Barbamama

At komme i bad, når baby kan kravle...

18 indlæg i dette emne

Hvordan gør I andre det? :unsure

Valdemar kan ikke kravle endnu, men jeg VED bare, at når han kan, så header han DIREKTE mod stikkontakten, glaslågerne, eventuelle marsvinelorte på gulvtæppet og de stole, som han kan vælte ned over sig :rolleyes Der skal være et øje på ham hele tiden, når han er fritgående ;)

Men øhh... Hvad gør man så? Lægger ham i tremmesengen (så skat, nu er du lige i mikro-kravlegård mens mor bader - hej hej)? Venter med at bade indtil baby sover (lidt noget møg, hvis han så taber sutten mens jeg har shampoo i hele håret)? Venter indtil manden kommer hjem (og går rundt i pyjamas indtil da)? Eller?

Det kan godt være, at det er et dumt spørgsmål og at det kommer helt af sig selv, men hvad gør I andre? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Se.. DET er netop den problematik der gør, at jeg gerne vil have min egen gamle kravlegård lempet indenfor huset fire vægge ;) :whistling Manden er imod kravlegård, men helt ærlig - den er jo ganske gratis og rigtig fin, så jeg kan ikke se problemet ;) Vi har snakket kravlegård lige siden... ja næsten siden jeg blev gravid :P Har truet med, at den kom ind en dag ud af det blå :whistling

Jeg tænker nemlig også, at jeg har tænkt, hvor pokker man lige gør af barnet - alternativt tager det med ud på badeværelset sammen med sig? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg magter bare ikke rigtig at have en kravlegård i vores lille stue :rolleyes Og jeg kan SLET ikke forestille mig at have Valdemar med på badeværelset. Vi har sådan et gaaaaaammelt badeværelse, hvor hele gulvet bliver pladdervådt når man er i bad, så det ville blive noget hø... + jeg ville være bange for at han slog sig på det hårde gulv eller gav sig til at smide legetøj i toilettet eller sådan noget :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg badede om aftenen når Silje var puttet..

Morten lyttede efter hende og jeg kunne nyde et dejligt langt varmt bad :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har altid haft Silje med på badeværelse, men vores var nok også 10 m2, men hun kravler entenlige mod bruseren eller mod toilettet og kaster ting i.. Så vi har lært at slå brættet ned... Har ingen god løsning desværre

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har tit gjort det at jeg har sat hende i barnevognen og med lidt legetøj, og så sat barnevognen foran badeværelsesdøren. Vi har nemlig ikke plads til kravlegård. En fra min mg gok altid i bad når hendes dreng sov formiddagslur.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har kun badekar (som vi så står op og bruser os i) og Erica har altid bare kravlet rundt på gulvet, da hun jo ikke (og stadigvæk ikke kan) komme ind under bruseren og blive våd, så det har været nemt for os. Jeg spærrede toilettet af med hendes sækkestol som boede på toilettet indtil hun lærte at kravle (så rart at have en fast "station" at placere barnet i, når man lige pludselig skulle på toilettet ;))

Er han begyndt at sidde i højstol? For så tror jeg, jeg ville tage den med, så han kan sidde der og så hænge noget legetøj fast på bøjlen, så dt ikke kan falde ned.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har haft børnene til at sidde i skåstolen eller højstolen (alt efter hvor gamle de har været) ude på badeværelset - jeg har bare stillet dem så vi har kunnet se hinanden mens jeg var under bruseren og så har vi hygget med at lave ansigter, pludre osv. mens jeg blev færdig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvorfor må du ikke skifte pyjamas ud med tøj før du har været i bad? :unsure

Jeg havde da ofte dage hvor jeg ikke var i bad. De dage hvor jeg var i bad, skyndte jeg mig at gøre det om morgenen, mens Søren lige kiggede efter Anna mens han spiste morgenmad eller også gjorde jeg det når hun sov; hun sov stort set altid minimum 20min, så jeg skyndte mig bare at gøre det med det samme ;) Jeg havde babyalarmen med derud og hvis hun sagde noget i den, så måtte hun jo lige vente til jeg kom derud; det tog hun aldeles ikke skade af og et par af de få gange det skete, så endte det faktisk med hun brokkede sig lidt og faldt i søvn igen :D

Nogen gange badede jeg om eftermiddagen efter Søren var kommet hjem eller om aftenen, så jeg kunne slappe af og nyde det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvorfor må du ikke skifte pyjamas ud med tøj før du har været i bad? :unsure

Jeg havde da ofte dage hvor jeg ikke var i bad. De dage hvor jeg var i bad, skyndte jeg mig at gøre det om morgenen, mens Søren lige kiggede efter Anna mens han spiste morgenmad eller også gjorde jeg det når hun sov; hun sov stort set altid minimum 20min, så jeg skyndte mig bare at gøre det med det samme ;) Jeg havde babyalarmen med derud og hvis hun sagde noget i den, så måtte hun jo lige vente til jeg kom derud; det tog hun aldeles ikke skade af og et par af de få gange det skete, så endte det faktisk med hun brokkede sig lidt og faldt i søvn igen :D

Nogen gange badede jeg om eftermiddagen efter Søren var kommet hjem eller om aftenen, så jeg kunne slappe af og nyde det :)

!00 % :ditto udover at Noah jo ikke kravler endnu.

Indtil videre kan han stadig sidde i skraastolen. Alternativt ligger han i sin seng og venter, hvis jeg foeler mig saa badevaerdig og jeg ikke kan holde mig selv ud :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg husker at jeg ofte havde dem siddende i højstolen med lidt legetøj hængende på

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ikke i bad hverdag.. men ellers bader jeg når han sover, og jeg har løbet ud i frostvejr kun iført håndklæde flerer gange.. ellers når manden er hjemme og børnene er puttet.. de små er vågne så få timer om dagen, der vil jeg ikkebruge tiden på at gå i bad :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

lucas møver rundt i cirkler på gulvet, men kan ikke komme i nærheden af stikkontakter.. jeg plejer at sætte/ligge ham på gulvet med noget legetøj, mens jeg hurtig nupper et bad... ellers sidder/ligger han i kravlegården eller sengen med legetøj.. ville ikke undvære vores kravlegård...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tjah, vi skal bruge en kravlegård, fordi vi hare en firbenet terrorist, som baby og babys legetøj kan være i fred i... Men altså min ene veninde (der har børn) ersq altid nypudset, når vi ses - hun bader om morgenen, inden hendes mand tager på arbejde. Ellers er det vist et klassisk dilemma:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg går som regel i bad når hun sover og ellers kommer hun med mig på badeværelset.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm okay, jeg må se henad vejen... Tror ikke, at det bliver løsningen med at bade inden han vågner... Ikke med min lille hypermorgenfriske lærkebaby :D Men jeg har da før badet under hans formiddagslur (og også været ude på altanen i bar mås og turban), så måske skal jeg bre fortsætte med det... Eller tage ham med i trip-trappen. Tak for jeres input :lovebk

Hvorfor må du ikke skifte pyjamas ud med tøj før du har været i bad? :unsure

Jeg havde da ofte dage hvor jeg ikke var i bad. De dage hvor jeg var i bad, skyndte jeg mig at gøre det om morgenen, mens Søren lige kiggede efter Anna mens han spiste morgenmad eller også gjorde jeg det når hun sov; hun sov stort set altid minimum 20min, så jeg skyndte mig bare at gøre det med det samme ;) Jeg havde babyalarmen med derud og hvis hun sagde noget i den, så måtte hun jo lige vente til jeg kom derud; det tog hun aldeles ikke skade af og et par af de få gange det skete, så endte det faktisk med hun brokkede sig lidt og faldt i søvn igen :D

Nogen gange badede jeg om eftermiddagen efter Søren var kommet hjem eller om aftenen, så jeg kunne slappe af og nyde det :)

Hehehe, det kan jeg selvfølgelig også godt og det gør jeg også nogle gange. Jeg føler mig bare ikke rigtig "stået op" før jeg har haft vand i håret, så det er nok mere en "mental pyjamas" jeg ville have på hele dagen :) Men jeg kan godt forstå din undren, der var jeg vist for hurtig på tasterne. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg brugte indimellem højstolen, satte den foran håndvasken og lagde legetøj deri. Eller satte ham på gulvet foran døren med en kurv med legetøj.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan han ikke komme med i bad en gang i mellem? Jeg ved godt at hårvask ikke er det nemmeste med et barn på armen, men hvis du sætter dig ned med ham på gulvet kan det måske gå an?

Du kan evt gøre det inden en af hans lure så han er træt og putteklar når I kommer ud af badet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER