Prinsessemor

Måsket et underligt spørgsmåle, men...

17 indlæg i dette emne

hvornår er et barn ca gammelt nok til at tørre sig selv i enden?

Ida på 4 prøver nogen gange hvor jeg så tørre efter bare for en ordens skyld :numse

syntes jo det ville være dejligt ikke altid at skulle rende liiige midt i dagens gøremål for at tørre ender :)

Er det for tidligt? ved kun at de skal kunne det når de skal i skole

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min datter på 5, er netop begyndt at tørre sig selv. Og hun klarer det super :)....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tobias på 4 er selv lige begyndt på det, men er ikke overbevist om at han selv kan det. Men han får lov til at prøve det, bare han HUSKER at vaske finger bagefter, det kniber lidt at huske det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mille er 4 år og vil også rigtig gerne :) Hun har tørret sig selv i lang tid når hun kun har tisset, men det andet vil jeg godt liiiige tjekke..

Vi skal også være efter hende med at vaske hænder, for det kan hun godt komme til at glemme temmelig ofte.. <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svar :) tror jeg vil prøve ligeså stille, med overvågning og selvfølgelig skarp kontrol med finger vaskning, som også godt kan glippe her hvis man ikke lige er efter hende

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Noah på 3 år og 9 mdr gør det først selv og så gør vi det bagefter. Det er tit at han har gjort det fint selv, men vi går det alligevel altid bagefter, fordi han jo altså ikke er særlig gammel endnu, og så er der også kontrol med og fingrene bliver vasket :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil bare sige lad hende og tjek efter.

Når de viser interesse for det, syntes jeg helt klart man skal motivere dem til at fortsætte.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror den store var 5 da han gjorde det selv :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hejsa

Min datter på 6 gør det også selv, men med svingende resultat...Så hvis vi er hjemme, så kan vi godt finde på lige at gå ud og checke efter.

Børnehaven havde en tommelfingerregel der sagde, at når armene var lange nok til at nå det modsatte øre (altså tag armen op over hovedet), så kunne man tørre sig selv. En meget sød huskeregel, som børnene gik meget op i. Men jeg ved, at børnehaven var meget obs. på lige at kigge med, når de selv tørrede sig.

Knus :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min Alexander er lige blevet 4 og de lærer ham det i BH nu. Der var også nogle dage hvor han selv gjorde det her hjemme. Men det stoppede igen. Men jeg ved han gør det i BH. Jeg synes heller ikke det haster og jeg kan se han ikke er grundig nok, så det passer mig fint at vi gør det, indtil han er grundig nok :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nanna er 4 år og jeg hjælper hende stadig.

Hun tørrer sig selv efter jeg har været der. Derved er det HENDE der har succesoplevelsen og ikke mig der gør hendes arbejde færdig.

Tror efterhånden godt hun kan selv for hun er blevet dygtig til det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Julie er 5 og hun tørrer for det meste sig selv. I børnehaven har de sagt til hende, at hun skal kunne selv inden skolestart. Deroppe tørrer hun sig selv, hjemme kan hun godt finde på at kalde ved stort besøg.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores dreng på 5 er også begyndt selv, men afføringen er tynd (har altid været) så synes ikke det bliver så godt! Både her hjemme og i bh tørrer vi efter, men skolestarten kan jo aldrig vare!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores datter var 5½ da hun begyndte at tørre sig selv. Det var spændende at få lov selv i starten, men nu ville hun heller at vi gjorde det!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Caroline begyndte da hun blev 5 år, og klare det fint :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

min datter på fire tørrer sig selv når hun har tisset min ikke ellers endnu. Hun kan godt finde på at gøre det i børnehaven men hun er ikke klar til selv ta klare det endnu. Da de store skulle til at begynde selv, havde vi altid en pakke vådservietter liggende på skraldespanden foran toilettet, det er nogen gange lidt nemmere at få det rent med en våd serviet.....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gaia har tørret sig selv efter at have lavet stort, siden hun var 4½ år :) Hun var ca. 3 år, da hun begyndte at tørre sig selv efter en tissetår.

Knus Susanne

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER