Ihpets-mortilto

Stephi-pigens kreatråd til lille William

106 indlæg i dette emne

Nu vil jeg altså også have en krea tråd, for efter at jeg er gået på barsel, er der virkelig gået krea i den :)

Mit evige projekt (som nok skal nå at blive færdigt ;) ) er dette barnevognstæppe:

post-5285-0-98475100-1358943158_thumb.jp

Jeg er vist nået en del videre siden billedet, men mønsteret fortsætter jo bare, så i kan nok forestille jer det :)

Jeg hækler det i alm. bomuldsgarn fra Stof og stil, i den tykke udgave med hækle pind 3,5. Det er ret kraftigt i kvaliteten og super lækkert. Glæder mig til at det er færdigt og jeg kan prøve at ligge det i barnevognen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har også gang i et projekt med nogle billeder af dyr til lillemandens værelse.

Indtil videre har jeg lavet en ko, er i gang med en flodhest og mangler zebra'en. Jeg synes selv de er ret fine, og de bliver lavet af papir jeg allerede har herhjemme, så det er kun rammerne der har været en udgift, og de var på bud til 10 kr. stykket. SUPER lækkert.

post-5285-0-82329400-1358943967_thumb.jp

Jeg håber flodhesten bliver færdig en af dagene, og så poster jeg også det billede herinde.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har jeg været i gang med sengetøj i det her stof:

post-5285-0-37490400-1358944595_thumb.jp

Synes det er så fint, og er blevet helt vild med at lave sengetøj selv. Det er rimelig nemt, og super billigt. Og jeg elsker at kunne vælge selv og tilføje de detaljer jeg selv vil have. Dette her har ikke rigtigt nogle detaljer, jeg synes stoffet i sig selv er så spraglet.

post-5285-0-17740600-1358944667_thumb.jp

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I efteråret, lige da vi fandt ud af at vi ventede en dreng, hæklede jeg denne rangle:

post-5285-0-67026400-1358944727_thumb.jp

Det er en af mine allerførste hækle projekter, så den er ikke super god. Den er faktisk blevet alt for stor, men fordi det er en af de første ting, er jeg alligevel stolt af den. Meeeen jeg tror nu alligevel jeg skal hækle lidt flere rangler o.lign. i passende størrelser ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej nogle fine ting du har fået lavet :)

Elsker stoffet du har lavet dynebetræk i :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har jeg også lavet en ammepude. Som sådan ca. er den første ting jeg nogensinde laver ud fra opskrift, det var lige med at holde tungen lige i munden, men så gik det heldigvis også.

Jeg har selv tilføjet tittekant til opskriften, synes at det lige giver lidt ekstra.

post-5285-0-25218700-1358944879_thumb.jp

post-5285-0-11803200-1358944888_thumb.jp

Den er yderst lavet af stjernestof og tittekant, der kan åbnes så inder"posen" kan tages ud, på den måde kan det sorte vaskes. Så har jeg lavet inder"posen" af hvidt bomuldslærred, som er fyldt med speltskaller. Den er dejlig tung i det og virker super god, men jeg har jo altså ikke prøvet den endnu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej nogle fine ting du har fået lavet :)

Elsker stoffet du har lavet dynebetræk i :)

Ih tak :)

Det er fra Stof og stil til 60-70 kr meteren (mener jeg), så det er egentligt ret billigt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og sidste færdige ting (indtil nu altså), er endnu et sæt sengetøj. Stoffet var noget jeg købte for flere år siden, og skulle være brugt på noget andet, men jeg er præcis lige så vild med det nu, som jeg var dengang.

Sengetøjet er syet med mørkeblå på den ene side og stribet hvid og lyseblå på den anden, så har det tittekant og pynte stikning.

post-5285-0-50717600-1358945159_thumb.jp

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Næste projekt, som jeg starter på lige om lidt ;) er endnu et sæt sengetøj (og så holder jeg vist lige en sengetøjspause, hehe).

Det laver jeg med mørkeblå bagside, sømands forside og mørkeblå-hvidprikket tittekant:

post-5285-0-40871900-1358945271_thumb.jp

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så fik jeg lavet lillemandens sømandssengetøj også. Er blevet ret glad for resultatet. Mangler lige nogle trykknapper, men i skal da lige se alligevel.

post-5285-0-17472700-1358951373_thumb.jp

Og lige lidt tættere på så i kan se detaljerne:

post-5285-0-57938800-1358951356_thumb.jp

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ihhh altså! Nu var jeg lige så godt i gang, og så knækker nålen på symaskinen og det var selvfølgelig den sidste! ALTSÅ!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå men nu hvor jeg ikke kan sy videre, så kan jeg da lave en liste med de ting jeg gerne vil lave:

- Puslepuden

- Hækle tæppe (er i gang)

- Sy suttekæde med navn (er i gang)

- Hækle suttekæde, nok i et par forskellige farver

- Sy "ris-sanse"pose med forskelligt bånd i kanten

- Sy regnslags/myggenets pose til barnevogn

- Lave pynt til myggenet

- Sy hagesmækker

- Hækle forskellige rangler

- Hækle kugler til uro til puslepladsen

- Lave bogstaver til døren

Og altså, det er en ønske liste over ting jeg vil lave. IKKE en liste med ting jeg SKAL lave, gider slet ikke at presse mig, for ved godt min krop mange dage ikke kan noget som helst.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så fik jeg også lavet den første suttekæde færdig.

Fordi det er mørkt, er farverne lidt forkerte i det. Og man kan ikke se at der står "Williams sut" fordi "s sut" er broderet i lyseblå, man kan sagtens se det i dagslys.

post-5285-0-90838700-1358968226_thumb.jp

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har jeg været i gang med sengetøj i det her stof:

post-5285-0-37490400-1358944595_thumb.jp

Synes det er så fint, og er blevet helt vild med at lave sengetøj selv. Det er rimelig nemt, og super billigt. Og jeg elsker at kunne vælge selv og tilføje de detaljer jeg selv vil have. Dette her har ikke rigtigt nogle detaljer, jeg synes stoffet i sig selv er så spraglet.

post-5285-0-17740600-1358944667_thumb.jp

Det er rigtig fint :) min datter har det samme, bare i pigefarver, og jeg har brugt det samme inde i voksiposen.

Fine ting du har lavet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er rigtig fint :) min datter har det samme, bare i pigefarver, og jeg har brugt det samme inde i voksiposen.

Fine ting du har lavet :)

Mange tak :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så fik jeg også lavet min allerførste savlesmæk, og der er helt sikkert plads til forbedringer, hehe. Tror jeg laver et par stykker mere, så for jeg forhåbentligt styr på det inden dagen er omme.

post-5285-0-79885600-1359011970_thumb.jp

Og nr. 2 er allerede blevet meget bedre. Ja ja, jeg skal da nok lære det, hehe.

post-5285-0-90308500-1359019722_thumb.jp

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er du dygtig!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej hvor er det bare nogle fine ting du får lavet...

Må vist også selv komme igang med at være lidt krea - har maaaange ting jeg gerne vil have lavet ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er du dygtig!!

Tak, hvor er du sød. Det med symaskinen er altså helt nyt, så synes selv der er lidt småfejl alle steder, hehe. Men så er det da lavet med kærlighed.

Ej hvor er det bare nogle fine ting du får lavet...

Må vist også selv komme igang med at være lidt krea - har maaaange ting jeg gerne vil have lavet ;)

Tak :)

Ja, så er det da bare med at komme i gang når sønnen er kommet i dagpleje. Ja, du kan jo også se min liste, den er laaang, hehe. Men det er sååå hyggeligt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja jeg elsker også at være kreativ så det er bare med at komme igang :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er du sej :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er du sej :)

Tak :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke det går. Jeg må næsten være angrebet af en kreativ besættelse, for jeg kan da slet ikke lade være :)

I går aftes startede jeg på en badeværelses uro, og her til formiddag blev jeg færdig. Den er super simpel, men jeg er faktisk rigtig glad for resultatet :)

post-5285-0-19156000-1359106779_thumb.jp

Min inspiration var denne uro, men den endte vist med at være ret langt derfra som i kan se

post-5285-0-86547400-1359106816_thumb.jp

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej hvor er den fin ;) Får da helt lyst til at hækle én til lillebror også :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

post-5285-0-45122100-1360164096_thumb.jp

Så fik lillemanden også puslepude lavet af moar :)

Den består af: speltkerner, hvidt bomuldslærred og textilvoksdug, som er sådan halv voksdug halv alm. stof (og altså ikke PVC coated). Så den er sådan rimelig vandtæt, og det yderste lag kan tages af og vaskes.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER