Vinnus

3. fødsel?

15 indlæg i dette emne

Jeg har fået at vide af alle, at 3. Gang er en drille fødsel, som går igang og går i stå igen og igen.

Jeg ved ikke rigtig hvordan jeg skal tolke det. Skal jeg forvente at få kraftige veer, som bare forsvinder og kommer igen? Er der tale om flere uger eller hvad?

Min læge kunne ikke sige noget og min jm dansede lidt om det <_<

Er der nogle af jer, som kan fortælle mig jeres oplevelser af jeres 3. Fødsel? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nu har jeg kun født 2 gange men håber 3 gang kommer en af dagene og jeg har desværre hørt det samme som dig men jeg har valgt og være totalt positiv og har besluttet at 3 gang bliver den nemmeste gang ;) positiv eller naiv det kan man så diskutere ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm jeg blev sat i gang ved min 3. fødsel efter 9 dage over termin. Min krop var slet ikke klar til en fødsel, men de fik med møje og besvær prikket hul på vandet, hvorefter jeg så skulle afvente at få veer, det skete så heller ikke, så jeg fik lagt ve-drop og ca. 5 timer efter blev han så født :loveshower men en meget ukompliceret fødsel og det var en god oplevelse trods det jeg blev sat i gang

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm jeg blev sat i gang ved min 3. fødsel efter 9 dage over termin. Min krop var slet ikke klar til en fødsel, men de fik med møje og besvær prikket hul på vandet, hvorefter jeg så skulle afvente at få veer, det skete så heller ikke, så jeg fik lagt ve-drop og ca. 5 timer efter blev han så født :loveshower men en meget ukompliceret fødsel og det var en god oplevelse trods det jeg blev sat i gang

Fødte du normalt, altså gik selv igang de andre to gange?

Udfra dit svar går jeg udfra at du ikke fik veer sådan on off de sidste par uger op til?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har jeg kun født 2 gange men håber 3 gang kommer en af dagene og jeg har desværre hørt det samme som dig men jeg har valgt og være totalt positiv og har besluttet at 3 gang bliver den nemmeste gang ;) positiv eller naiv det kan man så diskutere ;)

Jeg prøver også på at være lidt naiv ;)

Men da jeg har det meget dårligt med smerter, så vil jeg gerne forberede mig på et slags marathon forløb med on off veer de sidste par uger

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg prøver også på at være lidt naiv ;)

Men da jeg har det meget dårligt med smerter, så vil jeg gerne forberede mig på et slags marathon forløb med on off veer de sidste par uger

Jeg når uge 37 i morgen ;) jeg har fra uge ca 18 haft rimelig mange pluk veer deres er så kommet flere og flere som tiden er gået og de sidste 3 uger ca har jeg flere gange haft dem så hyppigt og så " slemme" at jeg har tænkt er det mon nu

Jeg er så fast besluttet på at fra i morgen så er det slut med at tage hensyn gider ikke ligge på sofaen efter hver pluk ve mere og hvis de så udvikler sig til rigtige veer så skal de være hjertelig velkomne ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg når uge 37 i morgen ;) jeg har fra uge ca 18 haft rimelig mange pluk veer deres er så kommet flere og flere som tiden er gået og de sidste 3 uger ca har jeg flere gange haft dem så hyppigt og så " slemme" at jeg har tænkt er det mon nu

Jeg er så fast besluttet på at fra i morgen så er det slut med at tage hensyn gider ikke ligge på sofaen efter hver pluk ve mere og hvis de så udvikler sig til rigtige veer så skal de være hjertelig velkomne ;)

Det med onde plukveer kan jeg sagtens genkende. Dem har jeg haft rigtig mange af, hvor jeg var nødt til at koncentrere mig om vejrtrækningen. Det har nok været fra start 20 at de begyndte at blive sådan.

Her går jeg ind i uge 34 på lørdag, så regner med at tage den med ro de næste par uger, men ellers følger jeg trop derefter ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min 3. fødsel var på ingen måde en drillefødsel. Men havde troet og frygtet det da jeg har hørt de samme historier som jer. Men startede med veer som nr. 2 gang og fortsatte som de skulle. Men da jeg ringede til fødegangen. Synes de at det var for tidligt jeg ville køre hjemmefra og jeg fik besked på at jeg da allerhøjest skulle skynde mig langsomt!

Men vi kørte afsted, og i bilen kom der rigtig gang i veerne, ligesom 2. gang, og da vinkontor ind til fødegangen og var blevet tjekket i modtagerummet, kunne de blot konstatere at jeg var fuldt åben og kunne presse når hinden lige havde bristet... Så var glad for at vi kørte da jeg følte for det og ikke hørte for meget efter det med at 3. gangs fødsler godt kan gå i sig selv igen...

Så ligesom så meget andet er det individuelt og handler om at mærke efter og tro på sin egen krop og sin intuition.

Jeg har knap 2 uger tilbage til termin med nr. 4, men håber da at det også bliver en "normal" fødsel.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min 3. fødsel var netop sådan en drillefødsel - beretningen ligger faktisk på BK hvis du sku ha lyst til hele historien. Jeg havde tiltagende uregelmæssige (små) veer hele dagen, som jeg selv syns gjorde ret ondt i løbet af aftenen uden stadig at være i aktiv fødsel. Sammenlignet med de kraftige veer jeg fik senere var de ikke noget særligt, men da jeg stod i det syns jeg de var strenge. Og så var personalet langt ud på aftenen i tvivl om jeg skulle sendes hjem da jeg kun var 3 cm åben og ikke havde "gode" veer. Det skiftede omkring kl 23 hvor veerne blev meget kraftige og næsten uden pause og jeg fødte 00.15. Til sammenligning har jeg født mine to første på omkring 3 timer hver gang og mit 4. barn på under 2 timer fra vandet blev taget og jeg ingen veer havde. Så for mig passede det at "3. gang driller" som jeg flere gange hørte JM sige mens jeg var på sygehuset.

Held og lykke med din 3'er, det blir spændende :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også fået af vide at 3.gang kan godt drille. Som jdm sagde så er det lidt det med at ulven kommer, og så sker der ikke en skid alligevel.. Men jeg tror ikke at vi trækker den alt for længe her, da vi har godt 50 km til OUH og jeg har ikke lyst til at føde på bagsædet af en bil... Det er jo ikke ligefrem sommer i øjeblikket...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1. gang gik min fødsel i gang af sig selv 5 dage før terminen.

2. gang blev jeg sat i gang 4 dage over terminen - jeg havde været inde 8 uger før termin og fået stoppet begyndende veer, og der havde været kraftige plukveer/milde veer nogle gange de sidste 3-4 uger op til jeg blev sat i gang men det stoppede af sig selv hver gang.

3. gang prøvede jeg flere gange at jeg havde begyndende veer - altså, det var ikke rigtige, hårde veer, men nogle timer med det jeg vil betegne som nogenlunde regelmæssige opstarts-veer - men hver gang gik det i sig selv igen når jeg faldt i søvn (det var ikke sjovt dengang, hvor jeg bare gerne ville have lillesøster ud, men i dag kan jeg godt more mig over det). Det endte med at jeg helt spontant fik rigtige veer kl. 7 og vandet gik ved 8-tiden - den morgen, hvor jeg skulle have været sat i gang kl. 10 (det var 41+1 så vidt jeg husker)......

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg når uge 38 i morgen med min 3. og indtil videre driller han. han lå på tværs for en uge siden, har så efterfølgende fået ham vendt, men han vil ikke sætte sig fast. Hvis han ikke står fast ved næste JM besøg (uge 39) vil de nok tage vandet og så overvåge mig mens han forhåbentlig glider på plads så jeg kan føde ham - men tro mig, jeg frygter at det hele ender med KS og det skyldes nok mest at det er 3. gang og man hører alle de "dårlige" historier.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

3. gang var præsis som alle siger- en total drillefødsel :rolleyes

Jeg har 2 meget forskellige, dog nemme fødsler bag mig.

- Nr 1 var en helt klassisk hospitalsfødsel- langsom opstart, derfor vedrop, fejlanlagt epi, benene i bøjler, rygleje- men alt ialt en nem fødsel.

- Nr 2 var en rigtig drømmefødsel. Havde spontan vandafgang om aftenen, men da jeg ikke fik veer, kom vi ind til tjek og fik en pille der skulle sætte gang i dem. Efter pille nummer 2 gik veerne lige så stille i gang. Vi ankom på fødegangen kl. 08 næste morgen med småveer. 09 ligger jeg mig i et kæmpestort fødekar (aaahhhhhhh!) og 09.54 er hun født :wub

3. gang var helt helt anderledes.

For det første så gik jeg rigtig meget over tid. Jeg havde hele ugen op til fødslen en helt enorm tyngdefornemmelse og små plukveer, men aldrig noget som blev til noget. 41+4 vågner jeg med plukveer der bider om natten. 1½ time senere er de væk... Så sker der ikke mere. Dagen efter (41+5) kommer JM så forbi og laver en hindeløsning ved 12 tiden. Jeg har ønsket at føde hjemme, så har takket nej til at blive sat igang. Kl. 14 starter "veerne". 7-10 min imellem, nogle af dem bider rigtig godt, andre er overhovedet ikke værd at tale om... og sådan går HELE dagen... Jeg kan slet ikke finde ud af om fødslen er på vej i gang, eller om de der "veer" bare vil gå i sig selv igen... Kl. 21 er jeg træt. Har siddet med smertefulde plukveer i 7 timer, og trænger til at hvile mig.. Men da jeg lægger mig for at sove, tager de til i styrke og intervallet falder til lidt under 5 min imellem. Så kl. 22 ringer vi efter JM og den fotograf som skal filme fødslen.

4-5 cm åben. Hun pakker tasken ud.

Jeg går i badekar - 1½ time senere er veerne så godt som væk! :rolleyes

Jeg får akupunktur, men det virker ikke en fis- og kl. 12 sender vi JM og fotograf hjem.

Vi går i seng og prøver at sove.. men der går ikke mere end 15 min så rejser veerne sig.. 1.-2.-3. ve, knapt så slemme.. jeg prøver at ignorerer dem... 4.-5.-6.- ve AV for HELVEDE!!!!!!! :P kl. er 01 og vi ringer efter JM igen.... Hun og fotografen kommer tilbage, og jeg er nu 6-7 cm.

Jeg går i badekar igen. og veerne forsvinder 1 gang mere...... Hvordan pokker kan veerne bare sådan forsvinde når man er 7 cm åben!?... Jeg har fået nok og beslutter mig for at rejse mig fra karret. kl. er 02.45.

og så bryder helvede løs :wacko Aldrig i mit liv har jeg oplevet noget så smertefuldt! (husk lige at jeg altså har født 2 børn før).. Jeg ender med at stå op og SKRIGE af mine lungers fulde kraft, og vandet eksploderer i en kæmpe skylle under første presseve, hvor hovedet bliver født. Næste presseve føder jeg resten og han lander skrigende i JMs arme. kl. er 03.18....... pyyha...... Jeg gik ikke det mindste i stykker, selvom jeg fødte stående- men hold nu k*ft hvor har jeg aldrig oplevet så vild en smerte. Det stikker godt nok alt jeg nogensinde i mit liv har prøvet.

Så jeg er godt nok glad for at jeg aldrig skal føde igen.. Nu har jeg vidst gjort mit :D

Klassisk 3. gangs.. Det var min JM også enig i. Hvorfor det er sådan, kunne hun ikke svare mig på...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

3. gang var præsis som alle siger- en total drillefødsel :rolleyes

Jeg har 2 meget forskellige, dog nemme fødsler bag mig.

- Nr 1 var en helt klassisk hospitalsfødsel- langsom opstart, derfor vedrop, fejlanlagt epi, benene i bøjler, rygleje- men alt ialt en nem fødsel.

- Nr 2 var en rigtig drømmefødsel. Havde spontan vandafgang om aftenen, men da jeg ikke fik veer, kom vi ind til tjek og fik en pille der skulle sætte gang i dem. Efter pille nummer 2 gik veerne lige så stille i gang. Vi ankom på fødegangen kl. 08 næste morgen med småveer. 09 ligger jeg mig i et kæmpestort fødekar (aaahhhhhhh!) og 09.54 er hun født :wub

3. gang var helt helt anderledes.

For det første så gik jeg rigtig meget over tid. Jeg havde hele ugen op til fødslen en helt enorm tyngdefornemmelse og små plukveer, men aldrig noget som blev til noget. 41+4 vågner jeg med plukveer der bider om natten. 1½ time senere er de væk... Så sker der ikke mere. Dagen efter (41+5) kommer JM så forbi og laver en hindeløsning ved 12 tiden. Jeg har ønsket at føde hjemme, så har takket nej til at blive sat igang. Kl. 14 starter "veerne". 7-10 min imellem, nogle af dem bider rigtig godt, andre er overhovedet ikke værd at tale om... og sådan går HELE dagen... Jeg kan slet ikke finde ud af om fødslen er på vej i gang, eller om de der "veer" bare vil gå i sig selv igen... Kl. 21 er jeg træt. Har siddet med smertefulde plukveer i 7 timer, og trænger til at hvile mig.. Men da jeg lægger mig for at sove, tager de til i styrke og intervallet falder til lidt under 5 min imellem. Så kl. 22 ringer vi efter JM og den fotograf som skal filme fødslen.

4-5 cm åben. Hun pakker tasken ud.

Jeg går i badekar - 1½ time senere er veerne så godt som væk! :rolleyes

Jeg får akupunktur, men det virker ikke en fis- og kl. 12 sender vi JM og fotograf hjem.

Vi går i seng og prøver at sove.. men der går ikke mere end 15 min så rejser veerne sig.. 1.-2.-3. ve, knapt så slemme.. jeg prøver at ignorerer dem... 4.-5.-6.- ve AV for HELVEDE!!!!!!! :P kl. er 01 og vi ringer efter JM igen.... Hun og fotografen kommer tilbage, og jeg er nu 6-7 cm.

Jeg går i badekar igen. og veerne forsvinder 1 gang mere...... Hvordan pokker kan veerne bare sådan forsvinde når man er 7 cm åben!?... Jeg har fået nok og beslutter mig for at rejse mig fra karret. kl. er 02.45.

og så bryder helvede løs :wacko Aldrig i mit liv har jeg oplevet noget så smertefuldt! (husk lige at jeg altså har født 2 børn før).. Jeg ender med at stå op og SKRIGE af mine lungers fulde kraft, og vandet eksploderer i en kæmpe skylle under første presseve, hvor hovedet bliver født. Næste presseve føder jeg resten og han lander skrigende i JMs arme. kl. er 03.18....... pyyha...... Jeg gik ikke det mindste i stykker, selvom jeg fødte stående- men hold nu k*ft hvor har jeg aldrig oplevet så vild en smerte. Det stikker godt nok alt jeg nogensinde i mit liv har prøvet.

Så jeg er godt nok glad for at jeg aldrig skal føde igen.. Nu har jeg vidst gjort mit :D

Klassisk 3. gangs.. Det var min JM også enig i. Hvorfor det er sådan, kunne hun ikke svare mig på...

Sikke en drillefødsel - kan genkende meget af det fra min egen 3. Også det med at smerten var meget vildere i sidste del end ved de første fødsler. Der er altså forskel på fødsler og det kan gøre sindssygt ondt når det går så hurtigt. Det gentog sig næsten her da jeg fødte mit 4. barn dog uden "drilleriet" og jeg var forberedt på det.

Men hvor er det fedt at du fik en hjemmefødsel, tillykke med den lille ny.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke en drillefødsel - kan genkende meget af det fra min egen 3. Også det med at smerten var meget vildere i sidste del end ved de første fødsler. Der er altså forskel på fødsler og det kan gøre sindssygt ondt når det går så hurtigt. Det gentog sig næsten her da jeg fødte mit 4. barn dog uden "drilleriet" og jeg var forberedt på det.

Men hvor er det fedt at du fik en hjemmefødsel, tillykke med den lille ny.

Tak skal du have! :) Vildt at der kan være så stor forskel! Man skulle jo nettop tro at når man har prøvet det før, at så kroppen er mere "medgørlig".. men nej :D Er nu meget glad for jeg ikke skal igennem en fødsel igen :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER