Nitzen1987

Hvad får din baby at spise i løbet af en dag? del gerne opskrifter

30 indlæg i dette emne

Og for at bidrage ikke blot spamme så får Anna:

Morgen:

Hirsegrød med grønsagsmos (forhold halv/halv)

-Grønsagsmosen laver jeg af forskellige grønsager som koges møre og blendes. Pt. kører jeg ærter, broccoli og blomkål. Jeg tilsætter lidt koldpresset olie, når det er varmet.

Middag:

Frugtmos eller grønsagsmos

- Det er jo bare fantasien der sætter grænser. Men jeg generelt en stor portion æble eller pæremos og så tilsætter jeg lidt af, hvad jeg har. Fx. banan, kiwi, melon mv.

- Så får hun håndmad ved siden af. Frugt hvis det er grønsagsmos og omvendt. Der damper jeg dem lige lidt bløde hvis det er gulerødder, pastinak el. lignende. Agurker/squash mv. skræller jeg.

Aften:

- Risgrød med grønsagsmos og så plejer hun at få en ny fødevare over nogle dage som finger mad, som hun kan kigge og smage på.

Dvs. hos os er grødtyperne faste, og så er det mosen vi varierer i. Hun får forskellige olier, såsom tidsel, raps, hørfrø og olivenolie.

Vi begynder med langsom tilvænning med kød nu her om en uges tid. Jeg starter med en enkelt kødtype, og tilbyder så efterhånden nye typer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ja, Spere siger ligeså meget som mødre gør ;)

Jeg bager ikke selv, og ligefrem at begynde at udforske en ny verden af købe-brød, ved jeg ikke om jeg orker, når der ikke umiddelbart er en forstørret risiko for noget i følge SPen :)

Og man skal jo vælge hvor man lytter; Og det er nu engang min SP jeg lytter til :)

Hov, det med bagning var ogsaa til Louise Vibe... :)

Det er skam heller ikke fordi, jeg ikke synes du skal lytte til jeres SP. Jeg bed bare fast i at du skrev, hun havde sagt SKAL have.rugbroed og der er jeg nok mere vores egen bedste SP og giver ikke gluten af samme grunde som Pandamoren. Men nu har jeg jo slet ikke nogen SP hernede - og det er ogsaa en diskussion off topic :btopic

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hov, det med bagning var ogsaa til Louise Vibe... :)

Det er skam heller ikke fordi, jeg ikke synes du skal lytte til jeres SP. Jeg bed bare fast i at du skrev, hun havde sagt SKAL have.rugbroed og der er jeg nok mere vores egen bedste SP og giver ikke gluten af samme grunde som Pandamoren. Men nu har jeg jo slet ikke nogen SP hernede - og det er ogsaa en diskussion off topic :btopic

Årh, det er mere fordi hun mener Camille kommer til at kede sig, fordi jeg synes vi bør gå langsomt frem.. ;) Jeg lytter til hende, men som jer herinde, mener jeg heller ikke at man med et trylleslag kan sige "nu er hun 6 mdr, så kan hun tåle..." Hun er 6 mdr, og jeg har ikke købt nye madvarer ind; Synes ikke der er nogen grund tila t hun skal lære en masse nyt at kende, når der er en masse "4 mdrs" ting hu n endnu ikke har kendskab til ;)

RUgbrødder kommer helt sikkert om en måned, max to - men mest fordi hun netop er så glad ved "selv" at spise, så jeg tror hun vil elske det..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Camillat kan du ikke give nøjagtig mængde på det der sesam mælk du laver?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Forholdet er 1/2+1/2 dl af sesam og noedder og en halv liter vand. Blendes og filtreres(sier det bare). Jeg har lagt baade sesam og noeder i bloed en halv dags tid foer, saa de er dejligt bloede(vandet haeldes fra og nyt, kogt og koeligt vand tilsaettes).

Kilde: Caroline Fibaek :)

HOV: jeg er rettet til 1/2+1/2! Det er en hel deciliter sesam og noedder tilsammen til en halv dl. vand - sorry!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER