Guest

Smalltalk

64 indlæg i dette emne

i både graviditets og ønsker graviditetsforaerne har de en smalltalks tråd, og tænkte at der også er behov for en herinde, fordi at vores tanker og ønsker ikke altid passer overens i forhold til de andres tråde.

Derfor har jeg valgt, at opstarte en lignende tråd herinde og det til trods for, at vi er meget få adoptanter og evt. endnu færre kommende adoptanter indtil videre. Men nogen gange er det alligevel rart at komme af med tanker og ønsker herinde...

Håber de få af os, som har valgt adoptionsvejen vil få glæde af denne tråd

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Håber snart der sker noget på vores liste, synes der har været ufattelig stille længe

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Håber snart der sker noget på vores liste, synes der har været ufattelig stille længe

Det håber jeg også for jer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det håber jeg også for jer :)

tak skal du have

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var da en god ide Vanni :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg føler mig lidt splittet i øjeblikket. Vil gerne i gang med adoptionen og har stort set udfyldt papirerne, men omvendt har vi ikke engang prøvet første forsøg med fertilitetsbehandling endnu. Ved bare, at sandsynligheden for at fertilitetsbehandling lykkes, er meget lille, og så kunne man ligeså godt komme i gang med ventetiden på adoption. Men alligvel er der en lille stemme, der siger "Hvad nu hvis, at forsøget nu lykkes".. Puh, what to do? Ved jo, at adoptionsmyndighederne ikke er glade for, hvis man endnu ikke er afsluttet behandling..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg føler mig lidt splittet i øjeblikket. Vil gerne i gang med adoptionen og har stort set udfyldt papirerne, men omvendt har vi ikke engang prøvet første forsøg med fertilitetsbehandling endnu. Ved bare, at sandsynligheden for at fertilitetsbehandling lykkes, er meget lille, og så kunne man ligeså godt komme i gang med ventetiden på adoption. Men alligvel er der en lille stemme, der siger "Hvad nu hvis, at forsøget nu lykkes".. Puh, what to do? Ved jo, at adoptionsmyndighederne ikke er glade for, hvis man endnu ikke er afsluttet behandling..

man kan sagtens starte med ansøgningen og være i fertilitets behandling samtidig. Det kan i helt frem til fase 3. Og du har et år fra godkendelsen til i skal have ansøgt om fase 3, så kom i bare i gang :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, ved godt, at det rent praktisk er tilladt stadig at være i behandling. Men mon ikke, at det stadig har en vis betydning for ens godkendelse osv. hvis man endnu ikke er afsluttet mht. fertilitetsbehandling? Men kan godt være, at problemet er størst, hvis man ikke er afklaret, hvilket jeg helt klart synes vi er.. Kan godt være, vi bare skal få fingeren ud og få det sendt afsted :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, ved godt, at det rent praktisk er tilladt stadig at være i behandling. Men mon ikke, at det stadig har en vis betydning for ens godkendelse osv. hvis man endnu ikke er afsluttet mht. fertilitetsbehandling? Men kan godt være, at problemet er størst, hvis man ikke er afklaret, hvilket jeg helt klart synes vi er.. Kan godt være, vi bare skal få fingeren ud og få det sendt afsted :)

nej det har ikke betydning eller jo i fase 3 har det måske. Man mange af dem, som vi var på kurserne med i 2011, de var både i gang med adoptionsgodkendelsen (og godkendt i fase 1, for det er kravet for at komme på kurserne) og fertilitetsbehandlingen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vanni, håber det er ok, at jeg spørger dig lidt engang imellem :-)

Men ved du ca., hvor længe tids- og ventehorisonterne er i forbindelse med godkendelsesprocessen? Jeg tænker på fase 1, 2 og 3, ikke for selve ventetiden på barnet, da det jo er umuligt at sige. Men mere sådan, hvor lang ventetid der normalt er for de forskellige faser?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vanni, håber det er ok, at jeg spørger dig lidt engang imellem :-)

Men ved du ca., hvor længe tids- og ventehorisonterne er i forbindelse med godkendelsesprocessen? Jeg tænker på fase 1, 2 og 3, ikke for selve ventetiden på barnet, da det jo er umuligt at sige. Men mere sådan, hvor lang ventetid der normalt er for de forskellige faser?

du skal regne med ca. et år. Altså at det tager ca. et år at blive godkendt. Men det afhænger meget af, hvor mange der ansøger lige i den periode, og hvilken region, man bor i. Vi var heldige, da vi blev godkendte, at der ikke var mange ansøger i vores region, men det der gjorde vores trak ud, og ikke blev indenfor endnu kortere tid, var at vi skulle vente på kurserne. Ellers havde vi været godkendte på en 3 mdr.

Men man siger normalt, at det tager fra ½ til 1 helt år om at gå igennem alle 3 faser

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svar Vanni, dejligt at have en erfaren at kunne spørge lidt :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svar Vanni, dejligt at have en erfaren at kunne spørge lidt :-)

du skal bare spørger alt det du vil

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

kom nu sydkorea, vi har brug for noget positivt nyt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, det kan jeg godt forstå. Krydser fingre for jer og håber snart, der sker noget..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

magter slet ikke at skulle adoptere lige nu :( :help :huug :huug :huug :puke :boo :boo :boo

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen hvad filan er der galt?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen hvad filan er der galt?

læs min adoptionstråd, og du finder svaret

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram :kram :kram :kram :kram :kram :kram :kram :kram :kram :kram :kram :kram :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå, nu rykkede adoption pludselig lidt tættere på. Jeg fik netop at vide igår efter et halvt IVF-forsøg på Skejby, at mine eneste muligheder for at få børn er ægdonation eller adoption. Det er selvfølgelig noget af en kamel at sluge, havde regnet med i det mindste at nå at prøve 1 IVF-forsøg, men der er intet at gøre. Nu skal vi så have taget stilling til, om det er adoption eller ægdonation vi gerne vil. Har det lidt underligt med at få en anden kvindes æg, men til gengæld er ventetiden ikke så lang i øjeblikket, så der vil gå mindre tid en at vente på adoptionen, hvilket er et klart plus..

Min mand spurgte, om man evt. kunne begge dele? Altså, om man kunne gå i gang med ægdonation nu, og stadig søge om adoption. Der er går jo alligevel 3-4 år inden man kan hente et barn. Så ville vi måske, hvis alt lykkes, have et ægdonationsbarn og et adoptiv barn. Men ved det ikke.. Puha, det var hårdt at få dommen igår..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå, nu rykkede adoption pludselig lidt tættere på. Jeg fik netop at vide igår efter et halvt IVF-forsøg på Skejby, at mine eneste muligheder for at få børn er ægdonation eller adoption. Det er selvfølgelig noget af en kamel at sluge, havde regnet med i det mindste at nå at prøve 1 IVF-forsøg, men der er intet at gøre. Nu skal vi så have taget stilling til, om det er adoption eller ægdonation vi gerne vil. Har det lidt underligt med at få en anden kvindes æg, men til gengæld er ventetiden ikke så lang i øjeblikket, så der vil gå mindre tid en at vente på adoptionen, hvilket er et klart plus..

Min mand spurgte, om man evt. kunne begge dele? Altså, om man kunne gå i gang med ægdonation nu, og stadig søge om adoption. Der er går jo alligevel 3-4 år inden man kan hente et barn. Så ville vi måske, hvis alt lykkes, have et ægdonationsbarn og et adoptiv barn. Men ved det ikke.. Puha, det var hårdt at få dommen igår..

Jeg synes faktisk i skal satse på begge heste :) det kan man helt frem til 3. fase i godkendelsen og nogengange, så kan man få dispension og fortsætte behandlingen gennem fase 3 også.

Men du skal huske, at skulle du blive gravid, mens man venter på adoption, så er man forpligtet til at meddele dette efter uge 12, og så bliver ens godkendelse sat i bero, og man bliver sat på hold på pågældende venteliste. Og så skal man faktisk godkendes påny, når barnet er kommet, fordi der er sket en markant ændring i ens liv.

Men øv en besked at få. Og ja som sagt, sats på begge heste, og så tag den derfra, når i kommer til fase 3 :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for kram piger.. Det har været et par dage med tænkeboks og lange snakke, men tror efterhånden vi er enige om at satse lidt på begge heste. Vi vil i hvert fald gerne høre mere om ægdonation og skal ud på Skejby imorgen (til en sidste afsluttende skanning), hvor vi forhåbentlig bliver lidt klogere på ægdonationsdelen. Og så vil vi også have smidt adoptionsansøgningen afsted snarest muligt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stinne: Hvordan kan det være Skejby fandt ud af at i ikke kan bruge egne æg efter en ½ IVF? Fordi der ingen æg var der voksede eller?

Ved ÆD er der også mulighed for at en du kender kan donere til dig - f.eks. hvis du har en søster eller lign. Om det bliver mere eller mindre mærkelig ved at det er en man kender skal jeg ikke gøre mig klog på. Der findes også en hjemmeside der formidler kontakt mellem dem der gerne vil donere æg og dem der gerne vil modtage. Man kan spare meget ventetid hvis man selv har en donor med. Og ellers er der rigtigt mange der får doneret æg i udlandet, men så skal man selvfølgelig selv betale for det hele.

Held og lykke med projektet uanset :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mange tak tsecrect :-)

Ja, der var nemlig lige præcis ingen æg - havde overhovedet ikke reageret det mindste på hormonerne :-(

Er født med en kromosomfejl, så et eller andet sted var vi nok lidt forberedt på det. Men hårdt alligevel.. Og ja, det er endnu et spørgsmål, der skal diskuteres - skal det være fra en kendt eller ukendt donor osv. Min søster har tilbudt at donere æg, så det er bestemt også en overvejelse..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

OK, prøvede i de forskellige hormoner? For jeg reagerede helt forskelligt på puregon og menopur, så ville nok ikke have opgivet uden at have prøvet begge. Men lægerne på Skejby er SÅ dygtige, så de ved nok hvad de har lavet...

Sødt af din søster at tilbyde, så er det jo bare med at overveje mulighederne :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER