Fister

19 ugers tigerspring

9 indlæg i dette emne

Hej Septembermødre.

Jeg håber, I har det godt med jeres små guldklumper.

Er det ikke vildt at opleve så meget de udvikler sig?

Og er I i gang med - eller måske endda ovre - tigerspringet? Hvad har I mærket til det? Og hvilket ting kan I genkende fra de tidligere spring?

Her synes jeg ikke Theodor har været decideret umulig, men han er klart inde i et tigerspring. Og jeg er ved at være lidt træt:) Han har vel været i gang i 3 ugers tid (det er lidt svært at sige, fordi jeg synes at jul og nytår og gjorde ham lidt overvældet, fordi der hele tiden var gang i så meget).

Men helt tydeligt synes jeg det bliver når:

- Spisevanerne bliver mærkelige (han spiser lidt/meget, ofte/sjældent - og bliver sulten helt ud af det blå)

- Han vil falde i søvn på mig.

- Han klynker og græder lidt i søvne - og sover MEGET uroligt.

- og så skal han kigges på/holdes/leges med hele tiden:)

Jeg har også min glade dreng meget af tiden, men han bliver bare svær at læse. Det ene øjeblik griner han og det næste er han pylret og sur.

Inden tigeren tog fat var han begyndt at sove igennem, men nu får han mad en gang hver nat og jeg er vågen et par gange mere, fordi han ligger og karter rundt i sin tremmeseng. Jeg ved godt, at jeg er velsignet med kun at være oppe så lidt om natten, og har også haft det helt fint med det - men nu kan jeg efterhånden godt mærke at jeg begynder at blive lidt gennemtræt.

Godt nytår forresten og masser af vintervarme til jer og de små

:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Den urolige nattesøvn forsvinder når du begynder på mos :) Det gjorde den i hvert fald her..... Ellers har vi passeret 19 ugers tigeren uden at Ida har været påvirket.......

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er helt vildt så meget de udvikler sig! Synes det er fantastisk, men synes også det kan være svært at følge med :) Men hvor er det bare skønt!

Vedr. 19 ugers tigeren, så aner jeg skisme ikke hvor vi står. Vi burde jo være i fuld sving med den, eller den burde vel måske være overstået. Men jeg synes altså ikke rigtig vi mærker noget som helst til den herhjemme. Ikke andet end udviklingen - den er så tilgengæld og så ret vild. Men vi oplever ikke det samme som ved de andre tigerspring, som at han ikke vil sove, kun vil være i armene hos mor, generelt umulighed osv. Han er som han plejer, agtig... :)

Men jeg tænker at det hele nok vender hos jer når springet er ovre - sådan plejer det jo at være :) Men det er hårdt når det står på!!

Her er vi jo også startet på grød, men mærker heller ikke noget ændring der. Så det med at grøden kan give roligere nætter, ja dem havde vi også før grøden, altså her hos os :) Det er meget forskelligt fra barn til barn. Men det er rigtig at grøden kan give en større mæthedsfornemmelse og dermed også påvirke nattesøvnen.

Charlie har ydermere også fået en tand, i undermunden. Den er brudt helt igennem og jeg kan faktisk mærke og se den tydeligere og tydeligere hver dag. Det er ret vildt. Her har vi endnu heller ikke mærket det store.

D.28 Jan. skal han have sin 5 mdr. vaccine. Den er jeg spændt på!!

Men Cecilie, jeg håber snart tigeren slipper sit tag så i kan komme tilbage til den gode nattesøvn :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh ha, vi er faktisk midt i en tiger, men kan simpelthen ikke læse ham, han skal helst underholdes konstant, ellers skriger han, og lige nu er jeg oppe 3 gange for at give flaske hver nat (gaaab), på trods af at han får lidt grød og masser af mælk til aften... Men men, det har dog gået bedre de sidste 2 uger end det nogensinde har gjort (han har skreget de første 3,5 mdr af sit liv) så det er jo et kæmpe plus.

Men jo, hvor er det vildt at se dem udvikle sig, lukas har lige lært at vende sig fra ryg til mave, så han vender sig konstant og bliver så sur når han ligger på maven :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh ha, vi er faktisk midt i en tiger, men kan simpelthen ikke læse ham, han skal helst underholdes konstant, ellers skriger han, og lige nu er jeg oppe 3 gange for at give flaske hver nat (gaaab), på trods af at han får lidt grød og masser af mælk til aften... Men men, det har dog gået bedre de sidste 2 uger end det nogensinde har gjort (han har skreget de første 3,5 mdr af sit liv) så det er jo et kæmpe plus. Men jo, hvor er det vildt at se dem udvikle sig, lukas har lige lært at vende sig fra ryg til mave, så han vender sig konstant og bliver så sur når han ligger på maven :)

Samme show her ;) Charlie har glemt at han kan vende sig tilbage fra maven til ryggen ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her er vi ikke synderligt ramt - det har vi ikke været ved nogle af springene. Dog kan man mærke udviklingen og der sker nærmest nye ting hver dag!

Nætterne er generelt ganske rolige, er oftest kun oppe at amme en gang. Dog var hun lidt urolig i nat, men det var vist mest pga maven - der var hvert fald gennemgang både i nat og i morges..!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her er vi midt i et spring! Hun skriger tit, når hun skal spise, så det tager mange forsøg med at lægge til brystet før man endelig rammer det tidspunkt, hvor hun godt vil spise. Vov endelig ikke at bare tænke på at lægge hende til brystet, hvis hun ikke vil spise :rolleyes Hun spiser hver 2-3 time om natten, og nogle nætter sover hun meget uroligt, så det ikke engang hjælper at hun sover på mig - det plejer ellers at resultere i HELT rolig baby på et splitsekund, når hun bliver lagt på min mave!

I dagtimerne har vi tit nogle tidspunkter, hvor hun ikke rigtig vil noget som helst. Vil ikke lege, vil ikke putte, vil ikke spise, vil ikke ha' sutten, vil bare ingenting ... Det her spring er helt klart værre end de forrige. Men hun er heldigvis stadig glad indimellem :-) Og det er jo heldigvis bare en fase, så vi overlever nok ;)

Jeg tror forøvrigt også Liv har glemt, at hun kan vende sig fra mave til ryg - det er i hvert tilfælde lang tid siden, hun har gjort det sidst :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her er vi midt i et spring! Hun skriger tit, når hun skal spise, så det tager mange forsøg med at lægge til brystet før man endelig rammer det tidspunkt, hvor hun godt vil spise. Vov endelig ikke at bare tænke på at lægge hende til brystet, hvis hun ikke vil spise :rolleyes Hun spiser hver 2-3 time om natten, og nogle nætter sover hun meget uroligt, så det ikke engang hjælper at hun sover på mig - det plejer ellers at resultere i HELT rolig baby på et splitsekund, når hun bliver lagt på min mave!

I dagtimerne har vi tit nogle tidspunkter, hvor hun ikke rigtig vil noget som helst. Vil ikke lege, vil ikke putte, vil ikke spise, vil ikke ha' sutten, vil bare ingenting ... Det her spring er helt klart værre end de forrige. Men hun er heldigvis stadig glad indimellem :-) Og det er jo heldigvis bare en fase, så vi overlever nok ;)

Jeg tror forøvrigt også Liv har glemt, at hun kan vende sig fra mave til ryg - det er i hvert tilfælde lang tid siden, hun har gjort det sidst :)

Det er næsten præcis det samme her, og jeg er helt lettet over at høre at hun også har glemt at hun kan vende sig...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her er lillemanden også meget mere vågen end sædvanlig... Først vågnede han hver time/ hver anden for at spise(!) Nu sover han længere stræk for i stedet at græde meget om dagen. Jeg tror også han vokser ekstremt hurtigt pt. - han er lige hoppet i str 68 og det virker allerede for kort. Samtidig har jeg tabt et par kg på 20 dage, så der bliver taget godt fra. Kan han have vokseværk? Vi har lige været igennem en slem fornøjelse og efterfølgende vaccination med hvad dertil hører så siger bare at den tiger snart gerne må springe tilbage i skjul :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER