esm84

Hvor mange er startet på barsel?

10 indlæg i dette emne

ja det må jo snart være lige om hjørnet hvis i ikke allerede er på barsel.

jeg tæller selv sukkende ned for jeg synes godt nok det er ved at være hårdt at arbejde fuldtids. Der er 8 arbejdsdage tilbage for mit vedkommende og datoen er d. 14 Januar så jeg glæder mig jo helt vildt. :yay

Hvor meget mangler i og er i, i gang med en masse forberedelser til hvis den lille skulle komme før tid?

Jeg har så mange ting jeg gerne vil nå, men først og fremmest glæder jeg mig til at kunne hvile, en hel dag på sofa med gode film, er bl.a. noget jeg ser meget frem til og en middagslur hvis det er det jeg har brug for. Min ryg er rigtig begyndt at beklage sig så det er så lækkert når jeg har fri, og lige rammer sofaen en halv time inden jeg kan hente min datter.

ellers ser jeg frem til at få ordnet lidt børneværelse og vasket lidt babytøj som jeg glæder mig til at kigge igennem. Måske få bagt lidt brød og boller, og lavet lidt mad til fryseren til de første par dage, sidste gang brugte vi alt hvad vi havde af dette, de første mange dage efter vi kom hjem fra sygehuset.

Hvad med jeres taske hvad har i pakket i den hvis den da allerede er pakket til sygehuset, overvejer lidt hvor meget jeg skal have med, synes ikke rigtig jeg kan huske hvad jeg havde med første gang? hmm.

Mange hilsner Elisabeth

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

jeg har været på barsel siden midten af oktober (bor i lux her er barsels reglerne anderledes) og kan slet ikke forstå hvordan i stakler i dk kan overskue og holde ud at gå på arbejde (det kan i jo blive nødt til deværre) men pyha jeg ville have svært ved at klare det....

her er alting til trods ikke totalt klart, tasken er halvt pakket og står og venter i et hjørne....men der mangler de sidste ting, og der er ikke mere plads i den hmm så skal vist have fundet en større.

vi mangler en autostol og en puslepude evt et puslebord/kommode men manden og jeg er ikke enige i hvordan det skal være så tja det må vi se på..... og så skal vi have købt bleer (syntes det er en jungle at finde ud af så har udskudt og udskudt) og så ville jeg gerne have et par amme t-shirts inden.

På hospitalet skal jeg have eget tøj på, de anbefaler en stor sjorte eller noget der kan åbnes foran og som gå lårbenslangt ned, men jeg har ikke lyst til at gå ud og investere i en pyjamas bare til at føde i, og alle dem jeg har snakket med siger den bagefter er så ulækker at den er klar til at smide ud??? aner ikke mine levende råd så nu har jeg droppet hele tanken og tænker jeg så i værste fald må føde nøgen.

jeg har det ALTID varmt og jeg ved der er rigtig varmt på fødegangen så de små ikke blir for chokkede når de kommer ud, så tænker jeg nok i kampens hede alligevel vil tage alt tøj af for at få lidt luft.

-det er opdateringen herfra :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I dag er faktisk min første dag på barsel :P Men jeg har været sygemledt siden september, så det særlige er gået lidt af det <_< Men hvis jeg havde arbejdet ind til nu, havde jeg dælme været glad for de 8 uger min overenskomst giver mig, for jeg ville sgu ikke magte at arbejde mere :P haha.

Jeg synes faktisk vi er klar til knægten kommer.. Vi har købt det der skal købes, på nær nogle enkelt småting, som ikke ville være en katastrofe at mangle hvis han skulle komme. Og i næste uge regner jeg med at få vasket tøj m.m. Det glæder jeg mig til at gå og nusse med :biglove

Der er ikke pakket nogle tasker endnu, og det bliver nok heller ikke gjort før sidst på måneden.

Men jeg synes egentlig vi er fint forberedt - også hvis han skulle komme før. Og faktisk har jeg med min sygdom forhøjet risiko for præterm fødsel, så det er nok meget godt :)

Det er også min plan at få lavet lidt mad til fryseren, men aner ikke hvornår det bliver :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg havde også første barselsdag i dag, og hvor er det rart fremover at kunne sige at jeg er på barsel frem for sygemeldt! ;)

og så har vi faktisk det hele klar til baby.. vi mangler en kravlegård, men det er faktisk også det eneste og det er jo ikke noget der er nødvendigt at få før hun er her :)

lige nu står der en "akut-taske" pakket og klar i soveværelset, i tilfælde af at vi pludselig skal afsted på sygehuset igen.. vil nødig risikere at det går som sidst, hvor det absolut eneste vi havde med var pung, vandrejournal og 2 mobiler som begge var lige på grænsen til at løbe tør for strøm..

i tasken har jeg stortset kun pakket ting til mig og kæresten, for hvis baby kommer indenfor den nærmeste fremtid, så skal hun jo ligge i kuvøse kun med ble og hue i den første tid. men jeg har pakket et tæppe, en bamse med indbygget spilledåse og et enkelt sæt mini tøj til hende.. men jeg er så meget i tvivl om det er fjollet at jeg overhovedet har pakket de ting til hende, men det føles bare forkert at der slet ikke er noget til hende i tasken :unsure hvis jeg når til uge 35/36 så pakker jeg tasken om, så den indeholder alle de ting hun vil få brug for, hvis vi kun skal være indlagt i kortere tid :wub

men det lyder til at vi alle sammen er ved at være mere eller mindre klar med de praktiske ting :loveshower men hvad med det mentale, føler i jer klar til at jeres guldklumper snart kommer ud i verden? :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg går på barsel når jeg har forsvaret min bachelor den 24. januar. Nuuuj, hvor jeg glæder mig til at kunne slappe helt af oveni hovedet og ikke hele tiden have fokus på alt andet end baby og graviditet. Det er som om det ikke er gået helt op for mig at det er lige om lidt, håber jeg når at blive mentalt klar inden lillepigen melder sin ankomst.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har været sygemeldt i nogle måneder efterhånden, så da min oprindelige barsel startede d.13.december var der ikke noget særligt over det heller.

Jeg nyder at gå hjemme, men med de komplikationer der har været havde jeg heller ikke kunnet gå på arbejde og uuha hvor jeg også synes maven begynder at tynge og jeg har brug for at ligge ned flere gange om dagen for at få aflastet bækkenet også.

Alt det praktiske er ved at være klar og rent mentalt så er vi også klar synes jeg. Vi har jo for 1½ måned siden skullet indstille os på at hun kunne komme når som helst, men jeg vil nok lyve hvis jeg sagde vi var helt klar dengang. Men det måtte man jo så bare være blevet i en fart. Nu hvor alt baby udstyr er vasket og står klar, babytøj, dyne og det hele er vasket også og tasken står ved siden af autostolen og venter, ja så synes jeg pludselig jeg blev meget klar.... smil. Det gik pludselig op for mig at lige om lidt, så kommer der endnu et lille medlem af familien som vi skal lære at kende, som skal ammes og skiftes om natten og som kræver masser af ens tid og kærlighed. Som prodúcerer rå mængder vasketøj og gylper så snart hun har fået nyt tøj på. Som vækker en om natten fordi hun er sulten eller har våd ble....! Men i allerhøjeste grad også fylder en med ubetinget kærlighed og en følelse af at ens verden nu er fuldendt. Som kan få vendt selv den mest triste og grå dag til den bedste dag i mands minde ved blot sin tilstedeværelse eller et lille forsigtigt smil.... åhh ja vi er KLAR!!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har gået hjemme siden august så det med at gå på barsel er ikke lige det jeg har tænkt på. Men i følge beregningen så startede min barsel den 20/12, så der er jo gået nogle uger af den. Men i de papir som min læge har sendt til kommunen i forhold til min sygemelding, så er jeg sygemeldt frem til fødslen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

mentalt ved jeg ikke helt hvor klar jeg er, men tror det er fordi jeg arbejder så meget som jeg gør bagefter, står den på rengøring oprydning, en tøjvask og en gåtur med hunden inden jeg skal hente Laura, også hjem og lege lidt inden aftensmaden, når der er ryddet op og puttet barn er jeg bare færdig og med et vækkeur der ringer kl. 5.00 går jeg også tidligt i seng. med denne travle hverdag har tiden knapt været til at nyde livlig baby i maven.

Men er spændt på hvordan jeg kommer til at have det når jeg kommer til at gå hjemme igen. Jeg har jo det meste stående skal bare vaskes med mere men kan mærke jeg ikke rigtig kan forholde mig til at det er om små 7 uger måske. Kan stadig huske da jeg kun var så langt henne? griner.

Men det lyder da som om vi er få tilbage der rent faktisk mangler at komme på barsel, det siger jo virkelig også noget om hvor langt vi er henne?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har gået hjemme pga sygdom, så det med barsel er ikke så meget anderledes. Mener at jeg får barsel omkring den 16-19/1 :)

Men render da og får gjort et par af de ting som jeg skal ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

så kom barslen også for mig lidt før tid, havde nogle FO dage jeg skulle holde inden barsel så nu glæder jeg mig helt vildt til bare at slappe af og få lavet en masse af alt det jeg gerne vil nå inden lillebror kommer. Dog started det rigtig skidt med roskildesyge torsdag og er først nogenlunde stoppet med det ene og andet i dag, og hold nu op det var en hård omgang, så weekenden skal bruges på meget lidt vasketøj også sofa hygge med mand og datter. Så længe vi kan holde til det i hvert fald.

Kram herfra

Elisabeth

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER