Barbamama

Langtidsamning

52 indlæg i dette emne

For mig er langtids amning ud over 11-13 måneder Ca.

Sp fortalte mig at babyer kan blive mælkedrankere, hvis de ikke får gang i at spise mere fast føde. Så for mig at se er der en grænse mellem hvornår det er for babys og mors skyld der stadig ammes.

Personligt vil jeg gerne have min krop igen. Symbiose er fint og skønt. Men det er hver ting til sin tid. Jeg ville undres ved at se en 2 års blive ammet. I fattige lande tror jeg der ammes længe fordi det er billig mad.

Er der i øvrigt ikke noget med at Hvis ens barn skal kunne omsætte mælkeprodukter fra køer, Så skal deres mave vænnes til komælk allerede omkring 1 års alderen. Ellers er de som flertallet af asiatiske børn laktoseintolerante. Derfor kan man selvfølgelig godt amme samtidigt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg havde altid synes at det var lang tid at amme i over 6 mdr :D :D :D og da jeg var gravid og lige havde først var det ligesom mit mål og derefter måtte jeg godt stoppe haha. Men da hun så var de 6 mdr synes jeg jo slet ikke der var nogen grund til at stoppe og amningen kørte rigtig fint. Nu er hun 8,5 og jeg ammer når hun puttes, når jeg går i seng og tidlig morgen. når hun fylder 9 mdr håber jeg at kunne stoppe med amningen når hun puttes, hun falder alligevel ikke i søvn ved brystet så tror ikke hun er SÅ afhængig af den og den gør at andre ikke rigtig kan putte. Så håber den snart er væk. den når jeg går i seng og tidlig morgen håber jeg så i løbet af de næste par måneder kan erstates af en enkelt der så får lov at køre til hun ikke længere har brug for den, har dog et års tid som max tror jeg, derefter vil jeg helst ikke amme mere. Men puha mine bryster er amme-skadet, skulle være stoppet efter et par måneder haha

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER