Xzenia

Sædanalyse

9 indlæg i dette emne

Hej :)

Min mand skal have foretaget en sædanalyse på Rigshospitalet. Start i næste uge. Ved nogen herinde, hvor lang tid det tager at kortlægge kvaliteten. Ved at hvis førte undersøgelse viser dårlig sædkvalitet, og at der så er yderligere undersøgelser.

Fortæl mig gerne om jeres oplevelser, erfaringer, eller hvis I bare ved noget om tidsforløbet. Spørger fordi jeg er selvfølgelig ivrig efter at vide hvor lang tid vi skal vente på svar :)))

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Altså når man er igennem IUI/IVF eller sådan noget... så ser de jo på sæden og renser den i løbet af mindre end 1 time...

Så mon ikke du får svar samme dag eller senest et par dage efter... Spørg da ad derinde :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hejsa, tak for svar :)

Sædanalysen er ifm. et udredningsforløb, så jeg forestiller mig at der går 1-2 måneder, uden at jeg aner det. Spørger da jeg jo håber at jeg tager fejl, og at det f.eks kun tager 2 uger :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm, jeg tror, at min mand fik noget at vide i telefonerer par dage efter, men den egentlige besked fik vi først til en samtale noget senere... Men jeg ved ikke, om der er forskel fra sted til sted. Det kan gøres meget hurtigt, hvis det passer dem...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså for snart 7 år siden da vi startede i behandlingen - fik min mand svar få dage efter - og det var inde på en lille bitte "privat" klinik.... så tror ikke der går måneder... ville være meget underligt..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da min mand fik testet sine svømmere fik han svar i telefonen senere samme dag :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand blev også testet da jeg fik konstateret PCOS. Vi fik et glas med hjem og en seddel med instrukser - det er vigtigt at han vasker sig på den rigtige måde inden han leverer i glasset. Og ingen sex nogle dage inden. Oralsex er også en dum ide, da spyt dræber sædcellerne. Når glasset er fyldt skal det holdes tæt på huden så det holder temperaturen indtil lægen skal kigge på prøven. Vi kørte til lægen med det samme efter min mand havde lavet prøven, så gik vi en tur i byen på 3 kvarter og da jeg kom tilbage for at få lavet min scanning fik jeg også svaret på min mands prøve. Hans tal var bedre end gennemsnittet så der var ikke yderligere undersøgelser for ham. Men som sagt så kigger lægen jo på prøven med det samme man kommer og det tager under en time at kigge på prøven, så de har svaret næsten med det samme. Det kan godt være at man nogen steder venter til dagen efter med at ringe svar eller lign, men det må være af praktiske årsager såsom at lægen kun vil ringe på et bestemt tidspunkt af dagen eller hvad ved jeg. Min gyn ringer altid med det samme de ved noget lige meget hvad klokken er. Hvis man afleverer en dårlig prøve skal man som du skriver lave en ny efter noget tid, tror man venter 2-3 uger, er ikke sikker men det har jeg hørt så det er nok ca sådan. Så laver man bare en ny prøve på samme måde som første gang. Ofte er der forskel på prøverne så man skal ikke miste modet hvis den første ikke ser så godt ud. Så må man bare aflevere nogle flere så de kan tjekke igen.

Så mht. dit spørgsmål så tager det ikke mere end et par timer med sådan en prøve - at lave den og at lægen tjekker den. Så det er hurtigt overstået. Og skal vi ikke satse på at din mands svømmere er som de skal være, så i kun behøver den ene test. For så er det jo hurtigt afklaret. Så 2 mdr skal du altså ikke vente for at få svar på den ting :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kommer helt an på hvilken sædanalyse der er tale om,den almindelige kan man få svar så tidligt som 3-4 timer efter,hvis det er den lidt mere gennemgående,kan svar resultatet være 10-14 dage undervejs. :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min kæreste har lige været igennem sædanalysen og da det var igennem det offentlig afleverede han testen en torsdag og fik svar om mandagen - så teknisk set er det jo kun 2 hverdage! Fordi testen så viste at hans kvalitet var nedsat, så skulle han 3 mdr senere aflevere en ny prøve!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER