Guest Felixmor

Fødselsdag i institution

12 indlæg i dette emne

Om en måneds tid bliver min lille guldklump 2 år. Så skal han jo fejres i sin VS. Sidste år fik han vandbakkelses kagemand med men det er jo et kæmpe opgave da jeg synes den skal bages samme dag som den serveres og den skal jo nå at blive kold og pyntes.

Hvad har I serveret til fødselsdag? Inspirerer mig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Da jeg stoppede i vuggestuen lavede jeg et stort frugtfad med figenstænger - stort hit!

Ellers var boller med rosiner også noget, de var glade for :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tiak lavede noget fantastisk pindsvinefrugt der ligger billeder af herinde et sted. Jeg skal nok prøve at lede :)

Edit: jeg fandt billedet i hendes mor-tråd. Kan desværre ikke sige hvilken side, da jeg er på fra mobilen, men det er fra D 2. juli.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Frikadelle spyd med grønt imellem

frugtspyd

slik spyd (skumfiduser og frugt imellem)

frosne frugt spyd

banan is ( bananer overtrukket med chokolade og drysset med krymmel på en pind i fryseren)

Pizza snegle

Pølsehorn

Mini muffins

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De får jo brød og frugt alligevel.

Minimuffins er ikke en dårlig ide.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kommer vel også an på hva sukker Politiken siger i institutionen den vuggestue vores søn var i der hed det 0 sukker så der var det rosiner eller en ostehaps men i børnehaven må de gerne have kage med og div bare det ikke bliver overdrevet ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kommer vel også an på hva sukker Politiken siger i institutionen den vuggestue vores søn var i der hed det 0 sukker så der var det rosiner eller en ostehaps men i børnehaven må de gerne have kage med og div bare det ikke bliver overdrevet ;)

De må have alt med. Der må gerne være sukker i. De får jo så heller ikke lov til bare at spise og kagen kommer først frem når det andet er spist :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi lavede kagemand dagen i forvejen, formede dejen og dernæst i køleskabet til koldhævning. Så kom den i ovnen om morgenen og blev pyntet, det var ikke så tidskrævende. Den blev rigtig fin.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi lavede kagemand dagen i forvejen, formede dejen og dernæst i køleskabet til koldhævning. Så kom den i ovnen om morgenen og blev pyntet, det var ikke så tidskrævende. Den blev rigtig fin.

Hvad dej var det du brugte?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var en gærdej, blot med lidt mindre gær i. Jeg fandt den på nettet under a la "kagemand af bolledej" og fandt en, der også havde lavet den og koldhævet den.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg lavede en vandbakkelses kagemand forleden der lavede jeg dejen dagen før og sprøjtede det ud på bagepapir og frøs det ned. Så bagte jeg det på selve dagen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER