Mrs. West

Hvor længe på barselsafsnittet?

33 indlæg i dette emne

Vil høre hvor længe de forskellige opholdt sig på barselsafsnittet? Tænker umiddelbart at jeg som udgangspunkt gerne ville noget nær direkte hjem efter fødslen ( hvis vi på et tidspunkt er så heldige at skulle opleve dette ❤

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

På OUH føder alle ambulant.. Dog sender de ingen hjem som ikke "vil".

Men altså, som udgangspunkt, kommer alle med en almindelig fødsel hjem inden 24 timer.. Hvordan det så fungerer ved jeg ikke..

Jeg var på barselsafsnittet i 3 dage :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror 2 døgn er meget normalt. Men det kommer nok an på din fødsel og dit barn om du kommer på barselsgang eller patienthotel...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var der 5 timer og kun fordi 2½ blev brugt på at sy ellers var jeg gået meget før.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fødte på Hvidovre, der tilbydes alle førstegangsfødende 2 overnatninger på patienthotellet. (hvis der ikke er komplikationer, så ryger man på barselsgangen).

Simon blev født kl 11.24, og vi valgte at tage en overnatning, men det var spild af 175 kr for manden - set i bagklogskabenslys kunne vi sagtens være taget hjem, men jeg havde allerede mælk og Simon suttede fint fra starten.

Jeg fik i øvrigt en 2. gradsbristning og blev syet en del,men kunne sagtens have klaret mig hjemme!

Vh Lene

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var der 5 timer og kun fordi 2½ blev brugt på at sy ellers var jeg gået meget før.

- vi blev tilbudt 2 døgn men sagde nej tak

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi var hjemme efter 7 timer. Vi ville egentlig gerne have været hjemme før det, men de havde lidt travlt og ville gerne lige have en samtale og udlevere lidt papirer og generel information inden udskrivning, så det ventede vi på.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fødte på Riget. Var 2 overnatninger på barselsgangen pga. for højt blodtryk.

Ville gerne have været hjem før. Der var ikke så rart at være.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde 3 overnatninger + at jeg havde en på svangerafsnittet.

Jeg blev indlagt mandag aften, fødte ved kejsersnit tirsdag aften og tog hjem fredag morgen.

Ved kejsersnit er 2 overnatninger vist meget normalt, da man selv skal kunne komme ud af sengen og på toilet inden man kan tage hjem.

Hvis jeg ikke havde født om aftenen havde vi nok fint kunne nøjes med 2, endda måske kun 1. Men eftersom min mælk heller ikke løb til, var det rart at have en sygeplejerske der kunne hjælpe med mme, når man nu ikke var så mobil.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik kejsersnit på Roskilde. Jeg kom tirsdag morgen og tog hjem torsdag eftermiddag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

2 døgn. Alm procedure her. Men vi skulle dog være der uanset hvad pga mulig infektion ved Felix, grundet jeg havde streptokokker mange gange i graviditeten.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi var der 3 dage.

Min amning kørte bare slet ikke, så vi takkede ja til en ekstra overnatning, og det er jeg glad for. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fødte på Aalborg Sygehus (Nord) og der får man som førstegangs fødende tilbud 4 dage på patienthotellet, hvis altså fødslen har været problemfri- ellers kommer man på barselsgangen. Melissa er født torsdag over middag og vi tog hjem mandag over middag :) Jeg synes det var rart, at man kunne få støtte og vejledning- eks. Fik Melissa voldsomt ondt i maven søndag aften, hvor de kunne hjælpe os. Jeg var glad for de dage, så vi kunne "finde os selv" og vænne os til at være forældre, men samtidig var jeg også klar til at komme hjem da der blev mandag ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal være på barselsgangen i min. 48 timer efter jeg har født da hun skal overvåges.. Og vores jdm på OUH har sagt at hvis amningen ikke er oppe og køre nogenlunde, så skal vi tage et par dage mere...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Proceduren er 48 timer, der hvor jeg fødte som 1. Gangs. Vi tog imod dem - han blev født en fredag halv ti og vi tog hjem søndag ved middagstid.

Vi havde så også egen stue med bad osv. Kaldte kun på personalet ved hjælp.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi sad i bilen på vej hjem kl 9 og Zoey er født kl 6:08. For os var det desværre for tidligt. Fødslen gik meget hurtigt og nåede ikke at opfatte vi var blevet forældre. Vi blev ikke presset, men de tog det som en selvfølge vi gerne ville hjem for der var fyldt på barselsgangen, så vi skulle blive på fødestuen hvis det var.

Jeg fik en reaktion da vi kom hjem og husker intet fra de 2 første dage. På 3. Dagen fik vi en lang snak med en jm som hjalp lidt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vi blev overført til patienthotellet tre timer efter fødslen, da der ikke var nogen komplikationer. lucas er født 23,58 fredag og vi tog hjem mandag morgen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil høre hvor længe de forskellige opholdt sig på barselsafsnittet? Tænker umiddelbart at jeg som udgangspunkt gerne ville noget nær direkte hjem efter fødslen ( hvis vi på et tidspunkt er så heldige at skulle opleve dette ❤

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var på barselafd i 6 dage indtil amningen var så godt i gang, at jeg også kunne malke nok ud.

At det så desværre ikke gik senere, var så noget andet.

Jeg ville gerne have været hjemme allerede efter de 2 døgn, men var nu meget glad for at være der i 6 dage.

Næste gang håber jeg dog på de 2 døgn, da jeg savnet alt derhjemme og havde brug for de vante omgivelser.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

På sønderborg hvor jeg fødte skal man normalt hjem efter 24 timer, ved en alm. ukompliceret fødsel. men sådan en fik jeg ikke, så jeg blev der 4 dage. jeg og Silas skulle begge overvåges i et døgn. Silas fordi jeg fik feber under fødselen, og dermed fik pencillin, så han skulle observeres for infektion og jeg for blodmangel, da jeg tabte 2,5 l blod efter fødslen.

Da jeg lå der tænkte jeg kun på at komme hjem, men det var godt vi blev, for min mælk ville ikke løbe til, og det resulterede i at Silas på dag 1 fik sultefeber, og blev indlagt på neonatal...dag 3 var mælken stadig ikke til stede overhovedet, så jeg valgt at han måtte blive flaskebarn. og da de havde set at det fungerede med en falske måtte vi tage hjem...

Idag er jeg glad for at de ikke bare sendte mig hjem... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

På sønderborg hvor jeg fødte skal man normalt hjem efter 24 timer, ved en alm. ukompliceret fødsel. men sådan en fik jeg ikke, så jeg blev der 4 dage. jeg og Silas skulle begge overvåges i et døgn. Silas fordi jeg fik feber under fødselen, og dermed fik pencillin, så han skulle observeres for infektion og jeg for blodmangel, da jeg tabte 2,5 l blod efter fødslen.

Da jeg lå der tænkte jeg kun på at komme hjem, men det var godt vi blev, for min mælk ville ikke løbe til, og det resulterede i at Silas på dag 1 fik sultefeber, og blev indlagt på neonatal...dag 3 var mælken stadig ikke til stede overhovedet, så jeg valgt at han måtte blive flaskebarn. og da de havde set at det fungerede med en falske måtte vi tage hjem...

Idag er jeg glad for at de ikke bare sendte mig hjem... :)

Jeg vil også sige det er en kæmpe fordel, hvis man er lidt nervøs for amningen.. Altså, jeg skulle bare hive i en snor, så kom der en (efter 5-10 min), og kunne fortælle om jeg ammede rigtigt..

Udover det, var jeg altså også glad for at have nogen der kunne hjælpe os i gang.. Fx. med første bad, hvor meget tøj osv...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fødte på Herlev, hvor man som standard bliver i 2 døgn efter fødslen som førstegansfødende. Jeg blev dog i en uge (!) pga problemer med amningen og Lise tabte sig for meget.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for alle jeres svar :-)

Det ser ud til at være meget forskelligt fra fødested til fødested, hvad "normalen" er.. Derudover er der også mange forskellige opfattelser af hvornår man hver især har været klar til at komme hjem med guldklumpen, men super givende også at få tænkt lidt over at det jo kommer meget an på selve ens fødsel og egne oplevelser/tanker omkring denne, der gør forskellen... Dertil selvfølgelig også evt. Fysiske forhold, både for mor og barn.

Altid dejligt at få lidt mere Info og personlige historier og oplevelser fra alle jer der "har været der" - endnu en tak for det

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fødte torsdag 7.58 og vi tog hjem lørdag ved 10-11 tiden :) det var SKØNT at komme hjem! Sov elendigt på sygehuset.. Og det hele kørte som det skulle så ingen grund til at blive længere..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil også sige det er en kæmpe fordel, hvis man er lidt nervøs for amningen.. Altså, jeg skulle bare hive i en snor, så kom der en (efter 5-10 min), og kunne fortælle om jeg ammede rigtigt..

Udover det, var jeg altså også glad for at have nogen der kunne hjælpe os i gang.. Fx. med første bad, hvor meget tøj osv...

Ja altså jeg kaldte på min mand, som havde været med til samtlige JM møder og havde fået lige så grundig ammevejldning som jeg, så kan kunne fint kigge nedefra og se om Carl lå rigtig og havde det rigtige greb.. Jeg tror klart min amning gik så godt var at vi ikke have 1 mio. 'fagfolk' med forskellige holdninger indover - vi fandt selv ud af det hele lige så stille og roligt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER