Ihpets-mortilto

Forberedelser til vores baby'er

15 indlæg i dette emne

Nu er der altså virkelig ikke langt igen for os :)

Tænk at vi allerede i midt/slut februar er inde for normal fødselsperiode, og det er jo virkelig lige om lidt. Derfor tænkte jeg at oprette denne tråd som kan indeholde alt om de sidste forberedelser vi gør os; indretter værelse, vasker tøj, vasker legetøj, kigger efter i gemmerne efter hvad vi mangler, skriver lister, pakker tasker osv.

Så har du en to-do liste, har du forberedt noget i dag, stresser du over at nå det hele - så skriv det her.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Og jeg starter selvfølgelig selv.

Vi har lavet en liste med de nødvendige ting vi mangler, hvoraf nogle af tingene skal shoppes og nogle skal jeg selv lave:

  • Dyne, den er på vej (Svigermor synes åbenbart at det var tid, for nu køber hun en, og tak for den besparelse)
  • Ammepude
  • Puslepude
  • Sengetøj
  • Håndklæde
  • Sovedragt
  • Sengerand til vugge
  • Uro

Og til mig:

  • Ammeindlæg
  • Bind
  • Ammetoppe (og senere ammebh'er)

Jeg har også en krea liste:

  • Uro
  • Sengerand til vugge
  • Vaskeklude (klippet af håndklæde, mangler kantebånd)
  • Tæppe/svøb
  • Suttekæder
  • Ammepude
  • Puslepude
  • Pose til regnslag/myggenet til barnevognen (som kan hænge på siden)

Og så er der alle de praktiske ting som jeg skal lave, blandt andet pakke taske og sådan, men det har jeg ikke lavet liste over.

I dag blev så dagen hvor jeg ikke længere kunne holde mig i skindet. Jeg er begyndt at vaske. Til at starte med vasker jeg bare gylpekludene, for dem vil jeg godt have vasket nogle gange inden lillemanden kommer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

God tråd. Jeg sætter lige min liste ind lidt senere :-)

Men ja, det kommer sgi tæt på! Indtil videre har jeg fået lavet en liste over de ting jeg vil nå i min barsel, og en over de ting jeg vil have købt inden han kommer. Der mangler godt nok ikke meget :huh

Skråstol skal jeg ud og købe på søndag (esprit bouncer med spædbarnsindsats) fordi jeg har fundet en brugt i fin stand til 200 kr. Og resten hvis jeg falder over et godt tilbud eller når der kommer børnepenge for M

Det er da dejligt du synes om tråden.

Vi har valgt ikke at have skråstol. Men jeg tænker nogle gange om det er dumt. Hvad er jeres grund til at anskaffe en? Hvornår vil i bruge den?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har alt på plads - mangler kun at få barnevognen hjem, men den kommer heller ikke hjem før efter fødslen..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Super god idé med denne tråd..

Har dog ikke fået skrevet en liste over de ting vi mangler at købe, men det er virkelig små ting. Såsom bleer, div. cremer og lagner til lift.

Selve indretningen af børneværelse mangler vi også, men bliver forhåbentlig gjort i næste uge.

Så har jeg masser af tid til, at gå og nusse med hendes værelse.. :-D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejlig tråd, så kan man lige blive inspireret af jer andre:)

Her mangler vi at købe lidt ting endnu, som fx babyalarm, nye stofbleer, ammeindlæg, bleer, puslepude eller betræk til den gamle, madrasser til lift/barnevogn/tremmeseng og en sengerand i tyk skumgummi som kan stå selv. Synes der er styr på de andre ting, men der dukker jo altid et eller andet op :) har sat min mor til at strikke nogle små veste og futter, og så er vi dækket godt ind med tøj, da vi jo har en datter på tre år, så vi kan bruge alt fra hende af.

Har mange ting på min to-do-liste der skal ordnes, og gerne inden jeg er 37+0, men synes det trækker lidt ud fordi vi er igang med en større ombygning af vores hus. Så det skal lige på plads før jeg rigtigt kan udfolde mit redebyggergen:) men når det er på plads skal jeg vaske alt tøj, sengetøj osv, puslebordet skal gøres klar, barnevognen skal have nye dæk og kassen og indtræk skal vaskes, dyne og Duniduo skal vaskes, der skal ryddes op og gøres rent i krogene, og fryseren skal fyldes op med mad og brød til de første dage/uger. Har dog også et par kreaprojekter som jeg gerne vil i gang med, blandt andet syning af sengetøj og så skal jeg have malet et billede til at hænge op ved puslebordet.

Pyha, nu bliver jeg da helt svedt ved tanken nu jeg ser det på skrift ;) kunne godt være at jeg skulle se at komme i sving ;) har lige præcis 4 uger at gøre godt med hvis jeg skal være færdig inden 37+0 :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er ammepuden syet og endnu et sæt sengetøj, så nu mangler jeg bare at sy et sidste sæt sengetøj (og alle de andre krea projekter, hehe).

Næsten alt tøjet er vasket, stofbleerne er vasket, puslepladsen er sådan rimelig arrangeret. Tja, det går da fremad.

Værelset ligner stadig et pulterkammer, nu med hans ting frem for vores, men selvom det er hans ting er det slet ikke beboligt. Jeg har hørt at vuggen snart er ordnet færdigt (svigerforældrenes projekt), så den GLÆÆÆÆDER jeg mig meget til at få hjem, snart.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er der sket lidt mere, og jeg har derfor opdateret på min liste. Grøn betyder klaret, gul betyder undervejs. De sorte er der ikke gjort noget ved endnu.

Jeg er næsten helt færdig med at vaske, og jeg er så småt begyndt at putte ting i pusletasken. Det næste der skal vaskes er vist de få legesager vi har anskaffet, og hans helt nye sovedragt (helt ny fordi den lige nøjagtigt er kommet ind af døren, hehe).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har jeg også fået vasket legetøj og hængt hylder op på værelset. Nu mangler vi virkelig ikke meget, jubii :) :) :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er lige på besøg herinde :)

Iiiih Stephi , så er det lige oppe over, er simpelthen så spændt på jeres vejne :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fedt, Stephi-pige :)

Jeg mangler nu bare at pakke tasken vi skal have med på fødegangen :yay :yay og så at sætte vuggen i soveværelset :yay :yay

Altså tasken til dig selv?

For den synes jeg er HELT umulig at pakke. Altså jeg bruger jo tingene. Har hørt flere laver lister til deres mænd (eller dem selv hvis de er friske nok), så den kan blive pakket når tid er. Men jeg kan ikke helt finde ud af om jeg skal reservere noget tøj til mig, så ikke alle de gode bukser er til vask. Og jeg har også svært ved at vurdere hvor meget jeg får brug for.

Og YEAY! Vores vugge er også all-done, nu mangler den bare lige at komme hjem, det er super fedt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså tasken til dig selv?

For den synes jeg er HELT umulig at pakke. Altså jeg bruger jo tingene. Har hørt flere laver lister til deres mænd (eller dem selv hvis de er friske nok), så den kan blive pakket når tid er. Men jeg kan ikke helt finde ud af om jeg skal reservere noget tøj til mig, så ikke alle de gode bukser er til vask. Og jeg har også svært ved at vurdere hvor meget jeg får brug for.

Og YEAY! Vores vugge er også all-done, nu mangler den bare lige at komme hjem, det er super fedt.

Jeg synes også det er svært at få pakket den taske, da man jo bruger tingene hver dag. Og der kan jo reelt set gå længe inden man skal bruge tasken, så det er lang tid at have det hele pakket ned... Jeg har endnu ikke fået den pakket, men ved nogenlunde hvad der skal med, både til mig og lillepigen.

Hvor meget du får brug for afhænger jo en del af hvor længe du regner med at være indlagt? Og måske om din mand har mulighed for at tage hjem efter nogle ting, hvis sygehusopholdet bliver lidt længere end forventet. Her har vi heldigvis ikke langt til sygehuset og skal efter planen føde ambulant, så må manden hjem efter lidt ting hvis vi skal blive der. Da vi fik vores datter var vi hjemme efter 4 timer, og håber på det samme denne gang:)

Synes efterhånden jeg er ved at være i bund med de vigtigste ting på "to-do-listen", men der er stadig en del jeg kan kaste mig over. Det eneste vi mangler at få købt nu er et insektnet til barnevognen, så det er jo liiiige til at overkomme ;) skal også have gjort puslebordet klar, men det bliver næste uge at det bliver gjort. Har som mål at være færdig til 37+0 :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også lavet en udførlig liste så jeg ved lige præcis hvad der skal pakkes når tid er. Har også lavet en liste over ting til manden, så som kaffe (han hader det automatkaffe man får på sygehuset), en madpakke, deo, ren t-shirt og næsten vigtigst af alt tyggegummi :D Der er ikke noget værre end at ligge og føde i smertehelvede og så han står med kaffeånde lige op i hovedet på én :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tåbeligt post datoen taget i betragtning... ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tåbeligt post datoen taget i betragtning... ;-)

Hvad mener du?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER