Guest

slanke smalltalk

2,341 indlæg i dette emne

Jeg har ikke gidet måle cm osv, fordi jeg kan ikke rigtig finde ud af det (kommer altid til at måle forskellige steder, og stramme for lidt/for meget hveranden gang, så man slet ikke kan regne med tallene) men jeg er altså overbevist om at min mave er blevet mindre her over de sidste par uger :) Det er liiiiiiiiiige før, at den ligner min "gamle" (= før graviditets) mave på en dårlig dag nu ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Røv!!!!!

Har taget 1,8 kg på på en fucking uge! Har fået mens, men også fordi vi intet køkken har endnu = take away foods! lort med lort på!

:boo

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Røv!!!!!

Har taget 1,8 kg på på en fucking uge! Har fået mens, men også fordi vi intet køkken har endnu = take away foods! lort med lort på!

:boo

:kram :kram :kram Øv hvor surt :( Men du skal nok få dem af igen. :kram2 Hvornår får I køkken igen? Og er der noget sund takeaway i nærheden af jer? :) Sushi, sandwich, salat? Og det er sikkert ikke så slemt, når mensen er væk igen. :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

HMM! Den spiralizer, som jeg havde udset mig kostede kun ca. 200 kr, men så løb det op i næsten 400 kr (!!!) med porto og gebyr osv. Det gider jeg da ikke :prik Jer, der har en, hvor har I købt jeres? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram :kram :kram Øv hvor surt :( Men du skal nok få dem af igen. :kram2 Hvornår får I køkken igen? Og er der noget sund takeaway i nærheden af jer? :) Sushi, sandwich, salat? Og det er sikkert ikke så slemt, når mensen er væk igen. :kram2

Vi får køkken igen på torsdag (regner vi med) og ja der er en sandwichbar, men det er bare kedeligt at spise det samme hver dag i næsten 14 dage :blink og sushi kan jeg ikke li. Men håber snart det køkken kommer op igen så jeg kan komme tilbage på rette spor.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

HMM! Den spiralizer, som jeg havde udset mig kostede kun ca. 200 kr, men så løb det op i næsten 400 kr (!!!) med porto og gebyr osv. Det gider jeg da ikke :prik Jer, der har en, hvor har I købt jeres? :)

Jeg har købt min inde på skiftselv.dk, der hedder det bare en spiralo.

Sætter lige et link ind http://www.skiftselv.dk/Group.aspx?q=Lurch jeg er super glad for min, det er simpelhen så lækkert og nemt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi får køkken igen på torsdag (regner vi med) og ja der er en sandwichbar, men det er bare kedeligt at spise det samme hver dag i næsten 14 dage :blink og sushi kan jeg ikke li. Men håber snart det køkken kommer op igen så jeg kan komme tilbage på rette spor.

Ja, jeg kan godt se at sandwich 14 dage i streg bliver meget :blink Mht. sushi er der så slet ikke noget af det, du kan lide? :) Det er jo ikke rå fisk alt sammen ;) Jeg elsker selv sushi, både det med rå fisk, men også sådan et stykke med stegt kylling og avocado :mam

Jeg har købt min inde på skiftselv.dk, der hedder det bare en spiralo.

Sætter lige et link ind http://www.skiftselv...up.aspx?q=Lurch jeg er super glad for min, det er simpelhen så lækkert og nemt.

Hmm linket virker ikke? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm linket virker ikke? :unsure

Det virker fint for mig...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg kan slet ikke holde fokus på at tabe mig :( Jeg æder og æder i stedet! Heldigvis har jeg endnu ikke taget det allerede tabte på, men det kommer jeg jo til, hvis jeg ikke stopper med at proppe i munden :( Hvad pokker skal jeg gøre for at sætte motivationen i gang igen??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan slet ikke holde fokus på at tabe mig :( Jeg æder og æder i stedet! Heldigvis har jeg endnu ikke taget det allerede tabte på, men det kommer jeg jo til, hvis jeg ikke stopper med at proppe i munden :( Hvad pokker skal jeg gøre for at sætte motivationen i gang igen??

Du skal have en motivatior! Jeg har min mand som virkelig kan hjælpe i en nødens stund. Når jeg spørger om hjælp så er det virkelig guld værd at han tager styringen for mig, bare et par dage, så kan jeg selv igen!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hey girls.. Jeg må lige høre jer..

Jeg har jo været med her i taberdysten siden start. Motivationen har været god for det meste. Jeg startede med at træne crossfit primo januar, og har holdt på med at træne. Det er en succes i sig selv. Og det er virkelig en fed form for træning (for mig)

Målet i sig selv var ikke at tabe sig ifb. Med at træne men for at holde mig sund.

Men ærlig talt er det lidt trist at vægten ikke rykker sig... Eller det gør den... Bare i den forkerte retning altså op.

Jeg ved at jeg ikke har drukket nok vand, og det har jeg rettet op på de sidste par dage..

Dum som jeg er springer jeg på vægten, og ser desværre at jeg har taget yderligere 200 gram på siden tirsdag. Øv hvor er det ærgerligt, for jeg spiser til dels sundt, der er selvfølgelig altid plads til forbedring, og det må jeg så arbejde på.

Der er ingen tvivl om at min muskelmasse er øget, jeg kan se og mærke det. Kan det være det der faktisk er skyld i vægtøgningen?

Jeg er klar over at muskler vejer mere end fedt.. ,en jeg havde da håbet på at vægten ville rykke sig lidt ned..

Men jeg vil så gerne ned i vægt..

What to do?

Kh Nica

Som er ved at miste motivationen til at tabe sig (ikke træning, for det er mine åndehuller)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hey girls.. Jeg må lige høre jer..

Jeg har jo været med her i taberdysten siden start. Motivationen har været god for det meste. Jeg startede med at træne crossfit primo januar, og har holdt på med at træne. Det er en succes i sig selv. Og det er virkelig en fed form for træning (for mig)

Målet i sig selv var ikke at tabe sig ifb. Med at træne men for at holde mig sund.

Men ærlig talt er det lidt trist at vægten ikke rykker sig... Eller det gør den... Bare i den forkerte retning altså op.

Jeg ved at jeg ikke har drukket nok vand, og det har jeg rettet op på de sidste par dage..

Dum som jeg er springer jeg på vægten, og ser desværre at jeg har taget yderligere 200 gram på siden tirsdag. Øv hvor er det ærgerligt, for jeg spiser til dels sundt, der er selvfølgelig altid plads til forbedring, og det må jeg så arbejde på.

Der er ingen tvivl om at min muskelmasse er øget, jeg kan se og mærke det. Kan det være det der faktisk er skyld i vægtøgningen?

Jeg er klar over at muskler vejer mere end fedt.. ,en jeg havde da håbet på at vægten ville rykke sig lidt ned..

Men jeg vil så gerne ned i vægt..

What to do?

Kh Nica

Som er ved at miste motivationen til at tabe sig (ikke træning, for det er mine åndehuller)

Jeg kan lige tilføje at jeg har målt cm.. Og det har ikke rykket sig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan slet ikke holde fokus på at tabe mig :( Jeg æder og æder i stedet! Heldigvis har jeg endnu ikke taget det allerede tabte på, men det kommer jeg jo til, hvis jeg ikke stopper med at proppe i munden :( Hvad pokker skal jeg gøre for at sætte motivationen i gang igen??

Som Majs siger, så få dig en motivator. Eller en slanke-buddy. Jeg skriver en del sms'er med en sød pige, der også gerne vil tabe sig og jeg synes det er topfedt, at kunne skrive "Så så man lige mig spise en superlækker salat til frokost" eller "ARGH hjælp, chokoladen er ved at overfalde mig" og så få støtte. :)

Ellers så prøv evt. at "vende tankegangen" så det ikke handler om "den sure pligt at tabe sig" men den lækre forkælelse "at spise lækker og sund mad". Prøv at komme i tanke om/finde nogle lækre sunde retter med masser af farve og smag. Bliv evt. inspireret i "Hvad skal I have til aften - slankeedition" tråden. :)

Hey girls.. Jeg må lige høre jer..

Jeg har jo været med her i taberdysten siden start. Motivationen har været god for det meste. Jeg startede med at træne crossfit primo januar, og har holdt på med at træne. Det er en succes i sig selv. Og det er virkelig en fed form for træning (for mig)

Målet i sig selv var ikke at tabe sig ifb. Med at træne men for at holde mig sund.

Men ærlig talt er det lidt trist at vægten ikke rykker sig... Eller det gør den... Bare i den forkerte retning altså op.

Jeg ved at jeg ikke har drukket nok vand, og det har jeg rettet op på de sidste par dage..

Dum som jeg er springer jeg på vægten, og ser desværre at jeg har taget yderligere 200 gram på siden tirsdag. Øv hvor er det ærgerligt, for jeg spiser til dels sundt, der er selvfølgelig altid plads til forbedring, og det må jeg så arbejde på.

Der er ingen tvivl om at min muskelmasse er øget, jeg kan se og mærke det. Kan det være det der faktisk er skyld i vægtøgningen?

Jeg er klar over at muskler vejer mere end fedt.. ,en jeg havde da håbet på at vægten ville rykke sig lidt ned..

Men jeg vil så gerne ned i vægt..

What to do?

Kh Nica

Som er ved at miste motivationen til at tabe sig (ikke træning, for det er mine åndehuller)

Øv hvor demotiverende :kram Jeg tror bestemt godt at man kan tage på, hvis man får bygget mange muskler op, men er der ikke også noget med at forbrændingen daler, hvis man ikke får noget vand? Og at det trods alt er kosten, der er den største "faktor" hvis man skal tabe sig? :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har meget effektivt middel til at holde mig fra fristelserne idag (der er stadig slikposer i skabet): Der er en maler, der er ved at rykke loftet ned i entreen. Dvs. hvis jeg skal i køkkenet, så skal jeg både forstyrre ham, og forcere en mindre slagmark af plastik og støv og ødelagt loft :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har købt min inde på skiftselv.dk, der hedder det bare en spiralo.

Sætter lige et link ind http://www.skiftselv...up.aspx?q=Lurch jeg er super glad for min, det er simpelhen så lækkert og nemt.

Nå nu virkede linket. Hmm, men den som jeg var "forelsket i" koster alligevel op imod de 400... Tænke tænke...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det bare slet ikke sæson for rødkål? Jeg har haft lyst til at lave rødkålssalat længe, men min mand har været i tre butikker nu (Rema, Spar og Føtex) og har ikke kunnet finde rødkål i nogle af dem. :unsure

Er det fordi rødkål er helt udenfor sæson eller har vi bare været uheldige?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu kan jeg ikke lide rødkål, men kål sæsonen er det ikke i efteråret? Måske derfor det er svært at finde rødkål :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hey girls.. Jeg må lige høre jer..

Jeg har jo været med her i taberdysten siden start. Motivationen har været god for det meste. Jeg startede med at træne crossfit primo januar, og har holdt på med at træne. Det er en succes i sig selv. Og det er virkelig en fed form for træning (for mig)

Målet i sig selv var ikke at tabe sig ifb. Med at træne men for at holde mig sund.

Men ærlig talt er det lidt trist at vægten ikke rykker sig... Eller det gør den... Bare i den forkerte retning altså op.

Jeg ved at jeg ikke har drukket nok vand, og det har jeg rettet op på de sidste par dage..

Dum som jeg er springer jeg på vægten, og ser desværre at jeg har taget yderligere 200 gram på siden tirsdag. Øv hvor er det ærgerligt, for jeg spiser til dels sundt, der er selvfølgelig altid plads til forbedring, og det må jeg så arbejde på.

Der er ingen tvivl om at min muskelmasse er øget, jeg kan se og mærke det. Kan det være det der faktisk er skyld i vægtøgningen?

Jeg er klar over at muskler vejer mere end fedt.. ,en jeg havde da håbet på at vægten ville rykke sig lidt ned..

Men jeg vil så gerne ned i vægt..

What to do?

Kh Nica

Som er ved at miste motivationen til at tabe sig (ikke træning, for det er mine åndehuller)

Som barbamama siger skal du nok kigge lidt på din kost, da den stadig er vigtig på trods af din træning ;)

Jeg er stor fan af madlog.dk, hvor du kan taste alt ind du spiser og se hvor stort dit energiindtag er, og hvordan det er fordelt over fedt, proteiner og kulhydrater. Det var måden jeg tabte mig rigtig meget på for 4 år siden, hvor jeg samtidigt med en seriøs kostomlægning trænede 2-3 timer om dagen - og det gav virkelig gode resultater.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu kan jeg ikke lide rødkål, men kål sæsonen er det ikke i efteråret? Måske derfor det er svært at finde rødkål :)

Det er da meget muligt :) Så må jeg jo bare undvære kålen og nøjes med appelsin og valnødder (pokkers også, det var da en frygtelig pine :P)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der nogen, der har et godt forslag til, hvad man stiller op med bladselleri? Jeg vil gerne "lære" at spise det, men synes det smager af [bIIIIIIIP] i sig selv :P Kunne godt bruge et godt trick til at få sådan en fætter til at smage godt :P

Og hvordan spiser man hytteost? Endnu en ingrediens jeg godt kunne tænke mig at tilføje til mit madrepetoire. :) Jeg har faktisk aldrig smagt det, jeg aner ikke, hvad man stiller op med det? :help

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg overvejer kraftigt at melde mig ud af taberdysten. Det har fjernet mit fokus fra det der i starten var min motivation. At jeg skulle begynde at træne. Så måtte vægttab være en sidegevinst. Og jeg må indrømme at jeg nok havde forventet en positiv udviking i vægt. Men desværre.

Samtidig mistænker jeg (undskyld emnet) at jeg lider af forstoppelse.

Og hvorfor tror jeg så det?

Jeg er enormt oppustet, har konstant ondt i maven, specielt i højre side nederst, jeg lider dagligt at hovedpine, ofte også kvalme og svimmelhed. Jeg er vanvittig træt. Min krop ophober væske så jeg har ofte hævede fingre og ben.

Er der andre der har prøvet det? Og i så fald, hvad har i gjort?

Min plan er ihvertfald at få styr på det, inden jeg optimalt kan kaste mig ud i denne dyst.

Jeg er jo fysisk aktiv, kosten kan sikkert blive bedre. Der skal flere fibre til og (meget) mere vand end jeg normalt drikker..

Nå, et lille pip herfra..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der nogen, der har et godt forslag til, hvad man stiller op med bladselleri? Jeg vil gerne "lære" at spise det, men synes det smager af [bIIIIIIIP] i sig selv :P Kunne godt bruge et godt trick til at få sådan en fætter til at smage godt :P

Og hvordan spiser man hytteost? Endnu en ingrediens jeg godt kunne tænke mig at tilføje til mit madrepetoire. :) Jeg har faktisk aldrig smagt det, jeg aner ikke, hvad man stiller op med det? :help

Hytteost bruger vi faktisk i tærter :)

Eller er hytteost en mærkelig ting :) Et stk. Groft knækbrødmed hytteost, lidt salt og peber og evt. Lidt radise ka. Også bruges.

Bladselleri putter vi faktisk i kødsovs, det giver en ret god smag.. Ellers aner jeg heller ikke hvad man stiller op med det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg overvejer kraftigt at melde mig ud af taberdysten. Det har fjernet mit fokus fra det der i starten var min motivation. At jeg skulle begynde at træne. Så måtte vægttab være en sidegevinst. Og jeg må indrømme at jeg nok havde forventet en positiv udviking i vægt. Men desværre.

Samtidig mistænker jeg (undskyld emnet) at jeg lider af forstoppelse.

Og hvorfor tror jeg så det?

Jeg er enormt oppustet, har konstant ondt i maven, specielt i højre side nederst, jeg lider dagligt at hovedpine, ofte også kvalme og svimmelhed. Jeg er vanvittig træt. Min krop ophober væske så jeg har ofte hævede fingre og ben.

Er der andre der har prøvet det? Og i så fald, hvad har i gjort?

Min plan er ihvertfald at få styr på det, inden jeg optimalt kan kaste mig ud i denne dyst.

Jeg er jo fysisk aktiv, kosten kan sikkert blive bedre. Der skal flere fibre til og (meget) mere vand end jeg normalt drikker..

Nå, et lille pip herfra..

Motion er godt for fordøjelsen, men der var du vist allerede i gang. Ellers er jeg fuldkornsfanatiker - brune ris, fuldkornspasta, fiberprodukter om morgenen, groft brød og fiberkiks - jeg er så heldig, at jeg spiser det lige så gerne som "hvide" produkter, så det er ikke nogen kamp for mig - og så drikker jeg en del pebermyntete. Der er vist delte meninger om mynteteens effekt på fordøjelsen, men om ikke andet, så er det væske, der i hvert fald ikke skader. Lidt tørret frugt (rosiner/tørrede abrikoser/svesker) er også en god ting.

Hvis det så ikke hjælper, så er der jo magnesia dak (håndkøb) - men det er jo symptombehandling, så selvom kemi kan gøre meget, så ville jeg stadig stile efter kost, der sætte gang i systemet - alt det grove har også den behagelige sideeffekt, at det er medvirkende til at holde vægten på plads.

Mål eventuelt en bestemt mængde vand af og stil det i køleskabet med en klausul om, at det skal ned hver dag.

Angående vægttab, så er træning altid en god ting, men det er overraskende svært at træne sig ned i vægt - de fleste spiser ubevidst og næsten umærkeligt lige lidt ekstra, hvilket hurtigt opvejer det trods alt begrænsede øgede kalorieforbrug (det er naturligvis meget forskelligt). Men træning er jo altid en god ide alligevel - udover at være sjovt og sundt og godt for humøret, så sidder det hele pænere på en trænet krop end på en utrænet - nare en ordentlig holdning gør underværker for fremtoningen:-)

Sæt evt nogle træningsmål, du kan glæde dig til at nå - det gør en del for motivationen. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nica hvis du føler dig forstoppet så prøv "sea salt the" fra matas/helsekostforretninger.

hytteost kan med fornøjelse blandes med tun til en tunsalat, tilsæt evt peberfrugt eller andet grønt du godt kan li i tunsalat :)

bladselleri har jeg ingen gode råd til - men min "familie" i uk spiste det hvor de fyldte peanutbutter i revnen på bladselleri og spiste som snack.

I mindre mængder og er det fra urtekram er peanutbutter ikke ren fyfy.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER