Barbamama

Bobles - Kan I overbevise mig?

18 indlæg i dette emne

Hmm, måske er jeg ved at overgive mig til det der Bobles... Men jeg ved ikke hvorfor. Jeg synes stadig, at de ser kedelige ud. Og jeg synes stadig, at det er dyrt. Især fordi jeg forestiller mig, at man er nødt til at have 5-6 stk af dem for at det er noget ved...

Men omvendt synes jeg aldrig, at man hører om nogen, der fortryder købet af bobles. Og hvis det virkelig ER fedt, så kan vi lige så godt komme igang med at anskaffe noget af det :P Vi har pt nogle penge "øremærket" til legetøj, så vi har sådan set råd. Jeg ved bare stadig ikke om det er os... Er sådan lidt draget og "hell no"-indstillet på samme tid :P

Er der ikke nogen, der gider sige at de har noget bobles og at det bare var skodkøbet over alle skodkøb? ELLER overbevise mig om at det ER musthave?

Det er jo ikke bare prisen, men også det at det FYLDER... :unsure

Kom frisk med kommentarer? :help :lovebk

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tja, jeg var vild med dem indtil jeg så dem hos en veninde. De bliver SÅ hurtige smudsede og grimme i overfladen og nogle af dem har smalle sprækker, der er umulige at gøre rene. Så jeg mener ikke de er pengene værd.

Motoriske tror jeg på de er geniale, men de er simpelthen for dyre i forhold til hvor grimme de bliver.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har indtil videre kun motorik boldene, men jeg synes de er lækre! Og de ka også bruges i badekaret.. Eftersom de kan bruges i vand, tænker jeg da, at de ikke bliver smudsede - men jeg ved det ik endnu...

Vi har et vennepar med børn på 3 og 6 år, som har den der lille fisk. Den har de haft i nogle år og bruger den stadig rigtig meget. F.eks. som skammel til at nå vasken i køkkenet eller til at stable forskellige ting osv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men man kan jo også bare købe en almindelig skammel? Og almindelige bolde? Jeg syntes prisen for designet er FOR høj - jeg kan godt se det er fint og kan nogle ting - MEN til den pris skal de kunne MERE en kunne kravles på og vippe - jeg har set plastik vipper der kan det samme som sandormen, godt nok grimme, men omkring 1000 kr billigere - krokodillen er jo en trappe - kyllingen et vippebræt osv. Måske pænere, bløde og designet meget børnevenligt - men jeg kan stadig ikke retfærdiggøre over for min fornuft at bruge SÅ mange penge på det. Jeg kunne købe et nyt spisebord, eller sofa, eller fjernsyn, eller PC for de samme penge som slangebordet koster!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men man kan jo også bare købe en almindelig skammel? Og almindelige bolde? Jeg syntes prisen for designet er FOR høj - jeg kan godt se det er fint og kan nogle ting - MEN til den pris skal de kunne MERE en kunne kravles på og vippe - jeg har set plastik vipper der kan det samme som sandormen, godt nok grimme, men omkring 1000 kr billigere - krokodillen er jo en trappe - kyllingen et vippebræt osv. Måske pænere, bløde og designet meget børnevenligt - men jeg kan stadig ikke retfærdiggøre over for min fornuft at bruge SÅ mange penge på det. Jeg kunne købe et nyt spisebord, eller sofa, eller fjernsyn, eller PC for de samme penge som slangebordet koster!

Mht. boldene synes jeg personligt, at alle andre bolde jeg er stødt på, enten er glatte eller for bløde. Bobles er hårde, men har en overflade, så de er gode og nemme for små babyer at gribe fat om - Anabella er hvert fald meget bedre til bobles boldene end de der forskellig farvede nogle med 100 stk i en pak.

Mht. de andre større ting er jeg faktisk enig. Det er dyrt og jeg ved virkelig ik, om jeg er for nærig, hvis det kom til stykket! Ved skumgulvet var jeg for nærig og købte noget andet.. :)

Dog synes jeg, at bobles er SÅ meget pænere end alt muligt plastik gejl og det sætter jeg i sig selv stor pris på!!

Så hvis de skal have fast plads i stuen, vil jeg hellere købe bobles end en skrigende plastik ting, der ka det samme..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har det præcis som dig Barbamama :D Så følger spændt med i tråden :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes også det er mega dyrt, men jeg er altså tiltrukket af det, fordi det slet ikke indeholder alle de skadelige stoffer som lignende produkter på markedet gør (og så synes jeg personligt at de er SÅÅ meget pænere). Jeg ved ikke om det er et argument for dig, for det er jo selvfølgelig noget man må tage op med sig selv. Men f.eks. legegulve (IKKE bobles) indeholder rigtig mange flammehæmmere (for blot at nævne en synder) som ikke er til at vaske af, de fordamper stille og roligt (vist nok over nogle år), hvorimod alle bobles produkter er så rene så man praktisk talt kan spise dem (altså om de er gode for fordøjelsen ved jeg ikke, men de er i hvert fald ikke giftige).

Og ja, det ville da være fedt at have mange forskellige bobles dyr, men jeg tror kun vi ønsker os 1 eller 2 til vores søn, vi har ikke så meget plads, og hans værelse behøver jo heller ikke være legeland ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg er jo total forelsket i bObles, men også for nærig til at betale for dem. Men de skulle jo være enormt gode for motorikken og fantasien. Havde jeg en masse penge, så havde jeg valgt at invester i dem :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige præcis legegulvene er der kommet så meget fokus på mht. flammehæmmere, at de nemt findes uden nu. Kære børn i Århus har f.eks. ikke haft de gulv i et halvt år, før de nu har fundet nogle, som er 100% iorden - og det vi har derfra har på intet tidspunkt lugtet dårligt eller kemisk - og så ligner det trægulv i stedet for alle de der vilde farver :D

Bobles gulvet er virkelig ikke ret stort og man kan ikke bygge det større, så her ville jeg hvert fald ikke vælge det.

Man kan også købe noget brugt bobles på dba, hvis man har mod på det.!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg husker at vi havde figurene på en af mine arbejdspladser (er pædagog). Det er en institution med familie stuer, dvs. stuer hvor både vuggestue børn og børnehave børn er på samme stue og derfor er der begge målgrupper. Det jeg så var at de aldrig blev brugt - som i faktisk aldrig! De er enormt flotte og lækre, men de blev ikke brugt som vippe, skammel eller noget, de stod bare og stod. Så jeg er af den overbevisning at vi ikke skal have dem herhjemme :)

Der findes såååå meget andet federe, sjovere og billigere legetøj, det vil jeg hellere have :)

Men hvert barn er indivuelt.. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er også lidt delt med bobles. Nu er Zoey kun 9 mdr. og oftest tror jeg de små skal være lidt større for at få glæde af Bobles.

Hun har Donut og den er et hit. Den har en glat overflade med riller og i hullet er der en slags velourstof. Hun elsker at stå og mærke på overfladen. og kan bruge lang tid på at stå op af den mens hun rokker ( den er lidt hoppeboldt agtig ). Desuden bruger hun laaaang tid på at tage legetøjet fra gulvet ned i hullet. Op igen. og ned igen. Hvorfor det er så sjovt aner jeg ikke. Donuten har desuden en perfekt højde til at stå op af og det var op af den hun slap de første gange ( og stod uden støtte ). Der er sikkert en milliard million andre ting der har samme funktion som den, men jeg kan godt lide den er blød og børnevenlig. så skal ikke være bange for hun slår sig hvis hun falder henover den :)

Vi har også den store fisk. den bliver ikke brugt så meget af hende endnu. hun startede med at kravle op på den og falde ned. såååå den blev lige inddraget. Pt er den et bord inde på børneværelset, hvor der ligger sutter osv på.

Det er ikke de sidste bobles vi skal have - Zoey er en tumlepige der elsker udfordringer og forhindringer så der er bobles et hit.

Desuden er jeg ved at blive sindsyg over at se på blå rød og grøn plastik. så Bobles er legetøjet hun leger med i stuen og resten står på børneværelset :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sådan her bruger Zoey meget tid :)

post-2393-0-37048600-1358761414_thumb.jp

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sådan her bruger Zoey meget tid :) post-2393-0-37048600-1358761414_thumb.jp

Lige præcis den bobles tror jeg sagtens at jeg ville købe, fordi den er motorisk udfordrende på en måde som jeg ser brugbar.. Men de dyr der findes indenfor mærker, nej dem ville jeg ikke købe :) Det var dem jeg havde i tankerne da jeg skrev mit indlæg tidligere :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg husker at vi havde figurene på en af mine arbejdspladser (er pædagog). Det er en institution med familie stuer, dvs. stuer hvor både vuggestue børn og børnehave børn er på samme stue og derfor er der begge målgrupper. Det jeg så var at de aldrig blev brugt - som i faktisk aldrig! De er enormt flotte og lækre, men de blev ikke brugt som vippe, skammel eller noget, de stod bare og stod. Så jeg er af den overbevisning at vi ikke skal have dem herhjemme :)

Der findes såååå meget andet federe, sjovere og billigere legetøj, det vil jeg hellere have :)

Men hvert barn er indivuelt.. :)

Måske blev de ikke brugt til noget, fordi ingen viste børnene de kunne bruges?

Vi har elefanten, en kylling og skildpadden.. Silje var et års tid inden de rigtig kom i brug, men nu leger hun på dem dagligt.

Elefanten gynger hun på.. eller lægger sig hen over - vi laver også gymnastik øvelser på den: fx. Koldbøtte hen over.

Kyllingen bruger vi mest til nakketræning med Lina - Silje sidder nogle gange og vipper på den.

Skildpadden tager hun med hen til sofabordet, stiller sig på den og skråler 'gyyyyyyng gaaaaaang' mens hun vipper frem og tilbage :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mine børn på 6 og 8 har en elefant hver og de synes stadig de er sjove at balancere på og bygge huler med. Og jeg synes de holder godt - er ikke nussede at se på. De har haft dem siden de var 2 og 4.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Måske blev de ikke brugt til noget, fordi ingen viste børnene de kunne bruges?

Vi har elefanten, en kylling og skildpadden.. Silje var et års tid inden de rigtig kom i brug, men nu leger hun på dem dagligt.

Elefanten gynger hun på.. eller lægger sig hen over - vi laver også gymnastik øvelser på den: fx. Koldbøtte hen over.

Kyllingen bruger vi mest til nakketræning med Lina - Silje sidder nogle gange og vipper på den.

Skildpadden tager hun med hen til sofabordet, stiller sig på den og skråler 'gyyyyyyng gaaaaaang' mens hun vipper frem og tilbage :)

Jo det vidste de skam godt :) Vi, de ansatte, viste børnene hvordan de kunne bruges, ikke bare én gang ;) Men de faldt ikke i deres interesse. Men som jeg også skriver, børn er jo forskellige

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi hat den lave/lille fisk som er blevet brugt som skammel på stolen, når de små ikke vil sidde på deres triptrap. Den har også været med i cirkus, så den store havde mulighed for at komme lidt op i højden for at se ordentligt. Det gode ved den i den forbindelse er at overfladen ikke er glat, så de skøjter ikke rundt på den.

Mindstemanden fik elefanten i julegave og der går ikke en dag, hvor den ikke bliver brugt af den store eller den lille.

Den store bruger den meget til at balancere på. Den lille elsker at sidde i buen og vippe fra side til side.

Når den står på fødderne er mindstemanden ekstremt kreativ med hvad den kan bruges til - nogen gange lidt for kreativ, hvis I spørger mig.

Men der leges meget med den og en smule med fisken.

Skulle der snige sig mere ind her ville det blive en krokodille eller en kylling, men så er det også slut med flere, for de fylder også lidt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har sandorm, kylling og pingvin og begge vores unger på knap 1½ og 4år er absolut vilde med dem, så det er ikke de sidste Bobles vi skal have. Jeg synes også, at prisen er pebret, men jeg har været gode til at købe dem på lagersalg og udsalg og kan se, at jeg kan sælge dem på DBA til nogenlunde samme pris som jeg selv har givet, så det er jo fedt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER