Barbamama

Hvad kunne dit barn have heddet?

41 indlæg i dette emne

Alternativet til Filippa var Celina/Selina, men det var aldrig så højt på listen som Filippa. Da hun var født, sagde manden, at jeg måtte vælge, og der var hun bare en Filippa som jeg hele tiden havde forestillet mig :wub

Drengenavne nåede vi aldrig særlig langt med, men jeg kan godt lide Bertram.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi havde da også næsten bestemt os for, at Elias skulle have heddet Martin eller Tobias, men da han så lå der i vores arme eller skreg på puslebordet ude på sygehuset, var der bestemt ikke meget Martin eller Tobias over ham! Elias havde min mand dog skudt i sænk allerede da vi snakkede navne til at begynde med, for han har en bekendt ved samme navn og kunne ikke lige forene sig med det der...

Havde Elias ikke været en lille drenge-trold, havde vi sat os fast på navnet Sarah... ELSKER det navn og så måske efterfulgt af min svigermors mellemnavn Bernadette eller min afdøde bedstemors navn Elisabeth...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Eftersom vi ikke kendte kønnet, så havde vi 3 drengenavne og 4 pigenavn på liste. Det var jo en pige der gemte sig derinde og pigenavnene var: Shakira (favoriten - vi var så skråsikre på, at barnet skulle heddet dette, hvis det var en pige), Felia/Felija, Amila og Kira - men da vi så stod med pigebarnet i armene lignede hun ikke et af navnene :huh Så vi startede forfra og endte med hendes skønne navn :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde gang i:

Freja, Frigg, Ida, Idun, Røskva, Mille, Maja, Fenja (og så selvfølgelig Sif som det endte med)

Favoritterne var Sif og Freja

Hvis hun var blevet en dreng:

Vile, Aksel, Nor

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde Rosa, Mira, Nana, Ronja, Naia, Alberte oppe og vende, men endte med en lille Gry

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Xander har altid været en Xander. X'et kom vi dog først frem til, da vi så filmen XXX ;) Havde han været en pige, skulle han have heddet Isabella.

Elina har også altid været en Elina :) Isabella faldt lidt til jorden, da så mange fik navnet. Havde hun været en dreng, havde hun heddet Dexter. Navnet kom til os, da vi så serien af samme navn, kiggede på hinanden og sagde: Det lyder da meget godt :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har aldrig kunnet blive enige om drengenavne - så det var jo heldigt nok at vi fik 3 piger :P Min mand er mest til navne som Anders, Jakob, Martin, Malene, Mette, Karin osv. - jeg startede ud med forslag som Carl-Emil, Aksel, Jasmin.

Med vores ældste var på dog nået til enighed om at det blev en pige skulle hun hedde Katrine - drengenavn havde vi ikke på plads - lige indtil hun så blev født og min mand træk i land. Så gik der 3 dage og midt om natten kom det til mig at hun da skulle hedde Cecilie og heldigvis var min mand med på det, selvom vi aldrig havde haft navnet oppe at vende.

Med nr. 2 var vi på forhånd enige om enten Freja eller Amalie hvis det blev en pige - igen var vi ikke nået frem til drengenvane - jeg var mest stemt for Amalie og 3 timer efter fødslen, på vej hjem i bilen, blev vi enige om at vi lige så godt kunne bestemme os for Amalie med det samme :)

Med nr. 3 vidste vi på forhånd at det blev endnu en datter. Min mand afviste alle mine navne-forslag, men havde ikke rigtigt selv andre forslag, så til sidst sagde jeg at han måtte vælge mellem Laura, Katrine og Ingrid - jeg håbede voldsomt på Ingrid og var sikker på at han ville vælge det, for Katrine var jo fravalgt med vores ældste og Laura var jeg ret sikker på at han ikke ville vælge pga. kokkepigen fra Matador, men han overraskede og valgte først Laura, men et par dage inden fødslen lavede han det om til Katrine - så det hedder hun, og selvom jeg stadig synes Ingrid er det skønneste pige-navn, så kunne Katrine jo ikke have heddet det, når jeg ser hende i dag :loveshower:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi vidste ikke hvad der gemte sig, men blev det en dreng skulle det være Silas eller Lukas... og en pige skulle det være Silje. det blev en dreng, og han kunne ikke hedde andet end Silas:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Valget stod her, inden vi vidste om det blev en pige eller dreng, mellem:

Pige: Wilma, Stella, Molly, Karla, Esther, Bjørk og Dicte

Dreng: Charlie, Sigurd, Thøger, Otto, Hugo, Viggo og Bobby

Og da vi til kønsscanningen fandt ud af at det skulle være en dreng, valgte vi to ud (dog havde vi stadig de andre i baghovedet) Så da supermanden kom ud, stod valget mellem Charlie og Sigurd. Valget faldt på Charlie :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde to pigenavne klar, Clare Maree og Cara Finola, min mand kunne bedst lide Clare og jeg kunne bedst lide Cara - manden fik lov at vælge, så det blev Clare, og nu kan det jo ikke være anderledes :)

Var hun blevet en dreng skulle hun have heddet Cillian :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det eneste andet navn der var oppe, da vi ventede Isaac var William fra mandens side..

Pigenavne snakkede vi slet ikke om...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da jeg ventede Max snakkede vi om: Lukas, Patrick og Johan. Da vi fandt ud af det var en dreng så slog navnet Max mig.

Da jeg ventede Theo havde vi svært ved at blive enige. Jeg var håbløst forelsket i Arnold. Men det ville manden ikke hører tale om. Han derimod ville have Paw. Til sidst endes vi om Theo som jeg foreslog :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Regitze kunne have heddet Annika eller Lucca. Regitze var mandens forslag og idag er det så tydeligt at hun er en lille temperamentsfuld Regitze.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her snakkede vi allerede navne inden vi fik kønnet afvide.

Jeg har altid været vild med Asta og Alma. så de var oppe og vende samt Natasja Gry.

Drengenavne var der Albert, August, Gustav...

Er gravid igen, og der har vi snakket om at hvis det bliver en dreng skal det være Albert.. hedder Oldefar nemlig... Og passer sammen med asta :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde Johanne eller Johanna i tankerne inden Ida kom til verden. Men da hun kom ud lignede hun slet ikke en der kunne hedde andet end Ida, og det er jeg nu også glad for efter vi fik snakket om mellemnavne og efternavne til hende. Da jeg mente at hun skulle have mandens mellem navn og mit efternavn, da de er lidt specielle.

Manden hedder Bakurowitz til mellem navn og jeg hedder Elley til efternavn, så vi blev enige om lille Ida.

Havde hun været en dreng var navnet blevet Villy eller Noam

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

VI havde en del navne oppe og vende. Inden vi kendte kønnet snakkede vi om, ved dreng: Charlie, Sigurd, Bobby, Otto, Leo, Viggo, Thøger og ved pige: Wilma, Stella, Karla, Dicte, Molly og Bjørk :)

Da vi så kendte kønnet (og vidste det blev en dreng) og kom nærmere terminsdatoen, så kortede vi listen ned til to navne: Charlie og Sigurd. Og ja, det blev som bekendt en Charlie :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER