Barbamama

Hvad kunne dit barn have heddet?

41 indlæg i dette emne

Vi vidste i et par måneder inden fødslen, at Valdemar skulle hedde Valdemar...

Men før da, der var vi faktisk næsten enige om, at han skulle hedde Oskar. Og i en periode før det, var Brian hooked på William og jeg på Bertram. Og før vi vidste, at han var en dreng, tænkte vi Frederik. Det er lidt sjovt at tænke på, for når jeg kigger på ham nu, ligner han jo 100% en Valdemar og på INGEN måde en Oskar, William, Betram eller Frederik.

Hvis han havde været en pige, så var han nok blevet en Eva eller en Karoline - men det ligner han heldigvis heller ikke :D

Hvad ville dit barn have heddet, hvis det ikke var kommet til at hedde det, som det hedder? (Sikke en snørklet sætning, haha :D)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Camille havde heddet Pixie, hvis ikke hun skulle hedde Camille..

Jeg synes hun lignede en Pixie, men Christian "fik sin vilje" ;) Også fik hun det til mellemnavn.

Hun ligner en Camille - Men hun ligner også stadigvæk en Pixie, i mine øjne.. Og lidt sjovt, ingen i familien brød sig om navnet Pixie - Men mange siger hun ligner en Pixie :)

Havde hun været en dreng, skulle hun hedde Rasmus :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Han ku ha heddet Rasmus eller Christian. Han ligner så helt sikkert en Lasse i vores øjne.

Pigenavn snakkede vi aldrig om.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand mente at vores ældre søn skulle hedde ruben ( det var i den periode der var det radio program med drengen der kunne tale med ting )

Det var jeg slet ikke med på og vi blev så enige om Mick istedet

Nr 2 mente han skulle hedde danni og i mine øjne er danni altså en lille pop smart unge ;)

Manden mente så også at han skulle opkaldes efter min far som døde 2 år før vi fik sønnen men min far hed Jens og det kunne jeg heller ikke lige se skulle passe ind i mine ideer så sønnen kom til og hedde neo ;) skræmmende nok blev jeg året efter opmærksom på da jeg læste nogle af min fars sygehus papire at min far faktisk lå på en afdeling lige inden han døde der i daglig tale blev kaldt neo ;)

Lillesøster er vi så blevet enige om skal hedde aiya det er så mig der hele tiden har ment hun skulle hedde det og manden der har vænnet sig til navnet så nu kan han ikke se det skal kunne være andet ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der var ingen alternativer til Anna :)

Var hun en dreng, var det nok blevet en Jonas

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

V har altid sagt hvis vi fik en pige skulle hun hedde Ananya. Men da vi fik kønnet var vi enige om Zoey :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg syntes meget godt om Noah og C syntes rigtig godt om Liam. Det blev Albert da det var det navn vi begge godt kunne lide :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde faktisk besluttet at Theo skulle hedde Theodor. Jeg havde endda bestilt navnesutter og skrevet hans navn i min ticker :rolleyes

Men pludselig følte vi begge to at det var for "tungt" et navn til vores lille baby og vi vidste at vi alligevel kun ville komme til at kalde ham Theo, så derfor lavede vi det om ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Noah kunne have heddet Tristan, Storm eller et gammelt italiensk navn, som M foreslog... Men de navne passer jo bare slet, slet ikke til ham :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Til Isabella snakkede vi om Alberte, Silke, og Olivia (mandens forslag) Men det eneste vi blev helt enige om var Isabella. Jeg ville egentlig gerne have haft, at hun skulle hedde Isabella og Karoline til mellemnavn, men det var manden ikke med på.

Med Karoline var det nemt. Det var Alberte eller Karoline (snakkede kort om Karolina). Vi havde navnet inden vi fik kønnet at vide :D

Havde vi fået drenge, var de blevet navnløse :D Vi kunne vist ikke finde et eneste drengenavn, som vi kunne blive enige om. Jeg var på Alexander, Noah, Oliver og Kasper, mens manden var i en helt anden grøft med Darwin, Balthasar og deslige. Tror det er K, vi har fået piger, og de kan selvfølgelig heller ikke hedde andet end de gør ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har altid været forelsket i navnet Sophia, og manden var heldigvis også helt vild med det. Vi snakkede også om Ida-Sophia, men blev enige om at det blev for langt når vi også har to efternavne, og så var vi også bange for at folk kun ville kalde hende Ida. Manden var kort inde over Andrea 4 uger inden fødslen, men da hun kom kunne han heldigvis godt se at hun ligner en Sophia :) hvis hun var blevet en dreng var vi enige om Sander :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi kendte ikke kønnet inden jeg fødte så vi fik snakket både drenge og pige navne.

Til piger havde vi snakket Liv, Freja og ronja som det endte med at blive. Jeg overvejede Ronja Liv på et tidspunkt men hun har to efternavne så fire navne i alt synes jeg er for meget.

Til drenge snakkede vi om enten falke eller tristan.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lina var en Lina fra starten :-)

og hurtigt blev vi så enige om Elly efter min mands højtelskede mormor...

Havde hun været en dreng havde hun skulle hedde Thor

Skræmmende at vi egentligt har været helt enige...

Nr. 2 kommer så til at hedde Leah eller Thor, medmindre vi ombestemmer os... h*n er jo slet ikke lavet endnu :-P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Emil var altid på tale da vi begge var enige om vi ville få en rigtig lømmel af en knægt. Carl kom på da både min farfar og M's farfar hed Carl (dog med K)

Egentlig kiggede vi meget på navne med M da både min mand og jeg starter med M og blandt venner bliver kaldt M&M's :P

Vi havde talt om Matthias, Malte, Marcus, Mark og mange andre men der var bare aldrig nogen der helt "smagte godt". M blev ved med at joke om navnet Manfred men der nedlagde jeg altså veto..... :blink

Hvis vi skulle have haft en pige var valget Ella. Der var aldrig nogen tvivl (eller alternativer) der :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis Felix havde været en pige skulle han hedde Freja. Men manden syntes Mads og jeg Marcus. Til en evt nr 2 er det Noah, Oliver eller Malthe der er i spil til dreng og Freja og maya til pige.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Silje kunne ha heddet Leah eller Maja.. det var de 2 vi snakkede om ellers, men kun Silje vi kunne blive enige om. Var hun en dreng havde det været en Noah.

Lina kunne ha heddet Sophie eller Ida .. men igen, Lina var vi enige om :)

Drengenavn blev vi aldrig enige om i denne ombæring, men var inde på Victor en overgang.

Men men.. de ER jo Silje og Lina .. de eneste 'rigtige' navne til de 2 ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi overvejede Elias men da han blev født kunne vi se at han er/var en Simon. Som sige navne havde vi Kajsa eller Emma.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mie skulle have heddet Andrea (efter min mand Anders) Louise (efter mig) og det GJORDE hun også i vores hoveder, men et vennepar meddelte få mdr før at deres lille datter hed Andrea. Efter at have set den lille Andrea kunne Mie bare SLET ikke hedde Andrea. så snakkede vi om Julia hvis hun blev født i juli og augusta hvis hun blev født i August, da jeg hedder Maja fordi jeg er født i Maj. Men Augusta fængede os ikke rigtigt.til sidst var vi nede på Mie og Alice. Da hun kom ud lignede hun bare overhovedet ikke en Alice og Mie Andrea passer perfekt til vores lille mus.

En dreng var blevet en en Alfred, Albert, Anton eller noget i den stil, vi elsker begge A navne til drenge og Alfred er nok mest sandsynligt.

Hvis vi får en pige mere ville jeg gerne have en My, men da jeg sad og legede med idéen kom der en meget dårlig joke ud af det: Mie og My - Me and My :lol så lige nu er den lagt på is igen! Ikke droppet helt - for elsker virkelig navnet - men tror ikke jeg kommer over Me and My tanken :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vidste da jeg var halvvejs i graviditeten at den store, skulle hedde Zia. Jeg havde set det på nettet et sted at der var en der havde kaldt deres datter for Zia... Så vil jeg gerne have et mellemnavn til hende. Enten Ella eller Laura. Det blev Laura. Lidt sjovt at vi bagefter fandt ud af at det hed Jespers oldemor:-) Da hun blev født, er hun en Zia... havde dog inden jeg blev gravid med Zia, vil jeg havde at hun skulle hedde Maja Izabella, men så blev svigerinde gravid og datteren kom til at hedde Isabella til mellemnavn så var det ude. Min veninde blev også gravid inden jeg blev gravid og fik en datter som hun kom til at hedde Maya. Så yt med de navne.

Jeg havde heldigvis ikke fundet det rigtig navn hvis det blev en dreng:-)

Med Clara, var det rigtig svært at finde et navn til hende... Jeg ledte hele tiden efter et navn vi synes om. I slutningen af graviditeten, kom Ibi og Clara forbi, men da hun blev født, lignede hun en Clara... Jeg var også helt vild med Ibi, så jeg satte sammen. Clara Ibi hedder hun...

Skulle Clara være en dreng, havde jeg mere tænkt på Malthe eller William og Oliver til mellemnavn. Havde også Mikkel i hoved men det hedder min søsters dreng, så var den ude... Så hvis jeg får en dreng en dag så kunne det være at det blev en Malthe eller William eller jeg finder noget andet....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi vidste ikke inden fødslen om det blev en dreng eller pige, så vi skulle også have begge navne klar.

Vi var aldrig i tvivl om pige navnet Cicilie, det er fundet i slægten på min mands side, hendes mellemnavn Evelyn kommer fra min mormor.

Hvis hun var blevet en dreng var hun blevet en Christian.

Men vi havde også Sebastian (Cebastian), Emil, Simon og Mathias op og vende

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er vild med navnet Silas, men det er B så ikke -_-

Vi havde også snakket om navne som Casper og Alex, men vi var faktisk hurtig enig om navnet Tristan.

Han var en Tristan da han kom, men havde han ikke været det, så havde vi nok valgt navnet Alex.

Havde han været en pige, havde han nok kommet til at hedde Lina eller Jenny.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Navnet Maliva har altid været plantet i mine tanker, som at det skulle min første pige hedde. :)

Jeg havde en drøm, da jeg var 13 år. Om at jeg finder ud af at jeg er gravid. Jeg ser maven vokse og mærker livet i mig. Finder ud af at det er en pige og snakker pigenavne med faderen. Alle som jeg ikke kendte på daværende tidspunkt er sløret i ansigterne i drømmen, men i dag er jeg ikke i tvivl. Det var J i drømmen :)

Vi kan ikke blive enige om et pigenavn, så vi ventede til hun var født.

Jeg ser mig selv føde og derefter får jeg pigen i armene.. Der er lykkestund og vi finder sammen navnet Maliva :wub

Kort efter vågner jeg og lige siden den drøm vidste jeg hvad min første datter skulle hedde :wub

Havde hun været en dreng skulle hun ha' heddet Erik, Felix Erik, Phillip Erik eller Logan :)

Hun kunne også ha' heddet Frederikke, men hun var og er og vil altid være en Maliva Erika :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde rigtig mange pigenavne i spil. Karla kunne have været en Emma, Ellen, Clara, Freja og en del andre navne, jeg ikke lige kan huske. Da hun blev født blev vi faktisk enge om, at hun skulle hedde Clara, men da vi for 3. gang den samme dag kom til at kalde hende Karla, så måtte der jo være en mening med det :)

Hvis ikke C's kusine havde kaldt hendes datter for Anna, havde vi nok kaldt Karla det :)

Havde hun været en dreng, havde hun heddet William eller Charlie. Men må nok indse, at hvis jeg får en dreng er Charlie ikke lige så aktuelt, når vi nu har en Karla. Det klinger ikke lige frem :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Havde Sebastian været en pige, havde han nok heddet Isabella, vi havde aldrig andre drengenavne på tale end Sebastian.

Cassandra var tæt på at hedde Isabella, på fødestuen havde vi de 2 navne, men vi synes bedst om Cassandra. Vi talte ikke specielt mange drengenavne, da vi ventede til vi kendte kønnet, men vi var da inde over Philip.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Carl kunne have været en Otto - det var de to favoritter :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER