Frøen

Babyalarm

23 indlæg i dette emne

Er en babyalarm uundvaerlig? - og I saa fald til hvad og hvorfor?

Hvor meget og til hvad bruger I jeres hvis I har en?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

For mig er den uundværlig. Bruger den hver dag, og vil ikke undvære den :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bruger min fore gange om dagen - den er SÅ uundværlig for os. Både soveværelset og børneværelset ligger "langt" fra stuen, og hvis fjernsynet kører, stoler jeg sgu ikke nok på vores egen hørelse :) derudover sover Sophia alle sine daglige lure ude i barnevognen. Ville godt nok være ked af at skulle have et vindue åbent for at høre hende. Det er også fedt at have den med ude hos venner og familie. Der kan det også være, at det værelse hun sover i ligger et stykke fra stuen.

Babyalarmen er helt klart en af de bedre investeringer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

er super glad for vores.. lucas sover ude om dagen og der ville jeg ikke undvære den, plus vi har den med når vi er nogen steder også...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil heller ikke undvære vores. Jeg glemte den igår da vi var hos sviger mekanikken og Leah faldt i søvn i barnevognen og så sov uden for. Jeg var henne ved vinduet hver 5 min for at se om hun var vågen :wacko

Vi bruger den også når hun sover i sin vugge i soveværelset, der ikke ligger lige op af stuen. Det gør også jeg nogen gange kan 'fange' hende inden hun vågner helt og måske få hende til at sove videre - hun vågner ofte efter ca 30 min. eller nå ind og give sutten inden hun vågner helt af det.

Mht model, så vær opmærksom på hvis du bor i lejlighed at du ikke er den eneste med en babyalarm og så køb en du kan skifte frekvens på så de andre ikke forstyrer din ;) Det var jeg ude for, hjemme hos en at tøserne i MG. Jeg lod Leah stå i gården da hun sov. men måtte hente hende op da jeg hørte barngråd i min, men det da jeg kom ned til Leah sov hun tungt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeps Uundværlig... for mig også.. Silas sover ude... og den er smart når man er i byen, så kan man bedre slappe af, hvis Silas sover et stykke fra hvor man lige er..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores er mere tændt end slukket i løbet af dagen, og når hun skal have sit eget værelse om lidt, vil vi også bruge den om natten. Så jeg ville bestemt ikke være foruden!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vi bruger også vores om natten, selvom jeg sagtens kan hører hvis han er vågen, men det er mere tryghed for os begge og så kan jeg som regel nå at fange ham inden han vågner alt for meget..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bruger også min utrolig meget. Ikke så meget i starten, da hun sov i vores soveværelse, men da brugte jeg den hvis vi var ude og hun skulle sove i barnevognen et sted.

Nu bruger jeg den flere gange om dagen. Hun sover udenfor i barnevognen og om natten sover hun nu på eget værelse, hvor vi også bruger babyalarmen, da jeg ellers ikke er sikker på at kunne høre hende inde fra vores soveværelse.

Derudover så har vi en model der kan spille vuggeviser og dem bruger vi HVER aften som et putteritual for at få hende til at sove. Det virker rigtig godt og beroliger hende også når vi er ude - så er der noget genkendeligt.

Vi har en Philips Avent scd 505 http://www.babyshower.dk/product.asp?product=2506&affiliate=7&utm_source=pricerunner&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricerunner

En anden fordel ved den er også at man ikke selv skal vælge kanal. Den finder selv en kanal som er uforstyrret af andre alarmer, så man aldrig skal bekymre sig om man har andre på linjen der forstyrrer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bruger også vores RIGTIG meget..

Også hvis vi er ude ved andre, synes jeg det er rart at kunne lægge Camille på et andet værelse, uden at tænke over om vi nu kan høre hende osv :)

Vi bruger den også når hun sover i barnevognen, og det er som regel to gange om dagen :)

Vi har købt en til omkring 1000kr, og den er hver en krone værd :) Jeg er også glad ved at den viser temperatur. Vi har sat den til plus 5 grader, også tager jeg hende ind, hvis den bipper og siger det er koldere :)

Uundværligt..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville ikke undvære vores! Selv hvis hun sover i rummet lige ved siden af er den tændt, for begynder hun at røre på sig kan jeg høre det med det samme og skynde mig at give sut - Jeg kan også høre når hun vågner for ofte ligger hun bare og nusser med dynen eller nusse kaninen og så siger hun ikke noget, men det skratter i baby alarmen og så kan jeg hente hende ind i stuen inden hun mister tålmodigheden og bliver ked af det.

For mig UUNDVÆRLIG

MEN når først man har en baby alarm er man prisgivet uden - har man slukket den i lommen eller sådan noget er man ULYKKELIG når man finder ud af at barnet ligger og græder uden man har hørt det. Min søster havde lånt den i baby bio og der havde hun skruet helt ned og sat den på vibrator - det havde jeg glemt - så havde tændt den uden vibrator og pludselig så jeg den lå og lyste - HELDIGVIS sover Mie indenfor og bliver hun ked af det kan vi for det meste høre det hvis ikke vi lige er i køkkenet eller på badeværelset så jeg vidste hun ikke havde grædt længe.

Vi har en Neo Nate og den er vi RIGTIG glade for - der er temperatur og vibrator og det er 2 ting jeg er RIGTIG glad for - den er dejlig lille og kan ligge i en lomme. Man kan hurtigt lære den at kende og bipper både ved slukket baby-unit, og som advarsel hvis den er ved at løbe tør (men det tror jeg alle baby alarmer har.

Ulempen er at tænd/sluk knappen er lidt dum da den er slukket når den er i midten og man kan hurtigt komme til at rykke den et tand for langt, og så tænder den igen og så løber den hurtigt tør for strøm - Jeg har ikke selv prøvet det, men kender en der har. Men overordnet set er vi mere end tilfredse!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bruger så ikke vores ret meget...endnu. Men jeg ville ikke undvære den, for indimellem er den uundværlig. Vi har dog bare købt en i Ikea og den fungerer fint.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bruger heller ikke vores super meget, MEN jeg ville ikke undvære den :) Vi købte vores brugt..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

tak for svar :)

hmmm nu sidder jeg og ønsker jeg havde takket ja tak til den min svigerinde tilbød, men jeg kunne bare ikke overskue at skulle have mere babyting ind af døren :wacko

nåh der kommer nok en anden dumpende.... tænker vi ser tiden an, ville gerne kunne være cool nok til at kunne lade ungen sove uden at skulle høre efter hvert lille åndedrag og stole på at jeg nok skal høre det når han vågner, og han selv lærer at regulere sin søvn uden at skulle have sut flere gange osv(vi har derfor heller ikke købt sut, hvis han nu ikke er et suttebarn!? og ellers må far ud og finde en sut hvis de ikke har på hospitalet) :shop (jaja førstegangsfødende stornaivitet!!! men lad mig blive lidt i troen lidt endnu ) :7himmel

MEN når først man har en baby alarm er man prisgivet uden -

netop derfor tænker jeg vi venter og ser hvilket behov vi reelt har :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

tak for svar :)

hmmm nu sidder jeg og ønsker jeg havde takket ja tak til den min svigerinde tilbød, men jeg kunne bare ikke overskue at skulle have mere babyting ind af døren :wacko

nåh der kommer nok en anden dumpende.... tænker vi ser tiden an, ville gerne kunne være cool nok til at kunne lade ungen sove uden at skulle høre efter hvert lille åndedrag og stole på at jeg nok skal høre det når han vågner, og han selv lærer at regulere sin søvn uden at skulle have sut flere gange osv(vi har derfor heller ikke købt sut, hvis han nu ikke er et suttebarn!? og ellers må far ud og finde en sut hvis de ikke har på hospitalet) :shop (jaja førstegangsfødende stornaivitet!!! men lad mig blive lidt i troen lidt endnu ) :7himmel

netop derfor tænker jeg vi venter og ser hvilket behov vi reelt har :)

Det får du lov til :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Camille var altså også næsten en måned før vi købte vores :) Hun har aldrig brugt sut..

Sutter ville jeg aldrig købe til en start - brug de gratis startpakker, der er nogle stykker i :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg går mod strømmen og siger at den kan man sagtens undvære :)

Vi har kun brugt den når de har sovet ude i barnevognen et andet sted end derhjemme eller hvis vi havde gæster.

Da vores den ældste fik værelse i den anden ende af huset som 9 mdr gammel satte jeg også babyalarmen til, MEN jeg hørte hende alligevel inden alarmen slog til :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan ikke undvære min og bruger den hver dag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg går mod strømmen og siger at den kan man sagtens undvære :)

Vi har kun brugt den når de har sovet ude i barnevognen et andet sted end derhjemme eller hvis vi havde gæster.

Da vores den ældste fik værelse i den anden ende af huset som 9 mdr gammel satte jeg også babyalarmen til, MEN jeg hørte hende alligevel inden alarmen slog til :D

:) så det er ikke HELT utopi at tænke det må ku lade sig gøre, dejligt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det får du lov til :)

TAK :D så længe det vare... :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Camille var altså også næsten en måned før vi købte vores :) Hun har aldrig brugt sut..

Sutter ville jeg aldrig købe til en start - brug de gratis startpakker, der er nogle stykker i :)

super det venter vi med, har desværre ingen gratispakker da jeg ikke bor i dk og kunne/kan ikke overskue at skulle ud i at bede venner og familie med at lægge adresse til og hente og sende osv.

fik dog hentet en på apoteket sidst jeg var i dk :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

super det venter vi med, har desværre ingen gratispakker da jeg ikke bor i dk og kunne/kan ikke overskue at skulle ud i at bede venner og familie med at lægge adresse til og hente og sende osv.

fik dog hentet en på apoteket sidst jeg var i dk :)

Lige til det med at vente med at købe en alarm, det vil jeg også mene at du kan. Vi fik først vores i barnedåbsgave da Lise var 5 mdr, men der vil jeg så også sige at vi havde savnet den læææænge. Jeg havde vindue åbent når hun sov ude for at høre hende, men det skete flere gange at hun havde ligget og grædt lidt inden jeg havde opdaget det. Og når vi var i MG måtte jeg låne en af de andre mødre, når Lise skulle sove i fred for de andre babyer. Så det lod sig gøre, men det var irriterende.

Og nu bruger vi den som sagt MEGET - hver dag og nat.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER