Guest Gremina

Min datter nægter at spise.

10 indlæg i dette emne

Jeg er efterhånden ved at være godt og grundigt frustreret over Gry. Hun nægter simpelthen

At spise andet end mm. Vi har godt nok lige været syge med influenza og lige nu er hun helt stoppet til med snot, men lidt almindeligt mad skal hun snart til at spise, hun skal starte i vuggestue den 15 januar og jeg på arbejde den 28 januar, så kan hun jo rigtig bare lige få en tår fra mig.

Vi havde ellers lige en rigtig god periode hvor hun spiste rigtig godt til frokost, men så var der lige en operation og oven i hatten blev vi så syge, og siden har hun nægtet at spise nogen form for fast føde. Aner ikke rigtig hvad jeg skal gøre, håbe på at hun gider at spise når hun ser alle de andre børn spise? Men hvad hvis hun også nægter at spise i vuggestuen, så kan jeg gå en hel dag på arbejdet og tænke på om mit barn er møg sulten og evt. Går og skriger en hel dag pga sult.

Ved ikke lige hvad jeg ville med mit indlæg, bare ud med noget frustration tror jeg.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

:kram2 har du kontaktet SP? Hun må have noget viden om det. Jeg har hørt om 1 før, men der nægtede drengen helt andet mad til han var 11 mdr - og historien meldte intet om hvad de gjorde!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu kan jeg ikke huske hvor gammel hun er. Men vi har samme problem med Zoey på 8½måned og vi tror måske vi har fundet løsningen her i ferien.

I perioder vil hun bare ikke spise. nægter skeen, og smider alt mad hun selv får i hånden på gulvet:( jeg bliver voldsom frustreret og selvom jeg ikke var opmærksom på det begyndte jeg at presse hende ( siger min mand) Så jeg blev ved at stikke skeen hen til hendes mund.

Da han fik juleferie tog han over. Og han er den holdning at når hun afviser maden er hun ikke klar til at spise. så tager han hende ned på gulvet igen og efter 1-2 timer bliver hun tilbudt igen. og faktisk virker det.

I går fik Zoey frugtmos med ske for første gang i laaaaaaang tid. Det er selvfølgelig frustrerende hun ikke bare spiser, men allerede nu ( efter halvanden uge ) spiser hun mere end nogensinde før. og så snart hun afviser stopper vi - evt tilbyder vi en riskiks for at se om hun spiser den eller smider den.

Måske i skulle prøve det ? Det virkede her :)

Og hun har ikke forstopelse vel ? for så gider de slet ikke spise de små pus :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun har ikke forstoppelse nej.

Jeg er ikke rigtig på bølgelængde med min sp så føler ikke rigtig hun er en mulighed.

Syntes ikke rigtigt at jeg presser på, men det kan godt være at jeg gør det ubevidst.

Det er et forsøg værd at tilbyde igen senere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun har ikke forstoppelse nej.

Jeg er ikke rigtig på bølgelængde med min sp så føler ikke rigtig hun er en mulighed.

Syntes ikke rigtigt at jeg presser på, men det kan godt være at jeg gør det ubevidst.

Det er et forsøg værd at tilbyde igen senere.

Det kender jeg desværre godt :(

Men syntes det andet forslag lyder fornuftigt, mange gange gør vi noget ubevidst og uden vi selv kan se det. Om ikke andet så er det da et forsøg værd som Gitte skriver.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor gammel er hun? Og har det stået på længe?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes det er et godt forslag med at være opmærksom på om man "presser på" for at få dem til at spise. Jeg gjorde det samme på et tidspunkt med Lise uden at tænke over det, og det gjorde at hun bare blev mere og mere trodsig mht at få mad, sådan at det hele blev surt fremfor en god oplevelse.

Derudover, så tænker jeg at det nok skal komme så snart hun kommer i vuggestue. Det vil selvfølgelig ikke være rart at tænke på hvis hun går sulten i starten, men hun skal nok overleve indtil du har fri fra arbejde og så tror jeg hurtigt hun vil finde ud af det og blive smittet af at se de andre børn spise og de faste rammer der er i en vuggestue.

Men jeg ville selvfølgelig heller ikke synes det var rart hvis Lise skulle gå en hel dag uden mad, så kan sagtens forstå dig :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor gammel er hun? Og har det stået på længe?

Hun er snart 11 mdr. Og det har stået på sådan on og off siden vi begyndte på fast føde. Først tror hun nægtede at spise pga at hun fik tænder og det gjorde ondt at spise.

Så havde vi lige en god måned hvor hun spiste fantastisk til frokost og okay til aften, og så blev vi syge og nu nægter hun fast føde igen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min datter spiser generelt rigtigt fint, men vi havde også nogle problemer efter influenza hen over julen, hvor hun kun ville spise grød, hvilket hun så åbenbart syntes skulle fortsætte, efter hun var blevet rask.

Det endte med, at jeg sagde til min mand, at nu måtte han stå for fodringen, for jeg blev også frygtelig frustreret af det. Og så gjorde han faktisk lidt det modsatte af det, "Gittepit" beskriver - han blev ved med at tilbyde hende skeen (hun får det med ske, men det er små stykker kartofler osv.), og efter et stykke tid spiste hun af det, selvom det var med voldsom protest. Hele måltidet igennem råbte og smågræd hun, og jeg kunne slet ikke holde det ud, men min mand mente, at hun bare var stædig, og han ville signalere, at der altså ikke kom andet mad. Og det skal understreges, at hun altså helt frivilligt åbnede munden og spiste det, selvom hun ikke var tilfreds med det.

Siden den aften har hun bare spist fantastisk, og været glad og tilfreds :)

Så måske var det fordi, jeg for hurtigt syntes, at det var synd for hende, og gav hende grød i stedet.

Jeg ville selv have svært ved at gøre det samme, men det virkede jo...

For resten vil jeg også sige, at jeg startede på arbejde efter 6½ måned, og min datter ville dengang helst heller ikke have andet end mælk, men det tog kun en halv dag, før hun spiste sig mæt i grød. Så jeg tror det hjælper, når først "brysterne" er væk.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun er snart 11 mdr. Og det har stået på sådan on og off siden vi begyndte på fast føde. Først tror hun nægtede at spise pga at hun fik tænder og det gjorde ondt at spise.

Så havde vi lige en god måned hvor hun spiste fantastisk til frokost og okay til aften, og så blev vi syge og nu nægter hun fast føde igen

Det er nemlig det samme her. Vi har rigtig gode perioder og så kommer der også de dårlige. Vi har også lige været igennem sygdom men tror også, at et tigerspring kan være årsagen til det. Hun startede tidligt på tigerspringet der kommer ved 37 uger for der er mange ting der spiller ind.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER