Mommy

Når baby vender forkert - gode råd søges!!!!

9 indlæg i dette emne

Ja som overskriften siger, så vender vores lille prinsesse stadig med hovedet op. Jeg er 35+1 idag og er 3.gangs gravid, så der ER dog stadig en chance for at hun selv vender sig i sidste øjeblik. Min bekymring er bare at hun op intet tidspunkt siden uge 27 har haft hovedet nedad. Hun har møffet rundt derinde og slået nogle koldbøtter selvfølgelig, men hun har på ingen måde lagt sig til ro med hovedet ned ad.

Jeg er blevet scannet en del gange pga blødning og hun har ligget stort set helt samme sted hver gang. Det er som om hun finder en tryghed i at putte næsen godt ind i moderkagen som sidder helt oppe for oven.

Nu begynder jeg så at nærme mig den tid hvor jordemoderen og lægen på svangre afdelingen snakkede om vendingsforsøg (uge 36-37) og for pokker hvor jeg bare ikke på nogen måde ønsker at skulle ud i det. Både fordi jeg har hørt det gør afsindig ondt og fordi det kun lykkes i ca 40% af tilfældene. Men mest af alt fordi jeg synes det er et kæmpe overgreb på den lille mus derinde at blive rykket rundt på den måde og desværre synes jeg man hører om flere og flere, der bliver født med problemer i nakke og ryk efterfølgende :(

Jeg synes at mindes at have læst om nogle lidt mere naturlige alternativer på et tidspunkt herinde, men kan ikke finde dem. Nogen der har nogle gode råd? Jeg har prøvet at ligge mig på knæ med rumpen i vejret, hvilke nogen siger kan hjælpe, men det var ikke nogen succes, desværre. Hjælp!!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Du har vel mulighed for at vælge vendingsforsøg fra og vælge kejsersnit i stedet?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det tænker jeg da bestemt jeg har.... men jeg ved faktisk ikke om jeg er mere tryg ved det.... og det kan jo også give komplikationer ifht hun vender forkert.

Så jeg ville bestemt foretrække hvis der var noget jeg selv kunne gøre for at få hende vendt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan jeg godt følge dig i - men har desværre ikke nogle gode råd til hvad man selv kan gøre. Håber der kommer en forbi, der kan hjælpe :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lige født for 3 gang :) og min bette mand stod med hovedet ned ad i største delen af graviditeten, men vendte sig med hovedet op da jeg var omkring uge 34-35. Jeg var også ret bekymret for at han ikke ville vende sig igen, men inden fødslen havde han vendt sig adskillige gange og der var på intet tidspunkt snak om vendings forsøg, da baby ofte vender sig i sidste øjeblik når man er fler gangs fødende og han fik sig heldigvis også vendt med hovedet ned af inden fødslen, ca. 1-2 uger før :) Håber da også din baby vender sig, så du slipper for vendings forsøg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svar.... håber også vores lille prinsesse vender sig i sidste øjeblik og ja hun har jo tid endnu. Det bekymrer mig bare at hun aldrig har vendt med hovedet ned ad i mere end 2 min ad gangen.... men man kan jo blive overrasket :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Proev at soeg paa "How to turn a breech" - der er bla. en australsk dame paa youtube, der har forskellige forslag

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for tippet.... hold da op der kommer mange forslag frem.... jeg vil straks gå igang med læse stoffet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har samme problem... Prinsessen har ligget med hovedet nedad i meget lang tid, men til scanningen den 27/12 havde hun så vendt sig.. Jeg skal til sidste undersøgelse ved egen læge på torsdag hvor jeg er 35+0, og så har jeg en scanning den 17 hvor jeg er 36+0 og der skulle hun meget gerne have vendt sig. Hvis ikke, jamen så skal vi også snakke om venindingsforsøg... Og jeg er bestemt ikke vild med det, ikke kun fordi jeg har hørt fra min søster at det er meget ubehageligt. Men jeg er meget usikker på det, eftersom jeg er gastric bypass opereret, og der er der jo blevet lavet om på mit tarmesystem... Så jeg håber inderligt at hun har vendt sig og ligger fint med hovedet nedad igen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER