jeg kan altså bedst lide når tingene matcher.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er der også pynte stjerneuro til lillemandens værelse :) Yeay!

Den er lavet af flettestjerner (ligesom dem man laver til jul) i forskelligt blåt pap, og hænger med fiskesnørre på en uroring fra Panduro.

post-5285-0-82928700-1362152228_thumb.jp

post-5285-0-79639400-1362152240_thumb.jp

Med og uden ægtemand

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan laver du den der tittekant ? Syr du bare tittebåndet ind imellem de forskellige lag ? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

tusind tak ! Dejligt med en guide der er nem at forstå :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Så fik jeg endelig lavet kravlegårdstæppe. Det er desværre blevet lidt småt i det, jeg kunne åbenbart ikke lige finde ud af det med sømrum alligevel, hehe. Men det er nu meget fint.

På den eneside er der grønternet fint hør (tror jeg det er, ellers er det noget kraftigt bomulds et eller andet), i midten pladevat og i bunden grøn fleece. Er ret stolt over at jeg var modig nok til at vælge grøn frem for blå for en gangs skyld, men det er også fordi den står i stuen, tror ikke der sniger sig noget grønt ind på værelset foreløbig.

post-5285-0-33948500-1363000793_thumb.jp

post-5285-0-02248600-1363000810_thumb.jp

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det blevet godt :) og fint i grøn :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så fik jeg endelig lavet kravlegårdstæppe. Det er desværre blevet lidt småt i det, jeg kunne åbenbart ikke lige finde ud af det med sømrum alligevel, hehe. Men det er nu meget fint.

På den eneside er der grønternet fint hør (tror jeg det er, ellers er det noget kraftigt bomulds et eller andet), i midten pladevat og i bunden grøn fleece. Er ret stolt over at jeg var modig nok til at vælge grøn frem for blå for en gangs skyld, men det er også fordi den står i stuen, tror ikke der sniger sig noget grønt ind på værelset foreløbig.

post-5285-0-33948500-1363000793_thumb.jp

post-5285-0-02248600-1363000810_thumb.jp

Så fint... havde helt glemt kravlegårdstæppe - så kom der lige en ting mere på DIY-to-do listen ^_^

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Påskeæg der i hvert fald ikke feder, made by William & mum :)

post-5285-0-91151400-1364481062_thumb.jp

Materialer: babyfod ;) malling, papir i ønskede farver, blyant, saks, dobbeltklæbende tape (eller lim), nål, tråd og bånd. Og VOILA - påskeæg!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

post-5285-0-45122100-1360164096_thumb.jp

Så fik lillemanden også puslepude lavet af moar :)

Den består af: speltkerner, hvidt bomuldslærred og textilvoksdug, som er sådan halv voksdug halv alm. stof (og altså ikke PVC coated). Så den er sådan rimelig vandtæt, og det yderste lag kan tages af og vaskes.

Sikke nogle super flotte kreative ting du har lavet! Og rigtig god idé med puslepuden - virker den fint nu hvor William har afprøvet den? Og har du set opskriften på den en side?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak :)

Den virker super godt, den kan både være helt lige og hård, men den kan også være formet lidt efter ham, og det er han rigtig glad for, han er en rigtig trygheds fis, og det hjælper ham lidt.

Nej i ingen opskrift, bare bordets mål, ønsket højde og fri fantasi :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svaret - jeg må prøve at give mig i kast med det :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

blogger-image-467275426.jpg

Så fik jeg også fremstillet en babyhjelm. Bare lige lidt for stor, må lave endnu en som modellen kan passe, hehe.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

blogger-image-467275426.jpg

Så fik jeg også fremstillet en babyhjelm. Bare lige lidt for stor, må lave endnu en som modellen kan passe, hehe.

Hvor er den fin :biglove

Hvor har du fundet mønstret henne?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er den fin :biglove

Hvor har du fundet mønstret henne?

Jeg har tegnet efter en af Williams andre huer. Og så sjusset mig frem. Jeg startede med at lave en prøve i hue i noget hvidt bomuld, og så rettede den til.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

blogger-image-1862757479.jpg

Så har jeg fået malet babybøjler :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu vil jeg altså også have en krea tråd, for efter at jeg er gået på barsel, er der virkelig gået krea i den :)

Mit evige projekt (som nok skal nå at blive færdigt ;) ) er dette barnevognstæppe:

post-5285-0-98475100-1358943158_thumb.jp

Jeg er vist nået en del videre siden billedet, men mønsteret fortsætter jo bare, så i kan nok forestille jer det :)

Jeg hækler det i alm. bomuldsgarn fra Stof og stil, i den tykke udgave med hækle pind 3,5. Det er ret kraftigt i kvaliteten og super lækkert. Glæder mig til at det er færdigt og jeg kan prøve at ligge det i barnevognen.

Nu er det endelig snart færdigt, :lolhit . Men det passer selvfølgelig også med at det bliver koldere nu, hvilket jo hele tiden var meningen ;) :blush

Og så er jeg næsten også startet på at strikke en elefanthue i uld. Eller jeg var startet, men det uld jeg har kradser, så jeg skal lige på jagt efter noget kradsfri uld - og så starter jeg... Tror puttedrengen bliver så nuttet :baby2 . (Jeg vil lave den ala denne: http://www.rappedikke.dk/2012/03/livskvalitet.html, som er herfra: http://www.garnstudio.com/lang/dk/visoppskrift.php?d_nr=b18&d_id=21&lang=dk. Bare uden den der meget vilde halskrans, den skal jeg lige designe lidt om :goodluck til mig :rolleyes )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så blev elefanthuen færdig, nu venter jeg bare på at modellen vågner ;) Og så håber jeg godt nok at den passer.

Så er næste projekt vanter og sovesokker der matcher :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER