GrønFrø

Ondt i skambenet...

5 indlæg i dette emne

Jeg er her den sidste uges tid begyndt at få lidt ondt udvendigt på skambenet. Det er værst, når jeg skal rejse mig op, eller hvis jeg står på et ben.

Er der nogen af jer, der oplever det samme? Eller nogen der ved, hvad det er?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

kender det ALT for godt, det gør skide ondt :gal har haft det nogle uger efterhånden og det det er bare blevet værre og værre.

min svigerinde syntes jeg skule ringe til jm for at høre om det var helt normalt eftersom jeg næsten ikke kunne gå mere og havde menses smerter oveni, blev sendt på fødegangen til tjek, det viste sig jeg havde milde veer så jeg skulle holde mig i ro, men de kommenterede ikke rigtig smerten andet end at det var normalt :blink

surfede lidt rundt på nettet i går aftes hvor jeg kunne se det vist hedder symfysesmerter og er en mild form for bækkenløsning? noget med bækkenløsning har flere grader og der er 3 knogler dernede hvor man kan have løsning i en eller flere...eller noget?

noget med hormonerne der blødgør knoglerne for at give plads til barnet m..m.

ofte kommer en følelse af tyngde med - det kan jeg i hvert fald skrive under på, nogle gange føles det som om jeg har et hoved mellem benene (siger jeg nu, uden at have prøvet det :D ) og jeg syntes mine skamlæber virker helt hævede og underlivet i det hele taget ligesom "hænger" :wacko

Det eneste der hjælper mig er at holde mig i ro, virkelig ro. (sofa/sengeliggende)

efter jeg har haft monster ondt går der gerne to dage hvor jeg ligger fuldstændig brak på sofaen og kun er oppe for at tisse...humpende krumbøjet afsted og venter til sidste sekund.

-og så aftager det så jeg igen kan stå op uden det gør monster ondt - så kører lidt sådanne cyklusser (kan åbenbart ikke finde ud af at holde et konstant skåne niveau <_< )

den sidste uges tid er der så stødt kvalme til så "HVALER" den bare på sofaen ordner max. en vask ind imellem og priser mig lykkelig for at min mand også går hjemme, og at det er vores førstefødte så jeg kan "tillade" mig ikke at lave noget.....

men syntes det er svært, kæmper med samvittigheden :rolleyes derfor får jeg flip ind imellem og giver den gas med de ting jeg gerne vil have ordnet (vaske vinduer :blink rengøring, handle, tøjvask m.m.) selvom min mand gladeligt gør det for mig da han syntes jeg skal pakkes ind i vat :D :super de danske retningslinjer er at man prøver at holde sig i gang og alligevel lave så meget man kan...."graviditet er ikke en sygdom, tag en tudekiks"

hernede er verden lidt anderledes og gravide anses for næsten handikappede der skal værnes om og passes på og man skal helst lave så lidt som muligt ;) har taget de to poler til mig og haft fuld fart på i starten af graviditeten og har så de sidste 14 dage sat minimum plus på da kroppen ligesom siger STOP. .... stilhed før storm agtigt hahaha

held og lykke

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for dit svar. Det er da altid noget at det er normalt.

Jeg har det heldigvis slet ikke så slemt som du beskriver, men det kan da godt mærkes. Især om aftenen :-(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har haft ondt i skambenet rigtig længe, kan ikke vende og dreje mig i sengen uden tårer i øjnene og når jeg har siddet stille i fem minutter kan jeg have svært ved at gå, specielt hvis jeg sidder på gulvet eller på en hård stol. Har døjet med det i de andre graviditeter også og også efter graviditet (det er dog værst under graviditeten). Bækkenet består af tre led, et ved skambenet og to bagpå.

Har man kun ondt foran kan det være symfyseløsning, er det alle tre led er det bækkenløsning (sådan som jeg har forstået det).

Siden du først får det nu, lyder det "bare" som om din krop er godt og grundig gravid. Det hele er tungt nu og det belaster alle led, plus at kroppen forbereder sig på fødslen netop ved at løsne op i de led omkring bækkenet.

Det er slet ikke rart, men går for det fleste over efter fødslen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har haft ondt i skambenet rigtig længe, kan ikke vende og dreje mig i sengen uden tårer i øjnene og når jeg har siddet stille i fem minutter kan jeg have svært ved at gå, specielt hvis jeg sidder på gulvet eller på en hård stol. Har døjet med det i de andre graviditeter også og også efter graviditet (det er dog værst under graviditeten). Bækkenet består af tre led, et ved skambenet og to bagpå.

Har man kun ondt foran kan det være symfyseløsning, er det alle tre led er det bækkenløsning (sådan som jeg har forstået det).

Siden du først får det nu, lyder det "bare" som om din krop er godt og grundig gravid. Det hele er tungt nu og det belaster alle led, plus at kroppen forbereder sig på fødslen netop ved at løsne op i de led omkring bækkenet.

Det er slet ikke rart, men går for det fleste over efter fødslen.

Tak for svar. Mit er sket ikke slemt, det gør bare lidt ondt engang imellem. Men som du skriver, så tror jeg også bare, det er kroppen, der er ved at gøre sig klar.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER