Fru SP

Artikel - Lad bare dit barn få masser af bakterier

11 indlæg i dette emne

Man skal virkelig virkelig ikke gide støvsuge, før man begynder at google sig frem til undskyldninger for at lade være :P hihi

Men hvad, jeg behøvede ikke google - det gjrode du, så nu lader jeg bare være at støvsuge i dag :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man skal virkelig virkelig ikke gide støvsuge, før man begynder at google sig frem til undskyldninger for at lade være :P hihi

Men hvad, jeg behøvede ikke google - det gjrode du, så nu lader jeg bare være at støvsuge i dag :P

Haha.. Jeg googlede nu ikke.. Så den på facebook slået op af Rebeca Persson og tænkte at jeg lige ville dele herinde :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha interessant :P Jeg ved ikke... det afhjælper stadig ikke helt mit stressniveau, når nullermændene danser linedance omkring mig <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man skal bare huske, som Rebecca siger, at miljoegifte ophobes i stoev, saa man boer stadig stoevsuge ;)

Men ja, en ven af M, som er boernelaege og forsker i immunforsvar og allergi, han sagde at der er forskellige ting, der er med til at forebugge allergi og opbygge det her beroemte immunforsvar. Herunder en vis udsaettelse for snavs, husdyr andre boern tidligt(aka vuggestue fra 6 mdr...), foedevarer og i det hele taget allergener, kan forebygge allergi og styrke ens barn.

I sydamerikanske lande(han er fra Mexico), har boern naesten ikke allergi, men har til gengaeld mere alvorlige sygdomsforloeb end her i Europa.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er opvokset med mantraen om, at børn skal have 7 pund skidt om året :D Måske lidt overdrevet, men ideen er der da. ;)

Herhjemme går vi ikke så manisk op i rengøring. Vi støvsuger, når der trænger osv. Jeg har med vilje ikke gjort det store ud af at sterilisere sutter og kogevaske legetøj (dog blev flasker kogt til hver gang til hun var 4-4 1/2 måned). Og hun har ikke været syg en eneste gang endnu (kun en bitte smule snottet). Jeg ved ikke om der er en sammenhæng, men jeg tror det bestemt.

Da jeg arbejdede i vuggestuen så vi tit, at de børn, der blev vasket og afsprittet i et væk hele tiden var syge, og jo oftere børnene blev syge, jo mere bakterie-forskrækkede blev forældrene. Men de børn, der fik lov at proppe beskidte fingre i munden mm, var meget sjældnere syge.

Meeen, der er også en grænse :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er nok en af dem der er rigtig glad for denne artikel.

Havde frygtet at huset skulle være klinisk rent når man blev mor, for at det lille pus ikke blev sygt, og jeg er på ingen måde rengøringsfreak. Kan godt li der er ordentligt, men ikke panisk rent.

Så nu kan jeg godt glæde mig, med ro i maven ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er opvokset med mantraen om, at børn skal have 7 pund skidt om året :D Måske lidt overdrevet, men ideen er der da. ;)

Herhjemme går vi ikke så manisk op i rengøring. Vi støvsuger, når der trænger osv. Jeg har med vilje ikke gjort det store ud af at sterilisere sutter og kogevaske legetøj

:ditto

Jeg er vokset op på landet og har derfor været udsat for husdyr, skidt og møg fra en tidlig alder og jeg fejler ikke en pind :D

Så her bliver der ikke gjort meget mere rent end der altid er blevet og sutterne er storset kun blevet sterilliseret første gang. Jeg har aldrig kogevasket legetøjet, det har bare fået en våd klud.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg er som mange andre ikke særlig bakterieforskrækket... min søn bliver udsat for en del i og med vi har hund... jeg støvsuger 2 gange om ugen ca pga de mange hundehår.. og holder sådan almindeligt rent rundt omkring... men jeg koger heller ikke sutter hver dag..... hvis jeg husker det så engang hver 14 dag... men det er ikke noget jeg holder tal på... og min søn, han har indtil videre været forkølet en gang, det er alt... :) jeg ved ikke om det har noget at gøre med bakterierne... men han har i hvertfald ikke været syg af at blive udsat for lidt bakterier.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså taber vi mad på gulvet, så samler vi det op og spiser det... Så her er bestemt ikke klinisk rent (Altså hvem er det, der har et klinisk rent hjem med en 2-årig?)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja altså, har har alle 3 unger overlevet (selvom de var lidt ældre end babyer da jeg kom ind i billedet) trods støv og knap klinisk renhed.... Så jeg priser mig lykkelig for denne artikel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER