EmeraldAnna

Ambulant indlæggelse i forb. m opkast/kvalme

7 indlæg i dette emne

Hej Alle

Jeg lider desværre RIGTIG meget af kvalme og opkastninger, og det er kun blevet værre, selvom jeg imorgen er 15+0.

Siden jul har jeg stort set ikke holdt et måltid nede, og de småmåltider alle siger, man skal spise, kommer sådan set også op 80% af tiden.

Først affærdigede min praktiserende læge mig over mail med at det jo var et "almindeligt graviditetssymptom", men da jeg pressede ham, og fortalte ham, at dagen inden havde jeg kastet op 11 gange, indviligede han alligevel i at se mig. Det var i forgårs.

Da jeg sad i hans venteværelse var jeg 2 gange på toilettet for at kaste op, og jeg endte med at sidde og tude foran ham (og det er IKKE sådan noget, jeg ellers gør). Jeg er desuden svimmel og har hovedpine.

Før jul havde jeg taget 1½ kg på siden starten af graviditetn, men de er røget igen sammen med 1 ekstra kilo, så nu vejer jeg 1 kg under min før-graviditetsvægt.

Det var lægen ikke helt tilfreds med, men han syntes ikke, det var nok til en akut-indlæggelse. Men han henviste mig ambulant til Skejby og sygemeldte mig for en uge ad gangen fra tirsdag.

I morges havde jeg stadig ikke hørt fra Skejby, så jeg ringede og snakkede med den sygeplejerske, som står for visitationerne. Hun ville straks lægge papirerne ind til lægen til visitation, og da hun kiggede på papirerne sagde hun, at hun ikke kunne forestille sig andet end, at jeg ville blive indkaldt forhåbentlig imorgen eller senest på mandag.

Jeg ved, at i hvertfald Pernut har det betydeligt værre end jeg og har prøvet møllen på hospitalet.

Jeg vil gerne vide, hvad der sker ved sådan en "indlæggelse", for jeg er slet ikke klar over, hvad det indebærer. Jeg håber bare, at de kan gøre livet lidt mere tåleligt.

Der er nogen af jer, der ved, hvad det indebærer????

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har en veninde der har det på samme måde. Hun kaster op døgnets 24 timer til hun kommer i 18 uge så forsvinder det.

Hun blev indlagt flere gange under sidste graviditet. Hun var så svækket til sidst at hun simpelthen besvimede.

Hun blev indlagt og fik drop med væske og vitaminer. derudover fik hun noget kvalmedæmpende medicin. Efter en 3-4 dages tid var hun ved at være ovenpå og kom hjem igen. Det gentog desværre sig et par gange.

Hun er nu gravid med nr 2 og selvom de egentligt gerne vil have flere, har hun sagt at det bliver den sidste. Som hun siger så kan hun jo ikke tage sig af børnene imens hun er så syg.

Håber du får det bedre, og rigtig god bedring :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har en veninde der har det på samme måde. Hun kaster op døgnets 24 timer til hun kommer i 18 uge så forsvinder det.

Hun blev indlagt flere gange under sidste graviditet. Hun var så svækket til sidst at hun simpelthen besvimede.

Hun blev indlagt og fik drop med væske og vitaminer. derudover fik hun noget kvalmedæmpende medicin. Efter en 3-4 dages tid var hun ved at være ovenpå og kom hjem igen. Det gentog desværre sig et par gange.

Hun er nu gravid med nr 2 og selvom de egentligt gerne vil have flere, har hun sagt at det bliver den sidste. Som hun siger så kan hun jo ikke tage sig af børnene imens hun er så syg.

Håber du får det bedre, og rigtig god bedring :kram

Var i sin tid ved min graviditet indlagt med en der gik det samme igennem. Hun var jævnligt på hospitalet som ambulant patient og fik vædske med noget i... og gik hjem igen om eftermiddagen. Mon det er det samme du skal? Det lyder hård og jeg håber det bedste for dig, at du snart får det bedre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stakkels dig.

Under min sidste gravidlitet kastede jeg også op hele tiden.

Jeg var indlagt nogle gange, både til afstressning og til drop. Jeg fik væske, vitaminer og akupunktur.

Jeg tabte mig 21 kg under gravidliteten. De holder øje med din blod procent og hvis den bliver for lav skal du have jern og evt. en blod tansfusion ( det fik jeg 2 gange )

Jeg kan desværrer ikke komme med nogle råd der hjælper, alle de " almindelige " virker ikke.

Jeg fandt dog et lille triks ( selv om det er lidt ulækkert ) Men hvis du drikker mælk, bliver det til noget hytte ost agtigt noget nede i maven og så gør det ikke så ondt at kaste op som hvis der ikke er noget og man kaster galde op.

P.s. få evt. tjekket dine tænder, jeg fik en del skader på mine p.g.a. mavesyre.

Igen kæmpe kram og stor medfølelse.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha det lyder ikke rart, håber det er blevet bedre :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Søde Anna... Jeg har ikke en masse kloge ord, men du skal også have et :kram2 herinde!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja så er min daglige kvalme og opkastninger en til to gange i døgnet, pludselig vand i forhold til :( Håber snart du er klar igen, for det er modbydeligt at have det sådan.. :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER