Guest Felixmor

Børne/astma eksem

15 indlæg i dette emne

Felix eksem er desværre brudt ud igen. Vi har ellers ikke set den længe.

Aderma exomega mener jeg den hedder og er rigtig god og ret dyr. Nogle gode forslag til andre cremer på håndkøb?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Locobase Repair er god fed til eksem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ceridal (kuldecreme) den er genial..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan helt klart anbefale dig Aderma exomega, som du selv skriver.

Jeg er selv allergiger og asmatiker, jeg kan ikke bruge andre cremer, da de ikke virker likge så godt, mine børn får den også på, da mine også har eksem.

Alt andet jeg har prøvet har ikke virket, hvilket har resulteret i kløe istedet for.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ronjas læge anbefalede Locobase den gule til Ronjas eksem og den virker - men der skal smørres to gange om dagen lige meget hvad. I al slags vejr og lige meget om der er noget at se eller ej. Hvis vi glemmer den et par dage så giver det helt sikkert bagslag med det samme.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har du været ved en hudlæge? Madison har slem eksem og vi tog så til en privat hudlæge. Hun har eksem hvor det kræver behandling med en hormen creme med noget bakterie dræbende i.

Lægen nævnte en fed creme som hedder zactoline. Og at børn med eksem skal skæres med en creme hvor der er over % fedt indhold.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Han har un eksem i armhuler og der hvor man bøjer ved albuen. Nogen gange kommer der bare lidt ekstra. Vi har hormoncreme men har kun brugt den i en periode. Bruger den helst ikke da huden liver tynd af den.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Han har un eksem i armhuler og der hvor man bøjer ved albuen. Nogen gange kommer der bare lidt ekstra. Vi har hormoncreme men har kun brugt den i en periode. Bruger den helst ikke da huden liver tynd af den.

Kan det være varmeknopper han har når det er de to steder?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har du været ved en hudlæge? Madison har slem eksem og vi tog så til en privat hudlæge. Hun har eksem hvor det kræver behandling med en hormen creme med noget bakterie dræbende i.

Lægen nævnte en fed creme som hedder zactoline. Og at børn med eksem skal skæres med en creme hvor der er over % fedt indhold.

Den Ronja bliver smørt med er på 70 % :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde børneeksem som lille, og jeg har ikke haft det i maaaaangeee år. Så da jeg opdagede jeg havde noget udslæt for noget tid siden tænkte jeg faktisk ikke nærmere over det :rolleyes fordi det var så længe siden.

Så det var først da det slog mig det var børneeksem der bar brudt ud igen, guderne må vide hvorfor, så bruger jeg også Locobase.

Mit eksem var aldrig særligt slemt kun i armhulerne, knæhaser og ved indersiden af armen hvor man plejer at få taget blodprøver (kan ikke lige huske hvad det sted på ens arm hedder) men er det særligt slemt så skal der nemlig mere til en bare Locobase.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den Ronja bliver smørt med er på 70 % :)

Det er også det bedste fik vi at vide. Jo federe jo bedre.

Vores datters eksem blev sådan noget med bakterier fordi jeg helst heller ikke ville smøre. Men i armhuler skal det være en mild en mam bruger og når det bliver gjort rigtigt så er det ikke slemt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Over 50 % fedt indhold skulle der stå

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan det være varmeknopper han har når det er de to steder?

Nej det ligner ikke varmeknopper men vil lige vende det med lægen her til hans 2 års undersøgelse. Men er det ikke meget normalt at det fremtræder der hvor man bøjer i kroppen, altså armhuler, knæhaser og ved albuen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej det ligner ikke varmeknopper men vil lige vende det med lægen her til hans 2 års undersøgelse. Men er det ikke meget normalt at det fremtræder der hvor man bøjer i kroppen, altså armhuler, knæhaser og ved albuen?

Altså både madison og hendes far især får eksem de steder du nævner, madison får også andre steder på kroppen. Jeg kunne godt selv få nogle knopper de steder da jeg var barn, men det var kun når jeg fik noget med farvestoffer i.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej det ligner ikke varmeknopper men vil lige vende det med lægen her til hans 2 års undersøgelse. Men er det ikke meget normalt at det fremtræder der hvor man bøjer i kroppen, altså armhuler, knæhaser og ved albuen?

Jo det er det selvfølgelig :) Jeg havde bare selv rigtig mange varmeknopper lige netop de to steder da jeg var barn så det var derfor jeg tænkte på det.

Jeg undergår bestemt også helst hormon-cremen. Det er noget værre skidt at skulle bruge.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER