mikkelmille

allergisk over for bleer...!!

21 indlæg i dette emne

min stakkels dreng reagere så ekstremt voldsom efter sølle 3 timer med bleer fra pampers libero rema osv osv osv idag gik vi fra en fin mølle og 3 timer senere er begge balder hudløse og væsker...!!! det er 3 gang jeg oplever det så slemt.. jeg har fået creme p recept til at behandle det... men men men minirisk bleer skal jeg 30 km væk for at købe :( overvejer nu stofbleer nogen der har erfaringer..??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

hva med at prøve dem fra aldi eller änglemarks bleer ??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville nok prøve stofbleer. Stakkels lille pus :(

Hvis du kigger i øko og alternativ forummet (tror jeg det hedder) findes der er del tråde om emnet.

God bedring med ham.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

har snakket med ko og ko nu - og tror jeg prøver stofbleer synes det så spændende ud - måske lidt hippie agtig ;) men hvis det virker er det billigt..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hva med at prøve dem fra aldi eller änglemarks bleer ??

har prøvet begge (dog mens bagen var rød men det hjalp ikke) men fik en god snak med dem fra ko og ko og tror jeg prøver deres lånepakke...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lille stakkel, håber du finder en løsning der virker :) stofbleer lyder fornuftigt, der er der i hvert fald ikke noget skidt i :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Avs! Ja, jeg ville også prøve med stofbleer så. Har ingen erfaring, andet end jeg engang havde en dreng i en institution hvor jeg arbejdede, som reagerede allergisk på økologiske bleer.

Alle numser er forskellige :)

Håber i finder ud af det, så lillemanden ikke skal reagere allergisk mere!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bruger stofbleer og det er der skisme ikke meget besvaer i, synes jeg. Skal ikke ud med skrald og har altid bleer :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bruger stofbleer og det er der skisme ikke meget besvaer i, synes jeg. Skal ikke ud med skrald og har altid bleer :loveshower

har kigget på AIO modeller og det ser også meget simpelt ud - også det med at man kan folde indlæg til drenge som tisser mest foran - men hvor ofte tisser de igennem..? forhandleren sagde lige så sjælden som ellers - man skal bare huske at stoppe papir ig indlæg godt ind ved benene

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

har kigget på AIO modeller og det ser også meget simpelt ud - også det med at man kan folde indlæg til drenge som tisser mest foran - men hvor ofte tisser de igennem..? forhandleren sagde lige så sjælden som ellers - man skal bare huske at stoppe papir ig indlæg godt ind ved benene

Vi bruger lommebleer og har haft to AIO, som vi naesten ikke har brugt. Jeg synes bedst om lomme, fordi jeg selv kan bestemme, hvad der skal suge. F.eks. bruger jeg mikrofiberindlaeg med bambusbooster om dagen, men om morgenen eller paa lange ture bruger vi et indlaeg fra Blueberry med hamp og mikrofiber. Om natten bruger jeg udelukkende hamp og bambus. I perioder tisser Noah mere, saa kommer jeg bare noget andet eller en mere bambusbooster i. For mig er der ikke noget irriterende ved at skulle pakke bleerne efter toerring, men hvis man ikke gider det, saa er AIO nok en god loesning - men jeg tror en blanding vil vaere optimalt, hvis jeg maa raadgive... Jeg ved at Barbamama bruger baade og til deres Valdemar :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altsaa en blanding fremfor udelukkende AIO. Men start et sted...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

PS. kan desuden goere obs paa, at engangsbleerne kan indeholde parfume, det goer f.eks. Pampers, uden at det skal deklareres...

Tip til roed numse: kogtvandsklude klik klik

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stakkels lille fyr :kram Jeg er varm fortaler for stofbleer :super Og ja, skynd dig ind i øko-forummet, der står en masse, og hvis du har spørgsmål, så skriv endelig :balloons

Vi bruger lommebleer og har haft to AIO, som vi naesten ikke har brugt. Jeg synes bedst om lomme, fordi jeg selv kan bestemme, hvad der skal suge. F.eks. bruger jeg mikrofiberindlaeg med bambusbooster om dagen, men om morgenen eller paa lange ture bruger vi et indlaeg fra Blueberry med hamp og mikrofiber. Om natten bruger jeg udelukkende hamp og bambus. I perioder tisser Noah mere, saa kommer jeg bare noget andet eller en mere bambusbooster i. For mig er der ikke noget irriterende ved at skulle pakke bleerne efter toerring, men hvis man ikke gider det, saa er AIO nok en god loesning - men jeg tror en blanding vil vaere optimalt, hvis jeg maa raadgive... Jeg ved at Barbamama bruger baade og til deres Valdemar :)

Det er rigtigt, men vi er efterhånden også gladest for lommebleerne. :) Men AIO var god at starte med, for det virkede så ukompliceret og nemt. Nu synes jeg dog at lomme er ligeså nemt som AIO, og ligesom dig kan jeg godt lide, at man selv kan vælge, hvad man fylder bleerne med. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hvad mærke bruger du hvis jeg må spørge - jeg tager gerne mod vejledning - det er en helt ny verden for mig, men tror på at hvid man sætter sig ind i tingene så er det måske løsningen for os

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

har selv kig på bungenius og imsevimse

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

øhh... kan i evt sende link til øko forum..?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Økoforum finder du her: http://www.babyklar....lternativ-snak/

Og spørg løs :) Vi har imsevimse, bumgenius, totsbots og alvehamn

Imse vimse bruger vi ikke længere - de er størrelsesindelt (i hvert fald dem, vi har) og dem kan Valdemar ikke passe længere. De var heller ikke så gode som bumgenius, men det kan godt være fordi vores imse vimse var købt brugt mens bumgenius var nye - jeg har ingen erfaring med IV fra nye af :)

Bumgenius er vores yndlingsbleer. Der har vi nogle forskellige slags: Vi har Freetime, som er en ganske udemærket AIO, men som ikke kan holde en hel nat herhjemme. Vi har Organic, som er dem vi er mindst glade for, da de suger dårligst og tørrer langsomst, men de er stadig fine. Vi har Flip, som er smarte fordi du kun skifter indlæggene og genbruger "skallen" (altså det farvede) et par gange inden det kommer til vaske. Det giver mindre vask, mindre tørretid, og flere skiftninger for færre penge (da man så kan skifte 3 gange på én ble + 2 indlæg, istedet for at købe 3 bleer). Tilgengæld synes jeg at de er en lille smule mere klodsede på Valdemar end de andre bleer (altså de er tykkere på ham) og min mand synes det er lidt ulækkert at fiske sådan et tisindlæg ud og så sætte et nyt i (hvis Valdemar har skidt ryger hele bleen til vask). Og så har vi V4 som er en lommeble. Det er vores absolutte favorit og det er sådan en vi bruger til natble. Har intet dårligt at sige om den, men kan ikke længere finde hjemmesider, der har dem :( (Jeg har købt vores på bletrolden.dk, men den er lukket nu).

Totsbots lagde vi egentlig væk da Valdemar var ca. 2 måneder, fordi han tissede igennem dem hver gang. Vi har dog lige fisket dem frem igen for nylig og proppet nogle ekstra indlæg i dem, og det fungerer umiddelbart ret godt. Og så findes totsbots i de fiiiiiiiiineste designs. Vi har f.eks. en gul med De Tre Små Grise og en med tinsoldater :loveshower

Alvehamn er vores nyest købte bleer, så jeg er ikke helt færdig med at bedømme dem endnu. Men de er i hvert fald store i benene, synes jeg. Men de suger ret godt, og virker lækre og bløde. Deres natindlæg (fra ko og ko) er fantastiske! Dem bruger vi hver nat herhjemme :)

Mht. velcro/knapper, så har vi flest med velcro, men er gladest for knapper. I starten foretrak vi velcro, fordi det virkede lettest at spænde dem fast nok på Valdemar, men nu har vi efterhånden lært at spænde bleen godt nok på med knapper, og velcroen har den ulempe, at Valdemar selv kan åbne bleen så :D + velcroen hænger fast i uld <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bruger budgetbleer fra Bumdealnappies.co.uk. Vi har baade Bumdeal og Papoose, hvor Papoose er lidt mindre i dte end Bumdeal, men ogsaa kvalitativt lidt mindre laekre. Bumdeal er laekre, synes jeg og faas baade i fine farver og i minky(pelset...) med moenstre. Vist ogsaa med prints, men dem har vi ikke nogle af. Jeg kan i hvert fald kun anbefale de bleer og saa til en rigtig god pris. Ella er soed til at raadgive paa mail og paalidelig med forsendelse hver gang... har vist koebt 3 gange efterhaanden ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

har nu handlet 10 pakker minirisk som selvfølgelig UDGÅR...!!! og var inde på den engelske side du talte om Camilla og overvejer sample pakken - hvad skal jeg købe udover den hvis nu jeg vil supplere med stof

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sample Pack indeholder 4 forskellige bleer. Du skal nok have 20 ialt for at faa det til at loebe rundt. Jeg ville koebe en eller to af hendes bargain packs ogsaa... Jeg synes, du faar mest ble for pengene ved at koebe Bumdeal, men Papoose sidder altsaa godt paa lille baby, saa ... bum bum...

Jeg ville nok istedet gaa all in og koebe 10 Bumdeal, 5 eller 10 Papoose( alt efter, om du koeber sample pack), 10 Little Lamb boostere, et set wetbags eller to medium wetbags(gode til at have bleer med ud paa tur og hjem igen). Maaske en rulle af de der flushable Liners til at opfange poelle. Saa har du en god base.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aj, nu skrev du supplere...

Jeg korrigerer til sample pack, plus en eller anden bargain pack. Saa kan du altid koebe endnu en bargain pack og flere wetbags, boostere etc., hvis du bliver glad for stoffer. Lad os sige, du koerer stoffer hver anden dag og vasker hver anden. Saa vil jeg koebe en sample og en 5 pack. Du har stadig et lille barn, saa jeg ville koebe Papoose. Koeb for en sikkerheds skyld 10 bambusboostere, saa har du til at booste for mere sugeevne - det vil du faa brug for.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER