Guest

Hvad skal i have til aften ? - slanke edision

237 indlæg i dette emne

Uh, den skulle vi måske overveje, når vi løber tør for idéer :) Jeg kan i hvert fald godt lide hende i Go' Morgen Danmark :)

Jeg kan fortælle at det smagte SUPER godt!! Som i helt vildt godt :D Kan skrive opskriften herinde, hvis du vil have den? Den er ret simpel!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

I dag skal vi have hjemmelavede pizza'er, med serrano skinke, kylling, broccoli, squash, mozzarella plus lidt andet :) Det er Lørdag og der skal hygges :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I aften skal vi forkæles med Tapas - som jo er super nemt at finde gode "slanke" retter til. Brødet blivet skiftet ud med grøntsager i alverdens afskygninger: cherrytomater, gulerodsstave, agurkestave, sukkerærter, radiser, bladselleri....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lasagne med råkostsalat og flutes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fuldkorns pasta ret (fra frost :P )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan fortælle at det smagte SUPER godt!! Som i helt vildt godt :D Kan skrive opskriften herinde, hvis du vil have den? Den er ret simpel!

Uh det må du meget gerne! :D Har også lige reserveret bogen ved biblioteket, men der går vist lidt tid før det bliver min tur til at låne den :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fik "Babyens bønnegryde" fra "Mad til Småfolk", dvs. champignon og porre svitset, så perlebyg og lidt timian hældt over, så vand over og lade det koge indtil væden er næsten væk og så hakkede kogte grønne bønner i. Og så fik vi kalkun marineret i karry til. MUMS! :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik grøntsagssuppe med kylling (hvidkål gulerødder blegselleri løg peberfrugt forårsløg bønner snittet) - min kæreste havde lavet en mega portion, så nu er der nem mad til et par dage :-D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I dag - en stor salat og tun rørt sammen med avocado citron salt og peber - super lækkert og lige hvad jeg trængte til :-) nu bliver opgaven at stoppe med at spise efter aftensmaden....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fuldkornstærte med porrer, broccoli, blomkål, skinke, peberfrugt, tomat og en rest gedeost på toppen og en grøn salat til :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Igår fik vi spisy wraps med mexicansk salat,

i dag fik vi pastasalat med soya marineret kylling, stegt aubergine, sesam og andre lækre sager

imorgen skal vi have taco med spicy oksekød og hjemmelavet tomat salsa

på torsdag skal vi have græske frikadeller med salat

og lørdag skal vi have kyllingebryst med persille - levebrødskrumme og tomat sovs.

MUMS!!!! :sandie hvem siger slankemad er kedeligt???

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I aften vil jeg lave en lækker salat med romaine forårsløg peberfrugt squash avocado - stegte kyllingeinderfilet marineret i soya og vendt i sesamfrø inden de rammer panden. Dressing er balsamicoglace. Mums!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En af mine livretter: Gryderet med svinekød, gulerødder, æbler, nudler og soya. :)

Er der nogen der ved, om jeg må give det til Valdemar? Altså svinekød, nudler, æbler og gulerødder har han fået før, men hvad med soyaen? Der er alligevel en del i, men også meget grønt og nudler og kød, og hvis vi nu bruger en soya med lavt salt-indhold?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Et godt krydret kyllingebryst med en råkostsalat bestående af gulerod, æble og rosiner :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uh det må du meget gerne! :D Har også lige reserveret bogen ved biblioteket, men der går vist lidt tid før det bliver min tur til at låne den :)

Har ikke glemt dig, bare rod i mit hoved ;)

Her er opskriften:

Kylling i Garam Masala (nok til 2 store og 2 små)

1 kylling (vi har bare brugt kyllingefileter)

Lidt olie til stegning

2 små auberginer ( vi har brugt squash)

3 fed hakkede hvidløg

2 hakkede løg

1 spsk. ingefær

1-2 spsk garam masala (krydderi)

1 ds. flåede tomater

1 ds. kokosmælk

Enten del kyllingen i ti stykker, eller som vi har gjort skær filetterne i tern. Brun det i en stor, varm gryde. Kom aubergine eller squash i og lad dem flade godt sammen. Tilsæt, hvidløg, løg og ingefær og lad det sautere med uden at det tager farve. Kom garam masala på. Hæld flåede tomater og kokosmælk på og lad retten simre under låg i ca. 40 min. Kyllingen må gerne koge ud og blive snasket. Smag til med salt :)

Vi har fået naan brød til, men man kan også server det med ris :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Wok - kylling, grøntsager,kokosmælk, masser af karry

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal have laksespyd med en perlespelt salat bestående af, ja perlespelt ;), grønne bønner, rødløg og pinjekerner :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Blomkåls- vegetar pizza - uhm!!!!! Bunden lavet af revet blomkål, revet ost og samlet med æg. Fyld af stegte svampe, tomatsauce, peberfrugt, oliven, ost.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har ikke glemt dig, bare rod i mit hoved ;)

Her er opskriften:

Kylling i Garam Masala (nok til 2 store og 2 små)

1 kylling (vi har bare brugt kyllingefileter)

Lidt olie til stegning

2 små auberginer ( vi har brugt squash)

3 fed hakkede hvidløg

2 hakkede løg

1 spsk. ingefær

1-2 spsk garam masala (krydderi)

1 ds. flåede tomater

1 ds. kokosmælk

Enten del kyllingen i ti stykker, eller som vi har gjort skær filetterne i tern. Brun det i en stor, varm gryde. Kom aubergine eller squash i og lad dem flade godt sammen. Tilsæt, hvidløg, løg og ingefær og lad det sautere med uden at det tager farve. Kom garam masala på. Hæld flåede tomater og kokosmælk på og lad retten simre under låg i ca. 40 min. Kyllingen må gerne koge ud og blive snasket. Smag til med salt :)

Vi har fået naan brød til, men man kan også server det med ris :)

:tak Den er sat på madplanen til på fredag :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fuldkornstortilla med guacamle, kylling og salat :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her står den på tomatsuppe, en suuuuper lækker en fra Moderne Mammas første kogebog. Den er i den grad anbefalelses værdig :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her står den på tomatsuppe, en suuuuper lækker en fra Moderne Mammas første kogebog. Den er i den grad anbefalelses værdig :D

så godt billedet på FB.... den ser super lækker ud!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

så godt billedet på FB.... den ser super lækker ud!

Af min tomat suppe? Den har jeg nu ikke noget billede af ud på FB... Mener jeg da ikke ;) Men ja, jeg ligger ofte billeder ud af min mad på FB ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Af min tomat suppe? Den har jeg nu ikke noget billede af ud på FB... Mener jeg da ikke ;) Men ja, jeg ligger ofte billeder ud af min mad på FB ;)

Nej du havde "liket" billedet med opskriften ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej du havde "liket" billedet med opskriften ;)

Arhhh ;) Jeg siger dig Sara, den smager SÅ godt den suppe!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER