My-Moren

At få sit immun forsvar op at køre igen..

18 indlæg i dette emne

Mit immunforsvar er, efter fødsel i August, helt i kulkælderen.

Derfor søger jeg gode råd, tricks m.m i forhold til at få det op og køre igen.

Jeg tager longo vital, ekstra C-vitamin og drikke grøn the. Spiser generelt sundt og varieret..

Kom frisk og glad :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ekstra D-vitamin gjorde en stor forskel for mig :)

Har også hørt godt om ananas.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vinterbadning skulle være det allerbedste ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Prinsessen spiser Bio-strath dråber (urtegær dråber) og har (7-9-13) ikke været syg en eneste gang. Jeg har fulgt trop på dem, og har i 1 1/2 mdr nu ikke været syg, ikke engang forkølet.

V

Kan ikke sige om det er dem der gør det alene, men det virker her :)

http://www.naturoghelse.dk/shop/bio-strath-eliksir-750-324p.html

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

D-vitamin - tag roligt en D-pearl Staerk om dagen en pakke ud og gaa saa over til de almindelige derefter.

Ammer du, saa tag ogsaa zink - super vigtigt og du er i underskud, hvis det er. Tag dem fra Pharma Nord, 1 stk foer sengetid.

En god multivitamin, f.eks. Omnimin

Probiotica - bare et par gange om ugen.

Omega 3, hvis du ammer er det ogsaa ret vigtigt. Jeg anbefaler Nordic Naturals eller Eskomo som den billigere loesning.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

D-vitamin - tag roligt en D-pearl Staerk om dagen en pakke ud og gaa saa over til de almindelige derefter.

Ammer du, saa tag ogsaa zink - super vigtigt og du er i underskud, hvis det er. Tag dem fra Pharma Nord, 1 stk foer sengetid.

En god multivitamin, f.eks. Omnimin

Probiotica - bare et par gange om ugen.

Omega 3, hvis du ammer er det ogsaa ret vigtigt. Jeg anbefaler Nordic Naturals eller Eskomo som den billigere loesning.

Probiotika kan fås som biogaia tyggetabletter der smager lækkert af citron. Det er vist børne tilskud men jeg har spist dem med god effekt på maven. De kan købes i Matas

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ekstra D-vitamin gjorde en stor forskel for mig :)

Har også hørt godt om ananas.

Mmmm - Ananas, det kan jeg jo rigtig godt lide, så det vil jeg kværne! ;)

Er Gastric Bypass opereret og tager derfor lidt forskelligt, derfor er jeg lidt påpasselig med at tage ekstra vitaminer, udover C vitamin. :)

Vinterbadning skulle være det allerbedste ;)

Hahah! Jeg tror jeg springer over ;) Men vil da have det i baghovedet!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

D-vitamin - tag roligt en D-pearl Staerk om dagen en pakke ud og gaa saa over til de almindelige derefter.

Ammer du, saa tag ogsaa zink - super vigtigt og du er i underskud, hvis det er. Tag dem fra Pharma Nord, 1 stk foer sengetid.

En god multivitamin, f.eks. Omnimin

Probiotica - bare et par gange om ugen.

Omega 3, hvis du ammer er det ogsaa ret vigtigt. Jeg anbefaler Nordic Naturals eller Eskomo som den billigere loesning.

Men da jeg i forvejen tager longo vital er jeg jo dækket ind med vitaminer. Jeg tager ekstra C vitamin, da det er den eneste man ikke kan få for meget af.

Omega 3 ar jeg før hørt om, hvad indeholder den? Og hvad er probiotica?

Og, jeg ammer ikke længere :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Probiotika kan fås som biogaia tyggetabletter der smager lækkert af citron. Det er vist børne tilskud men jeg har spist dem med god effekt på maven. De kan købes i Matas

Arhhh - tak :) Dem vil jeg kigge efter. Er det så mon noget C vitamin?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Omega 3 er vel også en fiskeolie? Og skal man ikke kun tage omega 3 hvis man ikke spiser nok fisk? Jeg spørger, fordi jeg er lidt clueless på det her område ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Motion skulle også være godt i forhold til immunforsvaret! Hvis man ikke kan nå så meget pga baby så er en frisk gåtur med barnevognen sikkert også rigtig godt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Motion skulle også være godt i forhold til immunforsvaret! Hvis man ikke kan nå så meget pga baby så er en frisk gåtur med barnevognen sikkert også rigtig godt!

Tjek gør jeg allerede ;) (Men lige nu, i dag, sker det nok ikke så meget fordi jeg har et knæ der gør MEGET ondt, så skal helst slappe helt af i det)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tjek gør jeg allerede ;) (Men lige nu, i dag, sker det nok ikke så meget fordi jeg har et knæ der gør MEGET ondt, så skal helst slappe helt af i det)

Åh irriterende! God bedring med det:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh irriterende! God bedring med det:)

Tak skal du have :) Desværre er det en tilbagevendende "begivenhed" :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Spis ALT det økologiske frugt og grønt du overhovedet kan komme i nærheden af! Vitterligt- et par æbler i både, et par klemmentiner, friskpresset appelsinjuice, smoothies af frosne bær, skåle med blandede salat og nødder/kerner og fuldkorn, modne bananer i stakkevis.- Hver gang du er sulten, så væn dig til at spise 2-3 stykker frugt FØR du spiser det du plejer.

INGEN kosttilskud af nogensomhelst art, kan hamle op med rigtig mad. Dvs. Uforarbejdet frugt, grønt og fuldkorn, som ikke er sprøjtet med en masse lort = øko - helst dansk øko <3 Der er ingen begrænsning - hvis du får lyst til 5 klementiner, så spis 5 klementiner! (eller bananer, eller æbler osv.)

Derudover, så findes der rigtig mange antioxidanter i grøn og rød the (fx. rooibos the - sef. økologisk). Den er også koffeinfri, så den ikke skader mælkeproduktionen og laver rod i hovedet- ja og så smager den godt :) Jeg behover personligt ikke at tilsætte noget i theen for at kunne drikke den.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Spis ALT det økologiske frugt og grønt du overhovedet kan komme i nærheden af! Vitterligt- et par æbler i både, et par klemmentiner, friskpresset appelsinjuice, smoothies af frosne bær, skåle med blandede salat og nødder/kerner og fuldkorn, modne bananer i stakkevis.- Hver gang du er sulten, så væn dig til at spise 2-3 stykker frugt FØR du spiser det du plejer.

INGEN kosttilskud af nogensomhelst art, kan hamle op med rigtig mad. Dvs. Uforarbejdet frugt, grønt og fuldkorn, som ikke er sprøjtet med en masse lort = øko - helst dansk øko <3 Der er ingen begrænsning - hvis du får lyst til 5 klementiner, så spis 5 klementiner! (eller bananer, eller æbler osv.)

Derudover, så findes der rigtig mange antioxidanter i grøn og rød the (fx. rooibos the - sef. økologisk). Den er også koffeinfri, så den ikke skader mælkeproduktionen og laver rod i hovedet- ja og så smager den godt :) Jeg behover personligt ikke at tilsætte noget i theen for at kunne drikke den.

TAK :) Jeg spiser al den frugt jeg kan! Men da jeg er gastric bypass opereret, bliver jeg nødt til at fokusere på proteinen også ;)

Grøn the er allerede en rimelig fast del af hverdagen og jeg har faktisk også rooibos the :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

TAK :) Jeg spiser al den frugt jeg kan! Men da jeg er gastric bypass opereret, bliver jeg nødt til at fokusere på proteinen også ;)

Grøn the er allerede en rimelig fast del af hverdagen og jeg har faktisk også rooibos the :D

Frugt indeholder også aminosyrer, som din krop omdanner til proteiner.. Jeg mener jo ikke at du skal LEVE af frugt- jeg går ud fra du spiser en ganske normal kost fyldt med kød og mælkeprodukter. Så spis du bare løs af frugt OG grønt, med god samvittighed :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Frugt indeholder også aminosyrer, som din krop omdanner til proteiner.. Jeg mener jo ikke at du skal LEVE af frugt- jeg går ud fra du spiser en ganske normal kost fyldt med kød og mælkeprodukter. Så spis du bare løs af frugt OG grønt, med god samvittighed :)

Jo selvfølgelig ;) Min kost er vidst ganske normal ;)

Tak for dine gode råd!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER