frøken79

Tvillingegraviditet - hvornår fattede i mistanke?

8 indlæg i dette emne

Hej alle

Nu er jeg gravid for 4. gang og skal til september have mit 3 barn...mit spørgsmål....

Jeg har allerede nu i 6+3 en bule over skambenet som nok ikke er synlig med det blotte øje men som jeg kan mærke når jeg kører min hånd hen over. Øh? Er det ikke tidligt?

E det måske et tegn om tvillinger? Er der nogen af jer der kan komme med et par gisninger?

Overvejer seriøst en scanning men syntes også det er åndssvagt fordi det jo ikke vil ændre en disse ved faktum.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jo flere graviditeter man har haft, jo hurtigere bliver maven "stor".. Så umiddelbart er størrelsen på maven intet tegn.. Min lillesøster var ikke meget større end mig, påt rods af hun ventede tvillinger.. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan sagtens være fordi det er 4. gang. Det går bare hurtigere.

Jeg venter nr. 3, og allerede i uge 10 var jeg større end jeg var i uge 20 første gang :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er så undtagelsen til reglen :)

- dette er min 3. graviditet og indtil uge 7 var det en tvillingegraviditet- den ene tvilling var gået til da vi var til NFscanning..

Men jeg er faktisk MINDRE om maven end jeg har været de 2 andre gange. Selvom jeg er omkring de 30 uger nu, så ligner min mave en 20 ugers mave- og det er selvom babyen derinde vejer ca 1,5kg. nu.

- Men for at svare konkret på dit spørgsmål, så følte jeg mig anderledes end jeg har gjort de andre gange. Det var en fornemmelse... og fra uge 6/7-10 var jeg faktisk rigtig "depressed" og var overbevist om, at baby ikke var levende... Så da jeg blev scannet til NF og fik afvide at der havde været 2, men den ene var gået til i uge 7 (vi kunne se den på scanningen), så gav det altsammen mening.. Mine fornemmelser gav mening.

Så... Jeg tror godt på, at man kan fornemme den slags, hvis man er en intuitiv kvinde.

Jeg mærkede dog ingen bule før i uge 11- men som beskrevet ovenfor, så er min mave meget lille denne gang ifht de andre gange..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er også gravid for 3. Gang og havde også en frygt/fornemmelse for tvillinger fordi jeg havde mere kvalme og blev meget hurtigere stor end de andre gange. Men 3 skanninger har nu vist at de altså kun er 1 :-)

Men diverse fagpersoner har berolige mig med at man altså nemt kan blive stor meget hurtigere. Både mavemuskler og livmoder har været udvidet før og giver sig nemt igen. Jeg kunne slet ikke skjule det da jeg var ca 8-10 uge henne, så bare rolig, det er bare glæden ved en 3.-4.-gangs graviditet :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min tvillingemave som 3.gangs gravid var ikke anderledes end de første graviditeter :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej piger tak for de mange svar, jeg blev bare pludselig så bekymret fordi det voksede derudad.

Vil gerne have børn en af gangen og helst ikke to på en gang, og hvis det r der jeg ender så vil jeg vide det i goooooood tid

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var også gravid med tvillinger indtil 12. Uge hvor jeg fik en MA med den ene - nu er jeg uge 16, og det er faktisk først nu at min mave begynder at bule, så nej - tror ikke du kan vide det på baggrund af bulen :)

Vores mistanke kom pga hyperemesis som er slem graviditetskvalme. Jordmoderen henviste derfor til en tidlig scanning i uge 7, hvor der ganske rigtigt var 2 hjerteblink.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER