Guest NinjaMama

indlagt igen

20 indlæg i dette emne

Nu er jeg blevet indlagt igen :(

I går var jeg til kontrol undersøgelse på herning sygehus, og der havde min livmoderhals igen forkortet sig, så den nu kun var 9 mm lang.. Lægen og jordmoderen gik meget modvilligt med til ikke at indlægge mig igår, hvis jeg kom ind til scanning igen formiddags så de kunne følge med i hvordan tingene udviklede sig.. og så fik jeg besked på at have en taske med ind, så jeg ville være klar til at blive indlagt, hvis det blev nødvendigt..

til scanning i dag var min livmoderhals kun 6 mm lang, og forkortede sig yderligere ved belastning :unsure

jeg spurgte overlægen som var med inde til undersøgelsen, om der var god chance for at jeg idet mindste kunne nå til uge 34, men det mente hun ikke der var.. der er større chance for at vi er blevet forældre inden ugen er omme, end der er for at baby bliver derinde.. :blink :help

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

ej øv, det jeg da ked af at høre, har de en ide hvor meget den lille ca vejer hvis det bliver lige om lidt?

Håber baby bliver derinde lidt endnu men hvis ikke håber jeg alt går godt.

Du får lige et par :kram :kram :kram

Mange hilsner herfra Elisabeth

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv! Jeg håber det hele kommer til gå godt, selvom det bliver for tidligt.

Kram herfra.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg håber på det bedste for jer! :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Oev en daarlig nyhed :( kram herfra og krydser alt for at der gaar saa laenge som muligt inden baby kommer ud.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Babyen er skønnet til at veje 2500 nu så hun er vokset godt !

Janni er min søster så bliver holdt informeret :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Håber på det bedste for jer :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hvor er i søde allesammen :kram

der er ikke sket noget nyt siden i går, og egentlig vil jeg gerne bare hjem :( jeg har sååå meget "hjemve" og føler mig ret fanget her, hvilket ikke er en rar følelse.. :(

jeg har nærmest ikke sovet i nat, det er så lydt at jeg kan høre hver gang der går nogen forbi på gangen, og det lyder hele tiden som om at døren herind til bliver åbnet :klap

nå,men da klokken blev 5 i morges og jeg stadig ikke var faldet i søvn, valgte jeg at ligge mig over til dennis i hans seng, og jeg var virkelig lige faldet i søvn, da der så kom en sygeplejerske stormende ind på stuen.. og så lå vi der og puttede, og det hele så måske lidt forkert ud :oops men hun mente bestemt at vi havde ringet efter hjælp.. det vidste sig så at det var dem på stuen ved siden af, som skulle have hjælp.. :ba

nå, nok brok fra mig..

baby er blevet en rigtig tyksak, helt bokstaveligt talt.. hendes lårbensmål og hovedmål ligger helt perfekt på midten af kurven, MEN hendes mål om maven er lidt over kurven :wub det er helt vildt, hun vejer 2500 g. nu, og jeg er kun i uge 33 :blink hvis jeg skulle gå til termin, så ville hun veje over 4 kg :D :respekt hun er en ordentlig basse, men ifølge hende overlægen der scannede mig i forgårs, så svarer hun, pga lungemodneren, udviklingsmæssigt til en baby i starten af uge 35 og det er jo rigtig godt, at hun er så langt fremme hvis hun kommer nu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hvor er i søde allesammen :kram

der er ikke sket noget nyt siden i går, og egentlig vil jeg gerne bare hjem :( jeg har sååå meget "hjemve" og føler mig ret fanget her, hvilket ikke er en rar følelse.. :(

jeg har nærmest ikke sovet i nat, det er så lydt at jeg kan høre hver gang der går nogen forbi på gangen, og det lyder hele tiden som om at døren herind til bliver åbnet :klap

nå,men da klokken blev 5 i morges og jeg stadig ikke var faldet i søvn, valgte jeg at ligge mig over til dennis i hans seng, og jeg var virkelig lige faldet i søvn, da der så kom en sygeplejerske stormende ind på stuen.. og så lå vi der og puttede, og det hele så måske lidt forkert ud :oops men hun mente bestemt at vi havde ringet efter hjælp.. det vidste sig så at det var dem på stuen ved siden af, som skulle have hjælp.. :ba

nå, nok brok fra mig..

baby er blevet en rigtig tyksak, helt bokstaveligt talt.. hendes lårbensmål og hovedmål ligger helt perfekt på midten af kurven, MEN hendes mål om maven er lidt over kurven :wub det er helt vildt, hun vejer 2500 g. nu, og jeg er kun i uge 33 :blink hvis jeg skulle gå til termin, så ville hun veje over 4 kg :D :respekt hun er en ordentlig basse, men ifølge hende overlægen der scannede mig i forgårs, så svarer hun, pga lungemodneren, udviklingsmæssigt til en baby i starten af uge 36 og det er jo rigtig godt, at hun er så langt fremme hvis hun kommer nu.

ej :blink ja da vi lå der kom de jo også rendende flere gange om natten og så al den larm :rolleyes det værste var da vi alle endelig sov og en nat SP kom ind og lyste Torben og William i hovedet med en lommelygte :P gad vide om hun stadig er der. Hun kom begge nætter og var virkelig ikke særlig behagelig/sød...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Håber at hun bliver inde i varmen noget tid endnu

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv at du bliver holdt 'indespærret' men prøv at huske at de jo gør det for babys skyld og ikke for at irritere dig (selvom det måske føles sådan ;))

Da jeg blev 'holdt fanget' frem til et af mine KS fik jeg lov til at få sovepiller til at sove på om natten, så jeg kunne være frisk til fødslen og til at blive mor. Prøv at spørge i aften, hvis du stadig ikke kan sove om det er muligt - det gør det hele lidt lettere at man ikke er i søvnunderskud :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I går fik vi lov at komme hjem igen.. Der var en fødselslæge og en overlæge inde og snakke med os, da de var i tvivl om de skulle sende os hjem eller ej.. de vil ikke gøre noget for at stoppe fødslen hvis den går i gang, og nu skal vi bare vente og se tiden an, da det efter deres vurdering efterhånden er uundgåeligt at baby kommer før tid, og derfor mente de at vi lige så godt kunne være hjemme.... jeg skulle dog love dem at være 100% sengeliggende, og jeg må kun gå i bad to gange om ugen.. og ellers KUN rejse mig for at gå på toilet..

lige da vi havde pakket vores ting og skulle til at afsted, kom der en sygeplejerske ind for at aflevere sprøjter og progesteron til mig, og seriøst hun var så modbydelig!! Hun sagde: "tænk lige over hvilke konsekvenser det her kan have for den lille" osv.. Dennis og jeg sad vist og så sådan her ud :o

vi har lige fået at vide af to læger at vi skal smutte hjem, og så kommer hun fand*e og gør os bange og giver os dårlig samvittighed over det? :klap

jeg er stadig så gal over det :gal vi havde ikke selv bedt om at komme hjem, lægerne havde sagt vi skulle.. dumme dumme sygeplejerske!!

men det eneste nye der ellers er sket, er at jeg nu skal stikke mig selv i maven med Fragmin(blodfortyndende).. heldigvis kan jeg i forvejen give indsprøjtninger, da jeg lærte det på Sosu assistent uddannelsen, men det er bare noget helt andet at stikke sig selv, og så endda i den gravide mave :unsure det kræver altså lige at man tager tilløb et par gange.. :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

øv at du skal blive der på hospitalet :( har du overvejet ørepropper? Men hvor fedt at D også kan få lov at være der!!!??

dagene går den rette vej... snart snart er det slut og hey ugen er næsten omme og hun er stadig på sin plads i varmen, det er jo positivt :balloons hold ud.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

øv at du skal blive der på hospitalet :( har du overvejet ørepropper? Men hvor fedt at D også kan få lov at være der!!!??

dagene går den rette vej... snart snart er det slut og hey ugen er næsten omme og hun er stadig på sin plads i varmen, det er jo positivt :balloons hold ud.

Hov postede lige et par min for sent... kan se i er kommet hjem - tillykke

og sikken da en dum dame....som om i gør det med vilje? spade. :(

men uf at skulle stikke sig selv i maven, det tror jeg nu alligevel ikke jeg kunne (eller nogen andre steder for den sags skyld) du er sku sej!" :yay

tough at SKULLE være sengeliggende (ikke som mig der VÆLGER det) :( så er det tid til serie maraton ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

øv at du skal blive der på hospitalet :( har du overvejet ørepropper? Men hvor fedt at D også kan få lov at være der!!!??

dagene går den rette vej... snart snart er det slut og hey ugen er næsten omme og hun er stadig på sin plads i varmen, det er jo positivt :balloons hold ud.

hehe jeg nåede lige at lave en opdatering inden du skrev :P men ja, det var rigtig rart at Dennis kunne være der sammen med mig, men det koster så også en halv bondegård - 230 pr nat + mad og drikke, så det løber hurtigt op.. men jeg ville slet ikke kunne holde ud at være der uden Dennis, han gør at det er til at holde ud.. jeg forstår faktisk ikke engang selv hvorfor jeg har det SÅ slemt med at være indlagt :unsure da lægerne sagde i går at vi måtte tage hjem, græd jeg rent faktisk af lattelse :blink og jeg er ellers absolut ikke en der normalt græder foran fremmede mennesker..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg troede faktisk ikke man skulle betale for sådan noget i dk?

men ja hvorfor ikke, der er efterhånden ikke meget velfærd i velfærden uden egenbetaling.

Her kan vi også vælge enkeltværelse hvor faderen må blive til 80 euro pr nat (597 kr) og så er der fri internet og tv og ekstra lægetjek eller sådan noget??? ellers er det 2 mands værelser hvor faderen ikke må overnatte og det bliver betalt af sygesikringen - næsten, vi skal betale omkring 110 kr pr nat

at skulle undvære min mand er også det jeg tror bliver sværest for mig så nu må vi se hvor længe jeg vælger at blive (og om jeg får et valg :) )

men hvor er det godt du har støtten i D! og jeg tænker det er klart du gerne vil være i vandte omgivelser med så meget stress omkring i forvejen både med baby, dig og livet på hospitalet og så bliver man jo klart mere gråd labil.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åhh nej sikke en øv tråd at åbne babyklar til.... og dog.... det er jo rigtig positivt at i har fået lov at komme hjem, selvom det skal være helt sengeliggende. Jeg kan ikke huske om jeg har skrevet det til dig før, og det er heller ikke sikkert det er nogen som helst hjælp for dig, men jeg har en god veninde, der blev sygemeldt i uge 16 pga meget meget kort livmoderhals. Hun har skullet være sengeliggende derhjemme HELE graviditeten med samme vilkår som dig. Kun stå op for at gå på toilettet, kun bad 2 gange pr uge og også i fragmin behandling. Hun fik fra starten at vide at der var stor risiko for for tidlig fødsel og at det ikke var sikkert de kunne nå at stoppe fødslen og eftersom hun kun var i uge 16 da hun blev sygemeldt, ville de ikke kunne redde baby. Hun har her i starten af januar fået planlagt kejsersnit 1 uge før termin og har nu den skønneste lille dreng, som jo var fuldbåren da han kom til verden :)

Jeg tænkte en solstråle historie kunne muntre dig lidt op?? Det KAN altså lade sig gøre at trodse alle odds og alle lægernes forudsigelser. Jeg selv fik jo også at vide i uge 28 at jeg ikke ville kunne gå så længe med baby i maven at hun ville være fuldbåren og vi blev gjort klar på et præterm barn og var oppe og se neonatal osv, men nu er jeg fulde 38 uger henne og baby i maven er stoooor og fin.

Håber og ønsker alt det bedste for jer. De er heldigvis meget meget dygtige på neonatal afdelingerne og jeg kan se at du imorgen er fulde 35 uger henne, så jeres lille bebs har jo bare super fine vilkår hvis hun kom ud nu :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åhh nej sikke en øv tråd at åbne babyklar til.... og dog.... det er jo rigtig positivt at i har fået lov at komme hjem, selvom det skal være helt sengeliggende. Jeg kan ikke huske om jeg har skrevet det til dig før, og det er heller ikke sikkert det er nogen som helst hjælp for dig, men jeg har en god veninde, der blev sygemeldt i uge 16 pga meget meget kort livmoderhals. Hun har skullet være sengeliggende derhjemme HELE graviditeten med samme vilkår som dig. Kun stå op for at gå på toilettet, kun bad 2 gange pr uge og også i fragmin behandling. Hun fik fra starten at vide at der var stor risiko for for tidlig fødsel og at det ikke var sikkert de kunne nå at stoppe fødslen og eftersom hun kun var i uge 16 da hun blev sygemeldt, ville de ikke kunne redde baby. Hun har her i starten af januar fået planlagt kejsersnit 1 uge før termin og har nu den skønneste lille dreng, som jo var fuldbåren da han kom til verden :)

Jeg tænkte en solstråle historie kunne muntre dig lidt op?? Det KAN altså lade sig gøre at trodse alle odds og alle lægernes forudsigelser. Jeg selv fik jo også at vide i uge 28 at jeg ikke ville kunne gå så længe med baby i maven at hun ville være fuldbåren og vi blev gjort klar på et præterm barn og var oppe og se neonatal osv, men nu er jeg fulde 38 uger henne og baby i maven er stoooor og fin.

Håber og ønsker alt det bedste for jer. De er heldigvis meget meget dygtige på neonatal afdelingerne og jeg kan se at du imorgen er fulde 35 uger henne, så jeres lille bebs har jo bare super fine vilkår hvis hun kom ud nu :)

det er rigtig dejligt at høre om andre, som har modbevist lægerne+jordmødrenes "spådomme".. nu har jeg jo flere gange fået at vide at jeg ville føde inden ugen var omme, at jeg bestemt ikke ville nå uge 34 osv.. og hey, i morgen når jeg 35+0 :D så det viser ihvertfald at man ikke altid med det samme skal tro det værste, kroppen kan meget mere end man regner med...

dog tyder igen på at der er ved at være optræk til "noget".. de sidste par dage har jeg haft det RIGTIG skidt... masser af heftige og lange plukveer, konstante og kraftige mens lignende smerter og så føler jeg mig bare generelt SÅ utilpas :unsure og det gør SÅ ONDT øverst i min.. øhm.. du ved ;)

jeg var til alm. jordmoder undersøgelse i dag, og hun mener at det tyder på begyndende optakt til fødsel.. men heldigvis tog hun det meget mere afslappet end lægerne og jordmødrene på sygehuset! hun sagde ordret: "nu har du også klaret det her så godt, at man ikke kan forlange mere", samt hun synes det er helt ok hvis baby kommer nu, da der jo kun er 2 uger til at jeg er indenfor normal fødselsperiode.. faktisk opfordrede hun mig til at komme ud og gå nogle lange ture, og begynde at få bevæget kroppen en masse så jeg ligesom kan få kroppen i gang igen.. for som hun siger, hvis det sker, så sker det og jeg kan ikke leve buret inde på sofaen for evigt.. det er ligesom at træde ind i en helt ny verden! :P jeg må rent faktisk leve igen, efter at have lagt på langs i 6 uger :D

og ja, baby har virkelig gode vilkår hvis hun kommer nu.. nu har jeg jo hele tiden skullet forholde mig til slet ikke at nå uge 34, så at nå uge 35 er fantastisk... og nu har jeg så længe været forberedt på at hun kunne komme, at jeg egentlig slet ikke er skræmt længere.. faktisk er det lidt svært at forholde sig til, at være nået hertil.. nu er jeg mere bange for at jeg skal gå over termin og ender med en baby der vejer 5 kg :blink jeg har jo været så mentalt forberedt på en mikro baby, at en normal størrelse baby slet ikke rigtig har været i mine tanker.. men jeg er helt sikker på, at det er en fantastisk baby der ligger derinde :wub hun har trodset alle oddsene og hængt fast i maven, hvor hun hører til..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min veninde gik også i fødsel i uge 17 første gang, indlagt fra uge 22 - 34 grundet truende for tidlig fødsel, og hun fødte 38+6...

hold da op!! :o det var godt nok lang tid hun kunne holde baby inde! :respekt det må godt nok også have været en hård omgang for hende.. men hvor er det fedt at hun nåede helt til 38+6! :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja nogle gange går naturen bare sin helt egen gang.... jeg fik jo også at vide i uge 31 og 32 at NU var det oppe over og at jeg ikke skulle forvente at nå uge 34. Alt blev stillet ind på babys ankomst: neonatal afdelingen blev besøgt, lungemodner blev givet og jeg blev gjort så klar på det hele mentalt som jeg kunne. Praktisk og fysisk var vi helt klar, men sådan rent psykisk var vi nok ikke helt, men det måtte vi jo blive.

Imorgen er jeg fulde 39 uger henne og kun 1 uge til termin. Alle tanker og bekymringer er vendt og nu føles det nærmest mere som om jeg er gået en måned over tiden.... haha. Det er så surrealistisk at være kommet hertil og at lillesøster har trodset alle odds og stadig ligger i baby hulen. Nu er jeg ved at være liiiidt utålmodig og synes egentlig gerne hun må komme ud nu ;)

Mon der er sket mere hos dig??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER