ki schou

Hej fra Ki

21 indlæg i dette emne

Hej tøser

Så er vi hjemme igen efter en helt igennem fantastisk tur til Japan.

Vi har oplevet så meget forskelligt på vores tur :7himmel

Vi holdt jul i Tokyo - og det er en meget imponerende by.

Kæmpe stor med huse der rager op til skyerne. Folk overalt - alle super trendy og smart påklædte.

Flotte lysreklamer og neonskilte der blinker og lyser :toot

Herefter videre til den nordlige ø Hokaido, hvor vi var et par dage i hovedbyen Sapporo (kendt for sit øl bryggeri blandt andet).

En noget mindre by dog stadig en millionby men noget mere oevrskuelig end Tokyo. Også her var folk virkelig smarte i tøjet, men til gengæld frøs de meget.

Der var minus 10 grader og pigerne gik i små lårkorte kjoler og tynde støvler med høje hæle, som var svære at styre i sneen. Mændende gik i jakkesæt men uden overfrakker - det var helt tosset at se på - de stod og rystede som hundevalpe i kulden men de så godt ud :blink

Herefter gik turen til Niseko, hvor vi mødtes med vores venner, og så havde vi en god uge på ski. Vi boede i en super lækker lejlighed.

Min mor var også med, så hun tog sig af Leo noget af tiden mens Martin og jeg fik voksen ski tid.

Niseko var et lidt underligt sted, for det var fyldt med australiere, næsten alle der arbejdede i byen var fra Australien, så det var et mix af Japan og Australien.

Her var masser af offpiste kørsel, men meget af det var kørt, de der australiere stod tidligt op om morgenen for at få de første ture.

Og så gik turen videre til noget, der hedder Rusutsu. Et fantastisk ski område hvor der kun var 2 hoteller tilknyttet, så der var ikke overrendt. Vi boede på det hotel, der var fyldt med gøgl og løjer. Der var en indendørs karrusel sådan en af de gamle slags med fine trædyr, som man sidder på. Og i Japan er regler til for at blive overholdt. Så selvom der ikke stod en eneste person i kø til karruselen, så skulle man pænt stå af efter turen var slut og gå ned og rundt og så kunne man gå ind igen og tage en tur mere :) Der var også en svømmehal med bølgebad, det synes Leo var meget sjovt.

Rusutsu er konge stederne over skidestinationerne, hvis man leder efter urørt sne. Fine små birkeskove med lidt spredt bambus, som man kan glide ned igennem, det var helt fantastisk. Nogle dage lå der så meget sne, at det gik mig til lårene, det var lidt hårdt at komme i gang igen, hvis man var faldet - for sådan en gang sne vejer meget så det er ikke lige til at få skiene til at makke ret under en meter sne :lol

Efter Rusutsu sagde vi farvel til min mor og vores venner, som tog turen tilbage til DK. Men Leo, Martin og jeg tog videre til et endnu mindre sted, der hedder Kiroro. Her var vi virkelig kommet ud på landet, der var stort set ingen andre vesterlændinge, så folk gloede på Martin og Leo. Der var en masse skolebørn i gymnasie alderen, der skulle stå på ski. De kom i store hold af 200 ad gangen. Pigerne var HELT vilde med Leo. Når de så ham så råbte de og skreg som om han var en kendis. De ville røre ved ham og kramme ved ham og tage billeder sammen med ham. Det var ok med Leo, han synes bare det var sjovt at være midtpunkt. Vi havde godt læst, at de var vilde med vesterlandske børn, og Leo ser jo ikke jo asiatisk ud, og jeg skal love for, at han vakte opsigt :bunny det var så sjovt.

Her var vi også en uge, og her fik vi kørt en masse ski på pisterne sammen med Leo, han blev virkelig skrap på den uge :yay så vi kunne køre helt almindelige pister, der også var sjove for os, for man bliver meget hurtigt træt af de helt korte og meget flade børnebakker.

Vi kom hjem efter 4 fantasktiske uger i fredags, lider stadig af jetlag hele familien vågner omkring kl. 4 om natten, men det går vel snart over :wacko

Håber I alle sammen har haft en fantastisk jul og et knald godt nytår.

:kram2 fra Ki

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det lyder bare som en super fed tur altså :)

haha lårkort og -10 grader, det lyder godt nok dumt ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lyder som en rigtig fantastisk tur :) Det er da heller ikke dårligt, for sådan en charmetrold, at være så ombejlet - bare et kig ind i fremtiden :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold da op en lækker ferie. Jeg tænker ikke japan når jeg tænker ski men fedt i havde en god tur.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke en fed oplevelse!

Vi vil da se nogle billeder :toot

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lyder dælme som med vildt fed tur I har været på der!! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var også helt vildt. I skal ikke snydes for et par billeder i det smukke terræn.

Det er mig med det grønne tøj, og Martin med det lilla tøj :)

post-2-0-21324900-1358864141_thumb.jpg

post-2-0-58217200-1358864146_thumb.jpg

post-2-0-22190600-1358864152_thumb.jpg

post-2-0-88985600-1358864156_thumb.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

lyder som den fedeste ferie, men skal vi ikke se nogle flere billeder :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åhh, sikke en smuk, smuk natur, og med en noget dyb sne. Nej, det er ikke nemt at komme op, hvis man først er faldet - det har jeg prøvet.

God stil på billede nummer to ;) .

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold nu op en fed tur, jeg er drøn misundelig! Virkelig fedt..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er jeg ikke til ski, men det lyder som en helt igennem fantastisk ferie

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lyder til at have været en fantastisk tur :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Velkommen hjem - og hvor lyder det som en fed tur! :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Velkommen hjem! Lyder virkelig som en fantastisk tur :)

Glæder mig også til vi kan hive Sophia med på ski.

Var det Leos første tur på ski? Og hvor gammel er han?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Velkommen hjem! Lyder virkelig som en fantastisk tur :)

Glæder mig også til vi kan hive Sophia med på ski.

Var det Leos første tur på ski? Og hvor gammel er han?

Hejsa

Leo er lige fyldt 4 år. Vi er ret vilde med at stå på ski her i familien, så Leo's første tur var lige inden han fyldte 3 år. Det gik rigtig godt, det var i Trysil og han kom på skiskole (vi løj ham 1 måned ældre for at han kunne deltage :))

Herefter har vi været afsted flere gange, så han har faktisk stået på ski 6 uger har jeg regnet ud (1 uge i Trysil, 2 uger i Geilo, 2 uger i Hemsedal, 1 uge i Japan, han var kun på ski en af ugerne vi var afsted her)

Et godt tip: Hvis I køber ski selv i stedet for at leje så lad være med at købe ski, der kan passe et par år. De bliver for lange i starten og sværere at styre. Så køb ski der passer i længden og så holder de måske bare 1 sæson, men det gør det noget nemmere for barnet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Velkommen hjem. :balloons

Det har da været en fed tur. :toot Lækre snebilleder.

Håber jeg snart skal tæve dig i en gang wordfeud??!! ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder som om i har haft en fantastisk ferie (er kun en smule misundelig) :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Velkommen hjem. :balloons

Det har da været en fed tur. :toot Lækre snebilleder.

Håber jeg snart skal tæve dig i en gang wordfeud??!! ;)

Ja det har jo stået på stand by et stykke tid.

Leo har slettet app'en på iPad men jeg må vel hellere se at få oprettet den igen snart.

Prik til mig igen hvis det tager for lang tid :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det kan du ik leve uden ki !! ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det har jo stået på stand by et stykke tid.

Leo har slettet app'en på iPad men jeg må vel hellere se at få oprettet den igen snart.

Prik til mig igen hvis det tager for lang tid :)

Prik, prik, prik, prik, prik, prik, prik!!!! :prik :lolhit Forstår du et vink med en vognstang??!! ;) :rolleyes :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Arj - ja jeg forstår det.

Nu har jeg skrevet en lille seddel og lagt på mit bord :zzz :zzz

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER