Guest

slanke smalltalk

2,341 indlæg i dette emne

Nå, men det starter sgu meget godt det her sundhedsnoget :glad

Vi har været i Fårup sommerland hele dagen. Jeg havde pænt pakket gulerødder og oopsies med ost til mig selv til frokost, og jeg sagde nej tak til burger og fritter til aftensmad, og er nu igang med at lave en grønsags-Rod-sammen ting på panden med spejlæg.

Jeg er top motiveret :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå, men det starter sgu meget godt det her sundhedsnoget :glad

Vi har været i Fårup sommerland hele dagen. Jeg havde pænt pakket gulerødder og oopsies med ost til mig selv til frokost, og jeg sagde nej tak til burger og fritter til aftensmad, og er nu igang med at lave en grønsags-Rod-sammen ting på panden med spejlæg.

Jeg er top motiveret :glad

Sejt! :respekt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvilke fordele er der i at købe lifesum? Lige nu har jeg den gratis version og synes egentlig at det eneste der mangler er flere forskellige slags madvarer -men det kan jeg selv plotte ind..

Så hvis man udelukkende er ude efter at holde styr på kcal og vanddrikkelse er der så overhovedet nogen fordele i at købe?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvilke fordele er der i at købe lifesum? Lige nu har jeg den gratis version og synes egentlig at det eneste der mangler er flere forskellige slags madvarer -men det kan jeg selv plotte ind..

Så hvis man udelukkende er ude efter at holde styr på kcal og vanddrikkelse er der så overhovedet nogen fordele i at købe?

Nei, ikke om du ikke trenger at forandre på feks næringdinnstillingene..

Eller følge en egen diett.. Lchf, 5:2 feks..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nei, ikke om du ikke trenger at forandre på feks næringdinnstillingene..

Eller følge en egen diett.. Lchf, 5:2 feks..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er ikke mit behov i øjeblikket :)

Nej selvfølgelig ikke.. :)

kom forresten akkurat på en anden fordel. Du kan lagre egne måltider, og mat du spiser ofte, så bruger du mindre tid på det. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ihh...

 

Jeg var påklædt og var ved at fylde min vandflaske op for at gå i fitnessdk for første gang, og så ringer vores dagplejemor.

 

Lille Lea har 39,2 i feber så har været nede og hente hende, og nu ligger hun og sover på sofaen ved siden af mig. Stakkels lille pus, men hjælper jo desværre ikke meget på min træning :S. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ihh...

Jeg var påklædt og var ved at fylde min vandflaske op for at gå i fitnessdk for første gang, og så ringer vores dagplejemor.

Lille Lea har 39,2 i feber så har været nede og hente hende, og nu ligger hun og sover på sofaen ved siden af mig. Stakkels lille pus, men hjælper jo desværre ikke meget på min træning :S.

Øv, når nu du var klar og alt muligt. Hvad med at træne hjemme så? Eventuelt lave en omgang shredding?

God bedring med hende

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv, når nu du var klar og alt muligt. Hvad med at træne hjemme så? Eventuelt lave en omgang shredding?

God bedring med hende

 

Mit hoved kan desværre ikke shreede, og hun hænger bare på mig eller er ked :s 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det nogen af jer der har erfaring med LCHF og det at leve i ketose?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det nogen af jer der har erfaring med LCHF og det at leve i ketose?

Jeg har gjort det i en periode på 4-6 måneder (husker ikke helt) for en del år siden!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har gjort det i en periode på 4-6 måneder (husker ikke helt) for en del år siden!

Ok, jeg har levd med lchf i 3-4år nu... :) jeg tenkte om noen hadde gjordt det samme og evt igennem et svangerskap også.. :) Jeg vet jeg kan spise lchf uansett, men jeg vet ikke om en ketogen kost er ok om jeg bliver gravid..? Jeg hadde håbet at noen hadde vært lidt klogere på det end jeg er. :) Men tak for svar! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ok, jeg har levd med lchf i 3-4år nu... :) jeg tenkte om noen hadde gjordt det samme og evt igennem et svangerskap også.. :) Jeg vet jeg kan spise lchf uansett, men jeg vet ikke om en ketogen kost er ok om jeg bliver gravid..? Jeg hadde håbet at noen hadde vært lidt klogere på det end jeg er. :) Men tak for svar! :)

Jeg var lidt hurtig med min besvarelse. Jeg mente at jeg var i ketose i 4-6 mdr. Har levet på LCHF on/off i mange år:) Men jeg er ingen ekspert. Jeg tror dog man ikke anbefaler fuldstændig "ketogen kost" når man er gravid, mener at huske at det evt. kan have en uheldig effekt på fosteret. Ved dog ikke om det er videnskabeligt bevist.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var lidt hurtig med min besvarelse. Jeg mente at jeg var i ketose i 4-6 mdr. Har levet på LCHF on/off i mange år:) Men jeg er ingen ekspert. Jeg tror dog man ikke anbefaler fuldstændig "ketogen kost" når man er gravid, mener at huske at det evt. kan have en uheldig effekt på fosteret. Ved dog ikke om det er videnskabeligt bevist.

Hvad betyder det at være i ketose?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var lidt hurtig med min besvarelse. Jeg mente at jeg var i ketose i 4-6 mdr. Har levet på LCHF on/off i mange år:) Men jeg er ingen ekspert. Jeg tror dog man ikke anbefaler fuldstændig "ketogen kost" når man er gravid, mener at huske at det evt. kan have en uheldig effekt på fosteret. Ved dog ikke om det er videnskabeligt bevist.

Jeg fikk snakket med en venninne som er ernærings ekspert og gravid selv. Hun syns jeg skulle merke efter på kroppen efterhvert... Og nu blev det jo pludselig aktuelt også! Positiv test igår! :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad betyder det at være i ketose?

Da spiser man så lidt kulhydrater at kulhydrat lagerne i kroppen bliver brugt op. Og man forbrænder en masse fedt! :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fikk snakket med en venninne som er ernærings ekspert og gravid selv. Hun syns jeg skulle merke efter på kroppen efterhvert... Og nu blev det jo pludselig aktuelt også! Positiv test igår! :loveshower

Ih tillykke :biglove :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ih tillykke :biglove :loveshower

Tak!!! :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så var første løbetur siden starten af graviditeten overstået. Det gik overraskende ok, men jeg blev mega træt og varm. Håber det ikke påvirker ammingen!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det går fremad med især mandens men også mit vægttab :yay 2,9 kilo på 6 dage for mig :glad Jeg arbejder med at vænne mig til st blive mæt uden (alt for mange) kulhydrater.

Jeg gad nu godt kunne se maven skrumpe som næste motivationsfaktor!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det går fremad med især mandens men også mit vægttab :yay 2,9 kilo på 6 dage for mig :glad Jeg arbejder med at vænne mig til st blive mæt uden (alt for mange) kulhydrater.

Jeg gad nu godt kunne se maven skrumpe som næste motivationsfaktor!

:respekt sejt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:respekt sejt!

Tak :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her til aften har jeg bagt nogle broccoliboller som ser spændende ud - og dufter virkelig meget af broccoli :unsure Spændt på at tage en med til frokost i morgen :) og se om den kan gøre det ud for det der kulhydrat som jeg jo sleeeeet ikke savner :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her til aften har jeg bagt nogle broccoliboller som ser spændende ud - og dufter virkelig meget af broccoli :unsure Spændt på at tage en med til frokost i morgen :) og se om den kan gøre det ud for det der kulhydrat som jeg jo sleeeeet ikke savner :rolleyes

Broccoliboller? Det skal jeg sq have forklaret for fæhoveder :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER