Pips28

Tasken....

7 indlæg i dette emne

Så er der jo ikke længe til at den første på vores terminsliste står til at føde :loveshower

Har i fået pakket tasken til fødegangen/barselsgangen??? Vi snakkede om det igår, og i dag fandt min kæreste min taske frem og sagde at han syntes da helt klart at jeg skulle få pakket det jeg nu kunne. Vi ved at jeg skal være indlagt min. 2 dage efter prinsessen er kommet til verden.

Ja og alt hendes tøj bliver vasket i aften og gjort klar... Der er jo ingen der ved hvornår de kære små mener at de vil ud og se verden :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har ikke pakket endnu, men jeg er begyndt på en liste.

Kunne godt tænke mig at høre hvad I andre pakker? Både til jer selv og baby :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

et par vigtige ting jeg virkelig manglede sidst og som jeg kan huske er store bind Tena indlæg eller ligende jeg fik kun en fem stykker udleveret så måtte sende manden afsted efter nogle og han kom tilbage med alm. de er bare ikke gode nok de første døgn efter. Tøj der sidder løst havde taget jogging tøj med i noget lækkert fleece men elastikken var bare for stram og er man blevet syet meget er det virkelig ikke behageligt at have noget som helst der sidder bare lidt tæt.

Panodil, man får ikke bare leveret noget når man først kom på barseslafsnittet og jeg havde så ondt i mine syninger, og når man så kommer i gang med at amme ja det var et helvede indtil min kære svigerinde som er læge sekretær kom med nogle til mig. (for vidste ikke hvad jeg måtte få og ikke måtte.

Amme indlæg, min mælk flød ud af mig kort efter Laura var lagt til tredje gang og ja gik og frøs hele tiden fordi jeg var fugtig så det vil jeg også anbefale. Ellers er der ikke så meget til baby man virkelig behøver så vidt jeg kan huske, en dyne, bamse, bleer, stofbleer et sæt tøj og overtøj til hjemturen. sygehuset har faktisk alt til baby. men man kan finde en pjece om det hvad dit sygehus forventer du selv har med. Det var der i hvert fald for 3 år siden da jeg skulle føde på odense.

Hov store underbukser og mange af dem, jeg fik udleveret 2 par netunderbukser og ja det gik hurtigt galt med at bløde igennem med dem synes jeg. Beklager jeg er så direkte, men det er sådan nogle ting der ikke lige står på enhver liste selvom jeg ville have ønsket det sidst jeg fødte, for hold op jeg havde meget vasketøj med hjem der var lige til at smide ud pga. blød.

hvad med i andre?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg regner ikke med at jeg pakker så meget tøj til prinsessen, for vi skal være på barselsgangen.. Og det samme gælder til mig selv. Der er jo alt det kan skal bruge der.. Men jeg har selvfølgelig nogle bukser, trusser og lidt andet som skal pakkes... Og lidt tøj til os begge til turen hjem.

Men vil nok også lige lave en liste så jeg er sikker på at vi får det hele pakket...

en læbepromade er en god ting at have med i tasken...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min taske er nu næsten pakket.

Mangler tøj til mig, kamera og oplader :) men vi skal lige have et nyt kamera, så det kommer nok :)

Nu ved jeg jo også at jeg skal føde ambulant, så det er jo ikke alverden der skal pakkes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

min taske har været pakket lææænge "fik et gravid-panik-flip" for nogle en måneds tid siden hvor jeg bare måtte have alt klart (det blev det dog ikke helt ;)

Det er faktisk blevet til 2 tasker???? syntes det fylder helt vildt!

en taske til baby og en til mig.

Jeg regner dog også med at være indlagt i mindst 3 dage og måske op til 5 alt efter hvordan vi har det og hvilken værelseskammerat vi får og hvor meget jeg savner min mand, Det er ikke fordi der er noget særligt galt, det er bare en mulighed hernede så tænker at tage imod da jeg så "bare" skal være mor de første dage med 24/7 hjælp indenfor en nødknap til amning, spørgsmål babyblues m.m. men måske syntes jeg det er helt forfærdeligt og vil bare gerne hjem i vandte omgivelser??? men nu har jeg to muligheder.

(og taskerne kan jo blive i bilen hvis det er)

Jeg har også fået at vide at jeg skal medbringe tøj til at føde i???? en pyjamas der kan åbnes eller lignende gerne en der går ned over lårene? det har virkelig været et problem for mig længe da jeg syntes jeg hører at tøjet bagefter er så klamt at det er lige til at smide ud og så vil jeg jo ikke gå ud og give penge for en pyjamas (som jeg ikke har) men fandt en perfekt på tilbud i H&M (gotta love them) til 50 kr. :)

men eftersom jeg er en varm pige - og der er varmt på fødegangen, og jeg kommer til at svede af kampen og får tilbudt badekar, regner jeg med at være mere eller mindre nøgen det meste af tiden.

Derudover har jeg en toilettaske med shampoo m.m, tandbørste, 2x læbepromade, danatekt creme (fra apoteket i dk) der skulle være rigtig god for ømme brystvorter (er blevet anbefalet at smørre dem hver dag allerede nu - så det gør jeg) ammeindlæg, hårelastikker, natmaske som dem til fly sa jeg kan få en lur i dagslys (er i perioder ret sensitiv med lys og lyd) ørepropper, min astma medicin m.m

2x ammeBHer og 1 sportsagtig BH uden ammevenlige hægter men som kan krænges op/ned

et par 3/4 korte pludderbukser i stræk

et par joggin bukser

5-6 mormortrusser størrelse STOR

strømper

varme sokker

sutsko lige til at stikke i

1 t-shirt der er ammevenlig (regner med at købe 2 mere, men da jeg var forbi havde de ikke min størrelse)

en joggin bluse med lynlås foran

cola til min mand (hvis nu kiosk m.m er lukket)

vand flaske til mig (kan ikke leve uden en vandflaske ved min side HELE tiden - og hader KOLDT automatvand og hvis de nu kun har glas...)

chokoladekiks

camera oplader (camera bliver sidste øjeblik)

tlf oplader

en varmepude - et tilsyneladende ukendt objekt hernede hvor de kun bruger varmedunke med vand?.

cd med afstressende musik og åndedrætsøvelser/meditation på dansk

BABY:

ca 2-3 stk af hver

body'er i str 50, 54, 56 og 60 (ved jo ik hvor stor han er)

pyjamas dragter i samme størrelser 1-2 stk mest i de større størrelser

2 par bukser (i det tøj jeg har arvet er der mest to-delt tøj?)

3-4 par strømper

en uldtrøje

en kørepose til bilen

et lille uldtæppe

1-2 stof bleer

3 små huer i forskellig tykkelse/varme (vejret svinger meget hernede)

og sidste minut tager jeg badekåbe med

og så har jeg fra nu af altid min vandrejournal (en lille A5 bog), vaccinationskort, pas og vielsespapirer

mønter og kontanter i det hele taget

panodil

dagbog

i min håndtaske - ud over det sædvanlige

og så tror jeg vi er klar :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her er tasken også pakket og har været det et godt stykke tid, fordi vi længe har fået at vide at vi skulle være klar på at det lige pludselig kunne være det skulle gå hurtigt. Nu er lillesøster så fuldbåren, så tasken er endnu engang pakket om, så der nu kun er det mest nødvendige i: Tøj til hende til at komme hjem i, overtøj, futter, hue osv.

Til mig har jeg pakket: store underbukser, bind, ammeindlæg, ammebh og en af de bh'er jeg kan passe nu, løst tøj og strømper. Jeg regner ikke med at skulle være indlagt efterfølgende og hvis det så skulle ske, så sender jeg manden hjem efter de ekstra ting. Derudover skal jeg i sidste øjeblik have pakket toilet tasken. Jeg kan huske fra sidst at jeg virkelig savnede min hårbørste og et lille skvæt maskara efter en fødsel der havde foregået i flere timer i badekarret. Og så selvfølgelig et bad efterfølgende.... så er det altså rart man lige kan komme til at ligne sig selv bagefter. Derudover er en elastik også en fantastisk ting som man virelig kan mangle....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER