AgnetheV

Droppe sengeranden og skippe tremmerne?

10 indlæg i dette emne

Hvor gamle var jeres unger, da i besluttede jer for at blive sengeranden kvit og åbne tremmesengen op til en juniorseng?

Vi har i dag besluttet at tage sengeranden op af sengen, for den hjælper ikke meget mere, Elias bumper stadig hovedet uanset på tremmer og endegavle når han ligger meget uroligt om natten... Nu må vi se hvordan det kommer til at gå...

Vi har også talt om snart at åbne den ene side af sengen op til en juniorseng i stedet, da Elias efterhånden er så stor nu, at han godt selv kan komme ind og ud af sengen og i stedet for at han skal stå og skrige om morgenen af os fordi han gerne vil op (eller bruge tigerdyr og sut som kasteskyts) så ville det være rart, at han selv kan stå op og begynde at lege lidt, så vi kunne sove en smule længere... Hvordan kom i til konklusionen, at det nu var på tide, at skippe tremmesengen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

God tråd - jeg har tænkt på det samme i noget tid :)

Så jeg lurer lige med (og har jo så ingen erfaringer at komme med ;))

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores børn har været lige omkring 2 år, da vi tog den ene side af. De har begge ligget i junoseng, så det er en forholdsvis høj side selvom tremmesiden tages af. Det tog lige nogle aftener hvor de stod op mange gange, men ikke noget af betydning.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå ja, og vi gjorde det fordi vi var bange for de ville kravle over og falde ned højt oppe fra.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Begge mine drenge har været omkring 1½ - eller endda lidt under. Og vi har aldrig været udsat for at de faldt ud. Og det har ej heller været et problem at de stod op når de var lagt i seng om aftenen.

Vil dog sige, at det ikke er hele siden vi fjernede, men kun 5 af de midterste tremmer. Det var vores nemlig beregnet til, og så gik der et halvt års tid før end vi lavede den om til en rigtig juniorseng.

Vi valgte det sådan, af tre årsager.

1. Ville gerne undgå situationen hvor de i forsøget på at kravle over faldt ned på den anden side og slog sig.

2. Vi ville gerne undgå at det skulle blive et problem med at stå op når man blev puttet, ved at introducere "åbne" sider så tidligt som muligt, så de ikke behøvede overveje det som mulighed.

3. Vi ville gerne lære dem glæden ved at vågne om morgenen og så selv kunne kravle ud på gulvet og gå i gang med at lege. (jeg er altid vågnet når de er, men det er så hyggeligt at høre dem pusle rundt på værelset og lege )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så kom dagen, hvor vi måtte se os nødsaget til at skifte tremmerne ud på sengen og konvertere til juniorseng, eftersom den bette mand synes det var sjovt at bestige tremmerne og kravle over i mors og fars seng... Ihh hvor er det underligt, at Elias nu er så stor, at han skal sove i en seng uden tremmer og hvor er det dog svært at holde ham i den nu! Vi kæmper alt hvad vi kan og i skrivende stund har vi kæmpet næsten i 45 minutter... jeg må ind endnu en gang og putte ham...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamie er lidt kommet i en junior seng, han er kun 21mdr, men han kunne kravle over tremmerne. så det blev for farligt.

Han har faktisk taget godt i mod sin nye seng og sover godt i den :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er allerede begyndt at overveje det med Ronja og hun er kun 17 mdr :blink

I dag da jeg for sjov lagde hende i sengen efter at have skiftet hende prøvede hun at få afsæt på sengeranden og på den måde komme over. Heldigvis var sengeranden for blød så den faldt sammen. Men da jeg holdt hende i hænderne kunne hun altså godt komme over på den måde uden jeg gjorde det store :o

Jeg synes bare det er lidt tidligt og jeg frygter hun falder ud af sengen hvis vi fjerner tremmerne. Vi må vist lige se lidt an hvad hun gør det næste stykke tid :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Silke kom i juniorseng før hun blev 2 år, da det ikke var hensigtsmæssigt for mig at løfte ind og ud af sengen. hun kunne sagtens stadig ligge i den hvis det var. Men hun kom i junior seng med rækværk med åbning i den ene side, da hun karter rundt i sengen som sin mor, så hun ville uden tvivl ryge på gulvet 40 gange i løbet af natten og det ku jeg ikke lige overskue. hun rammer stadig siderne indimellem kan vi høre, men har ikke sengerend på.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Silke kom i juniorseng før hun blev 2 år, da det ikke var hensigtsmæssigt for mig at løfte ind og ud af sengen. hun kunne sagtens stadig ligge i den hvis det var. Men hun kom i junior seng med rækværk med åbning i den ene side, da hun karter rundt i sengen som sin mor, så hun ville uden tvivl ryge på gulvet 40 gange i løbet af natten og det ku jeg ikke lige overskue. hun rammer stadig siderne indimellem kan vi høre, men har ikke sengerend på.

De er smarte de senge. Det er bare meningen med vores tremmeseng at man kan fjerne den ene side og så er det en seng. Kanten det følger med er bare ikke så høj synes jeg. Kan være vi snart skal overveje en anden seng til hende :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER