Guest

slanke smalltalk

2,341 indlæg i dette emne

Uh, jeg krydser fingre for, du kan :goodluck

Takker! ^_^

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nøj, hvor er det længe siden, jeg har været så motiveret! Ingen snolder i to dage nu, og jeg kom afsted til bodypump ret spontant i går. 6,5% af målet er nået :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nøj, hvor er det længe siden, jeg har været så motiveret! Ingen snolder i to dage nu, og jeg kom afsted til bodypump ret spontant i går. 6,5% af målet er nået :yay

Hvor er du god :glad det er bare med at gribe det når motivationen er der! Kan du ikke sende lidt til mig? Det går ikke så godt det er med nul (mindre) snolder :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så kigger jeg herind. Her fire uger efter fødslen af søn nummer to er jeg 3 kg. under vægten før sidste graviditet, og på samme vægt som jeg var før den første graviditet. Så selve vægten er som sådan fin nok. Men maven ser forfærdelig ud, efter 2 akutte kejsersnit er der en del løs hud, og "overhæng" - altså maven hænger udover arret. Maven er så også stadig gul og blå efter kejsersnittet og de følgende komplikationer, så forhåbentlig bliver det noget bedre med tiden. Jeg har tænkt mig at begynde at træne så snart jeg kan, men lige nu er planen at forsøge ikke at spise så meget usundt. Er startet med at kutte drikke-kalorier, dvs. at jeg kun drikker vand, kaffe, the og evt. lightprodukter.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er du god :glad det er bare med at gribe det når motivationen er der! Kan du ikke sende lidt til mig? Det går ikke så godt det er med nul (mindre) snolder :blush

Men du skal jo heller ikke tabe dig, vel?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men du skal jo heller ikke tabe dig, vel?

 

Nej, ikke  som sådan. Men jeg vejer 3-4 kg mere end før jeg blev gravid og er bare ikke helt så tynd mere. Men det er mest fordi jeg er bange for at tage mere på, hvilket jeg virkelig tror sker, hvis jeg fortsætter med at spise på den her måde. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej, ikke som sådan. Men jeg vejer 3-4 kg mere end før jeg blev gravid og er bare ikke helt så tynd mere. Men det er mest fordi jeg er bange for at tage mere på, hvilket jeg virkelig tror sker, hvis jeg fortsætter med at spise på den her måde.

Nåe.. Altså, det er jo altid fornuftigt at leve sundt ;) Jeg tror dog, det der med motivationen er svært, hvis man ikke er overvægtig og heller ikke rigtig mærker forskel ift om man spiser usundt eller ej. Men lidt hep får du alligevel: :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nåe.. Altså, det er jo altid fornuftigt at leve sundt ;) Jeg tror dog, det der med motivationen er svært, hvis man ikke er overvægtig og heller ikke rigtig mærker forskel ift om man spiser usundt eller ej. Men lidt hep får du alligevel: :yay

Hehe, tak for hep :) jeg er helt klart dårlig til det med motivationen og jeg har ingen viljestyrke når det kommer til hvad jeg spiser (eller ikke spiser). Det er også derfor jeg er bange for at tage mere på, for jeg er overbevist om at jeg ville være meget dårlig til at tabe mig igen! Så jeg prøver på at lave små ændringer nu.

På den anden side prøver jeg også at acceptere at jeg ikke er helt lige så tynd og i god form mere og at det er helt ok i de her år med små børn. Og så har jeg jo brug for chokolade og så ender det som regel med det alligevel. Den evige kamp i mit hoved :rolleyes

Men ingen tvivl om at jeg har stor respekt for jer der virkelig kæmper for vægttab, synes I er seje :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehe, tak for hep :) jeg er helt klart dårlig til det med motivationen og jeg har ingen viljestyrke når det kommer til hvad jeg spiser (eller ikke spiser). Det er også derfor jeg er bange for at tage mere på, for jeg er overbevist om at jeg ville være meget dårlig til at tabe mig igen! Så jeg prøver på at lave små ændringer nu.

På den anden side prøver jeg også at acceptere at jeg ikke er helt lige så tynd og i god form mere og at det er helt ok i de her år med små børn. Og så har jeg jo brug for chokolade og så ender det som regel med det alligevel. Den evige kamp i mit hoved :rolleyes

Men ingen tvivl om at jeg har stor respekt for jer der virkelig kæmper for vægttab, synes I er seje :glad

Jeg kan altså virkelig godt forstå det. Hvis jeg kun var et par kilo for tung, tror jeg ikke, jeg ville gide tage kampen. Det er dælme svært at tænke på sundshedsaspektet, hvis man ikke bliver tyk af chokoladen. Jeg vil dog sige, det er klart nemmere for mig nu, hvor A sover bedre. Der er ikke brug for lige så meget trøst til mor :D

Og tak ;) Det er dælme ikke en sjov kamp, men den skal bare vindes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Havde en snak med sygeplejersken i mit lægehus idag. Min vægt står stille og jeg kan bare ikke tabe mig pt. Om jeg bare skal acceptere at jeg ser sådan ud pt, holde en pause og prøve igen senere... Men hun vil ikke slippe mig, så nu prøver vi en måned mere og så tager vi den igen... Hun vil så gerne have mig ned på 80 kg til en start...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er måske lidt fjollet, men i øjeblikket har jeg en virkelig svag rygrad! Og med de smerter jeg har er jeg nærmest bundet til sofaen og muligheden for motion er begrænset (dog er gåture og mere rengøring på banen :rolleyes) .

Jeg skal jo IKKE tabe mig, men jeg gad bare så godt at leve sundt og varieret...

Jeg har lært før at jeg har brug for en udførlig vejledning. Altså jeg tænker ift at der ofte står at hvis man spiser en hvis antal proteiner og et andet antal fiber så er det godt og man holder vægten.

Jeg har brug for at der står lidt slavisk at kl 11 skal jeg spise et æble, kl 13 et æg og rugbrød osv.

Ikke så meget med at veje maden og sådan, men bare en god forklaret "how to eat healthy" plan :chin:

Findes det mon overhovedet? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er måske lidt fjollet, men i øjeblikket har jeg en virkelig svag rygrad! Og med de smerter jeg har er jeg nærmest bundet til sofaen og muligheden for motion er begrænset (dog er gåture og mere rengøring på banen :rolleyes) .

Jeg skal jo IKKE tabe mig, men jeg gad bare så godt at leve sundt og varieret...

Jeg har lært før at jeg har brug for en udførlig vejledning. Altså jeg tænker ift at der ofte står at hvis man spiser en hvis antal proteiner og et andet antal fiber så er det godt og man holder vægten.

Jeg har brug for at der står lidt slavisk at kl 11 skal jeg spise et æble, kl 13 et æg og rugbrød osv.

Ikke så meget med at veje maden og sådan, men bare en god forklaret "how to eat healthy" plan :chin:

Findes det mon overhovedet? :unsure

 

Der findes sikkert rigtig mange, men hvis du vil have noget simpelt at gå ud fra, så prøv de 6 stykker frugt og grønt (/600g) om dagen til en start. Heri maks to stykker frugt. Hvis du så sørger for 1 stykke (/100 g) pr. hovedmåltid, så har du 3 stykker (/300 g) du selv kan fastsætte et tidspunkt for. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der findes sikkert rigtig mange, men hvis du vil have noget simpelt at gå ud fra, så prøv de 6 stykker frugt og grønt (/600g) om dagen til en start. Heri maks to stykker frugt. Hvis du så sørger for 1 stykke (/100 g) pr. hovedmåltid, så har du 3 stykker (/300 g) du selv kan fastsætte et tidspunkt for. :)

I forbindelse med ovenstående så hjælper det mig meget hvis jeg på forhånd har vasket/skrællet/klargjort mine 600 g grøntsager/frugt. Jeg starter dagen ud med at vælge lidt forskelligt grønt som jeg kan snacke på, klargøre dem og ligger dem på i en boks/frostpose. Vælger ca 500 g. Og så vælger jeg 1-2 stk frugt udover. Så er det ligesom "valgt" for mig og jeg skal bare tage det og spise det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I forbindelse med ovenstående så hjælper det mig meget hvis jeg på forhånd har vasket/skrællet/klargjort mine 600 g grøntsager/frugt. Jeg starter dagen ud med at vælge lidt forskelligt grønt som jeg kan snacke på, klargøre dem og ligger dem på i en boks/frostpose. Vælger ca 500 g. Og så vælger jeg 1-2 stk frugt udover. Så er det ligesom "valgt" for mig og jeg skal bare tage det og spise det :)

Det var da smart :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror at min krop håner mig. Har de sidste 3 uger forsøgt at spise ok sundt, ført logbog over kalorierne og gået gode ture (gik 2 dage i sidste uge i 2,5 time pr dag ). Men stadig står vægten helt stille.

Det er til at blive deprimeret over, når man forsøger at gøre noget ved det, og det så bare står stille.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror at min krop håner mig. Har de sidste 3 uger forsøgt at spise ok sundt, ført logbog over kalorierne og gået gode ture (gik 2 dage i sidste uge i 2,5 time pr dag ). Men stadig står vægten helt stille.

Det er til at blive deprimeret over, når man forsøger at gøre noget ved det, og det så bare står stille.

Det er ikke alltid vekten går ned, men mavemålet gør.. Måske det kan motivere dig at måle istede? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er ikke alltid vekten går ned, men mavemålet gør.. Måske det kan motivere dig at måle istede? :)

Jeg tænkte det samme. Jeg måler også kun, jeg vejer mig aldrig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænkte det samme. Jeg måler også kun, jeg vejer mig aldrig.

Det motiverer iallefall mig. :) Vekten står stille, mavemålet har gått ned 3cm! :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er ikke alltid vekten går ned, men mavemålet gør.. Måske det kan motivere dig at måle istede? :)

Det meste sidder ikke på maven men på lår, bagdel og ben.

Mål har aldrig motiveret mig. Det burde nemlig følges med vægten.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det meste sidder ikke på maven men på lår, bagdel og ben.

Mål har aldrig motiveret mig. Det burde nemlig følges med vægten.

Det er ikke alltid det gør.. :)

Du kan måle både mave, rumpe og lår, men om det ikke motiverer er det jo ingen vits i.. :) Da må du egentlig bare knogle på, og forhåbentlig begynder vekten å bevege sig igen. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv, altså. Vægten er lavere end før graviditeten, men jeg kan stadig ikke passe mine bukser. Det er som om maven stadig er hævet og nærmest deform efter kejsersnittet. Andre der har prøvet noget lignende?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er også under min før gravidlitetsvægt, men meget tøj som jeg ikke kan passe.

Jeg har så bare en fornemmelse af at det er mine hofter som er bredere efter fødslen. Men ja man bliver nok ikke fuldkommen sig selv igen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er da meget nemmere det her kur noget, når jeg ikke skal passe syge drenge som i sidste uge :glad Det var altså også lidt pinligt med + i første uge i taberdysten :Blush

Men nu er jeg med

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad har i på af løbetøj når i løber i regnvejr?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad har i på af løbetøj når i løber i regnvejr?

 

Det kommer an på hvor varmt det ellers er.. nogle gange har jeg løbejakke udover t-shirten og andre gange bare t-shirt :) Går ud fra at du mener overkroppen ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER