Kanske

...

6 indlæg i dette emne

Hvor langt er der fra byen med skolen til byen med børnehaven? Jeg tænker på, om det kunne være en mulighed at lade datteren blive gående i den børnehave og bide i det sure æble mht. transporttid mens det står på? Jeg kan godt forstå bekymringen, men det lyder jo fornuftigt med huskøb fremfor kortsigtet leje, så hvis I overhovedet på nogen måde kan beskytte jeres datter, så synes jeg, det lyder som en god idé...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg tror, at jeg ville lade hende blive i børnehaven som minimum mens I flytter og evt. indtil skolen...Jeg kendte ikke rigtigt nogle, da jeg startede i skolen, fordi min børnehave lå i et andet skoledistrikt end der, hvor jeg startede i skole, og det var ikke noget problem for mig, men det betyder selvfølgelig, at jeg ikke holdt kontakt med dem, jeg gik i børnehave med...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu når I ikke har længere mellem det nye hus og "gamle" BH så ville jeg også lade hende gå hvor hun gør, hvis det var mig der stod med sådan et "dilemma".

Men samtidig tænker jeg også, at I skal tage stilling til hvorvidt hun så også ville reagere når hun får afvide hun skal gå på skolen inde i byen, hvor storebror også går.

For på et eller andet tidspunkt skal I fortælle hende at dem hun går i børnehave med, dem kommer hun ikke til at gå i skole med.

Medmindre du ved om nogle af dem måske skal starte på samme skole??

Men hvis hun har let ved at finde venner, og det kun er lidt nervøsitet/utryg der rammer hende, så skal det nok gå.

Mærk efter i maven og gør det I finder bedst for jeres datter.

Og nu da I har planer om at købe hus i byen, så har hun også et stor tryg base hjemme, og ikke skal risikere at blive flyttet igen fordi et lejet hus bliver opsagt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I den lille by jeg bor i er der 6 børnehaver.

Der er en Skovbørnehave, en Idrætsbørnehave, en privat børnehave, 2 integrerede institutioner (dem der vælger vuggestue fortsætter videre i børnehaven) og en kæmpebørnehave med over 100 børn.

Da byen ikke er vildt stor, vælger forældrene ud fra værdier i stedet for beliggenhed. Jeg har f.eks. barn i Skovbørnehaven og ved at maxiholdet der skal videre i skole 1/3 bliver fordelt på alle tre skoler - samt en landsbyskole 10 km væk. Og da skolerne i byen også er opsamlingsskoler for mange af landsbyerne uden skoler, så er det ikke sikkert at børnene kommer i klasse med nogen fra børnehaven.

Da min store dreng startede i skole var der 1 ud af de 48 børn han kendte fra børnehaven, og det selvom hans børnehave er nabo til skolen.

Ud fra dette ville jeg, hvis jeg var i din situation, vælge at lade datteren blive i den kendte børnehave - og så lade de nye venskaber vente til hun er ældre og lettere kan forstå det og finde ud af at omskifte sig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER