Pandamoren

Anna´s barnedåb

24 indlæg i dette emne

Endelig kan jeg starte denne tråd. Anna vil være knap 10 måneder når hun bliver døbt, så det er lidt specielt.

Vi vil gerne holde det hjemme. Det er dog ikke den eneste grund til at vi har ventet så længe. Men nu bliver det sådan, og jeg synes egentligt det er ret hyggeligt at hun er så gammel, at hun forstår mere, og at gæsterne måske også oplever hende på en anden måde, end hvis hun var yngre :)

Vi holder en påskedåb og datoen er fastsat til 20. april 2013

Her kommer en to-do liste

- Booke kirke/præst : Vi ønsker at holde dåb i Risskov Kirke, hvor vi blev gift. Vi mangler at booke. Senest onsdag d. 3.1

- Gæsteliste : Vi inviterer 42 mennesker ialt

- Faddere : E´s bror er fadder og min søs bliver fadder/gudmor og "bærer"

- Indbydelse : Skal sendes ud inden 15 januar. Inspiration kommer

- Feststed : Hos os selv

- Menu : Højst sandsynligt buffet fra Kokken og Jomfruen

- Pynt : Mit område. Inspiration kommer

- Kage : Mit område. Inspiration kommer

- Kjole til A : Kommer

- Tøj til E og jeg : Kommer

- A´s ønskeseddel : Kommer

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Spændende I har valgt at gøre det sådan. Står huset færdigt til den tid? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Rigtig god planlægning :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Glæder mig til at følge med!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Spændende I har valgt at gøre det sådan. Står huset færdigt til den tid? :)

Ja det skulle gerne stå færdigt midt i februar :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Påsken er også sådan en smuk tid at holde dåb i. Vi holdt det jo i julen, og kirken er altså bare noget andet ved en højtid :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Påsken er også sådan en smuk tid at holde dåb i. Vi holdt det jo i julen, og kirken er altså bare noget andet ved en højtid :)

Har i lige holdt dåb Pumkins?

Jeg elsker selv foråret og gul er min yndlingsfarve, så det er ret fint synes jeg! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mine tanker omkring dåben/dåbsfesten:

Vi ønsker egentligt en afslappet stil. Det er også derfor vi gerne vil være hjemme i vante omgivelser. Det er nemmere at gøre hyggeligt og varmt. Spørgsmålet er blot om vi skal satse på at være ude eller tag den sikre vej og blive inde.

April måned plejer jo faktisk at være ok vejrmæssigt, men derfra og så til solskin.....ja, det er jo ret usikkert. Jeg tror, vi ender med at blive inde og så evt. rykke et par borde ud hvis det viser sig at være godt vejr på dagen.

Vi lejer borde, duge, bestik og stole fra Eske. 40 mennesker fylder altså allligevel en del. Vi har endnu ikke bsluttet om det skal være runde borde eller " traditionel". Det kommer nok også lidt an på borddækning mv.

Jeg tænker umiddelbart. Nordisk, natur, lys med et strejf af gul (både pga. påsken men også fordi det er min yndlingsfarve).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Risskov kirke er bare så flot. Har gået på Risskov gymnasium og var i forbindelse med noget religion undervisning i kirken.

Ellers nogle spændende overvejelser og tanker du gør dig omkring dåben.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det spændende med Annas dåb :)

Synes det er nogle gode tanker du har gjort dig om "tema".

Vi fejrede jo Sophias dåb herhjemme, og selvom der også er en del arbejde i forbindelse med det, så var jeg rigtig glad for at være herhjemme. Men Sophia var jo også kun 2 måneder på det tidspunkt, og er sikker på det gjorde en forskel for hendes dag :)

Vi fik mad fra Kokken og Jomfruen, og der var ikke en finger at sætte på det. Det var super lækker mad, til enormt billige penge synes jeg :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Risskov kirke er bare så flot. Har gået på Risskov gymnasium og var i forbindelse med noget religion undervisning i kirken.

Ellers nogle spændende overvejelser og tanker du gør dig omkring dåben.

Ja den er bare så smuk! Vi blev også gift i den og vores billeder derfra er blevet SÅ smukke fordi den er lys men stadig romantisk :)

Hvor er det spændende med Annas dåb :)

Synes det er nogle gode tanker du har gjort dig om "tema".

Vi fejrede jo Sophias dåb herhjemme, og selvom der også er en del arbejde i forbindelse med det, så var jeg rigtig glad for at være herhjemme. Men Sophia var jo også kun 2 måneder på det tidspunkt, og er sikker på det gjorde en forskel for hendes dag :)

Vi fik mad fra Kokken og Jomfruen, og der var ikke en finger at sætte på det. Det var super lækker mad, til enormt billige penge synes jeg :)

Det er nemlig lidt hyggeligt :) Ja der er helt sikkert også et arbejde i dét, men jeg synes bare det er SÅ meget mere hyggeligt. Og det er jo en dagsfest, så det er ikke noget med rødvin på tæpperne og ødelagt service ;) hehe. Og vi har jo god plads, så det er det bedste og billigste. Stole og borde koster ikke så meget at leje, heldigvis.

Jeg tænker også temaet bliver fint. Jeg arbejder med lidt inspiration pt., så kommer der lidt billeder på senere :)

Fedt i havde en god oplevelse med K&J - det har jeg nemlig hørt flere har. Vi i brunch menu eller alm. buffet?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er nemlig lidt hyggeligt :) Ja der er helt sikkert også et arbejde i dét, men jeg synes bare det er SÅ meget mere hyggeligt. Og det er jo en dagsfest, så det er ikke noget med rødvin på tæpperne og ødelagt service ;) hehe. Og vi har jo god plads, så det er det bedste og billigste. Stole og borde koster ikke så meget at leje, heldigvis.

Jeg tænker også temaet bliver fint. Jeg arbejder med lidt inspiration pt., så kommer der lidt billeder på senere :)

Fedt i havde en god oplevelse med K&J - det har jeg nemlig hørt flere har. Vi i brunch menu eller alm. buffet?

Synes helt sikkert også det er meget mere hyggeligt derhjemme, og det betyder altså noget om det er en dags- eller aftenfest.

Det var en almindelig buffet vi havde valgt. Brunch var i tankerne, men da vi var så heldige at få tid i kirken kl 11.30 (passede bedst i Sophias rytme dengang), ville det godt nok blive en sen brunch ;) Vil dog sige, at medmindre i bestiller noget som er portionsanrettet eller jeres gæster spiser ekstraordinært MEGET, så behøver man virkelig ikke bestille 40 kuverter til 40 gæster. Vi havde bestilt 5 kuverter mindre end vi var (fordi min svigermor nogle år forinden havde erfaret hvor overdrevet meget mad hun stod tilbage med), og alligevel var der MEGET mad tilbage. Der var sådan noget ingefærkylling vi frøs ned i passende portioner, og så kunne vi bare tilføre kokosmælk og koge ris til, bum så var der nem mad. Det smager mega godt, og tror faktisk vi frøs 8 poser ned :o og det er bestemt ikke fordi vi spiser lidt herhjemme ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder rigtigt fint og smukt, men så vidt jeg ved falder påsken i marts 2013 og ikke slut april (hvis I går meget op i det med påskedåb)....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder rigtigt fint og smukt, men så vidt jeg ved falder påsken i marts 2013 og ikke slut april (hvis I går meget op i det med påskedåb)....

Det gør ikke så meget det ikke falder præcist - for det bliver ikke sådan påske påske - det er mere den gule farve der hentet derfra :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:yay din planlægning....

Glæder mig til at se hvad du finder på. Det bliver såå flot.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes helt sikkert også det er meget mere hyggeligt derhjemme, og det betyder altså noget om det er en dags- eller aftenfest.

Det var en almindelig buffet vi havde valgt. Brunch var i tankerne, men da vi var så heldige at få tid i kirken kl 11.30 (passede bedst i Sophias rytme dengang), ville det godt nok blive en sen brunch ;) Vil dog sige, at medmindre i bestiller noget som er portionsanrettet eller jeres gæster spiser ekstraordinært MEGET, så behøver man virkelig ikke bestille 40 kuverter til 40 gæster. Vi havde bestilt 5 kuverter mindre end vi var (fordi min svigermor nogle år forinden havde erfaret hvor overdrevet meget mad hun stod tilbage med), og alligevel var der MEGET mad tilbage. Der var sådan noget ingefærkylling vi frøs ned i passende portioner, og så kunne vi bare tilføre kokosmælk og koge ris til, bum så var der nem mad. Det smager mega godt, og tror faktisk vi frøs 8 poser ned :o og det er bestemt ikke fordi vi spiser lidt herhjemme ;)

Ok. Hvor mange vil du så tro, vi skal bestille - 30 kuverter?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Inspiration til mit forårssind

post-3426-0-71903900-1357323118_thumb.jp

post-3426-0-29231100-1357323124_thumb.jp

post-3426-0-17853600-1357323130_thumb.jp

post-3426-0-64032200-1357323136_thumb.jp

post-3426-0-83750700-1357323162_thumb.jp

post-3426-0-61830500-1357323168_thumb.jp

post-3426-0-33862600-1357323247_thumb.jp

post-3426-0-35879700-1357323256_thumb.jp

Blot lidt stemning og for at få ideerne på gled :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ok. Hvor mange vil du så tro, vi skal bestille - 30 kuverter?

Ville i hvert fald bestille 5 kuverter mindre, og måske endda 7 :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det bare nogle dejlige stemningsbilleder :) Jeg er i hvert fald i forårshumør nu :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ville i hvert fald bestille 5 kuverter mindre, og måske endda 7 :)

Vi har besluttet at bestille 5 kuverter mindre :) Tak for dine råd søde

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Invitationer er indkøbt - lidt forsinket trods sygdom.

Det bliver naturpapir med gule/hvide blomster og bindebånd - enkelt, nordisk og med et strejf af gul - som stilen jo er. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Invitationer er indkøbt - lidt forsinket trods sygdom.

Det bliver naturpapir med gule/hvide blomster og bindebånd - enkelt, nordisk og med et strejf af gul - som stilen jo er. :)

såå fint det lyder, men men men lille fru.... hvor er billederne???? :sm :lol :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hihi, de kommer! Vil lige lave dem først :) Problemet er blot at jeg har købt naturpapir og der kan man ikke scanne billeder ind på og få den oprindelige farve, så jeg må tænke kreativt....For et billede af min guldklump ska der altså være!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hihi, de kommer! Vil lige lave dem først :) Problemet er blot at jeg har købt naturpapir og der kan man ikke scanne billeder ind på og få den oprindelige farve, så jeg må tænke kreativt....For et billede af min guldklump ska der altså være!!

:D :D Ihh det lyder spændende. Glæder mig til at se dem og dig udfolde din kreativitet ;)

Kan man måske scanne billedet på noget andet papir og lime eller tape med dobbelklæbende på naturpapiret ??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER