Christina&Laura

Jerndråber

8 indlæg i dette emne

Hej. Nu er det jo lige, at jeg tænkte på om Cecilie skal have jerndråber når jeg ikke ammer fuldtid mere. Jeg ammer omkring 2 gange om natten og 2 gange om dagen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Medmindre at barnet får 400 ml modermælkserstatning om dagen skal barnet fra det fylder seks måneder have jerndråber 8 dråber om dagen og hvis barnet får MME på flaske eller i maden modregnes det i mængden af jerndråber - 100 ml MME svarer til 2 jerndråber så hvis barnet får 100 ml MME i maden i løbet af en dag skal man kun give 6 dråber

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Som Nitzen siger, dvs hvis du fuldammer skal barnet have jerndråber fra det er 6 måneder - det er kun hvis det får MME at man ikke behøver give jerndråber.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Saa skal jeg da vist igang med jerndraaber til Noah... jeg fuldammer og han faar smagsproever, men hernede har jeg ikke faaet besked paa at give ham det... :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Husk at jernet skal i noget mad, - og ikke med IKKE banan da det kan misfarve tænderne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Husk at jernet skal i noget mad, - og ikke med IKKE banan da det kan misfarve tænderne.

Ah hvad? Jeg har da bare haft dryppet jerndråberne direkte i munden fra flasken.. må man ikke det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ah hvad? Jeg har da bare haft dryppet jerndråberne direkte i munden fra flasken.. må man ikke det?

Da har jeg altså også gjort. Hans tænder ser fine ud i dag :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER