Glossi

Positiv test på trods af "mens-blødning"?

8 indlæg i dette emne

Hej allesammen :)

Jeg sidder lige og undrer mig over min krop. Jeg har testdag i morgen, men har blødt lidt allerede idag, hvor jeg straks blev skuffet og ked af det, fordi mens kom. Der har også været en smule smerter, men jeg plejer at have RIGTIG ondt, og her et par timer efter det startede er blødningnen næsten stoppet igen (kun ganske lidt lyserødt på papiret efter toiletbesøg) og smerterne er næsten ophørt.

Jeg har kunnet læse mig til, at nogle kvinder oplever at bløde på de tidspunkter, hvor de skulle have haft mens, selv efter de er blevet gravide. Det skulle tilsyneladende være fordi kroppen ikke har dannet nok HCG endnu og derfor ikke kan holde blødningen tilbage. Vil man alligevel kunne tage en positiv test, selvom man oplever disse blødninger?

Der er selvfølgelig stadig den mulighed, at det bare er mens, der opfører sig anderledes denne gang - tør jo næsten ikke håbe på en lille julespire :wub

Er der nogen, der har prøvet at bløde på mens-tidspunkterne, efter i blev gravide, og har I kunnet teste positiv alligevel? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej allesammen :)

Jeg sidder lige og undrer mig over min krop. Jeg har testdag i morgen, men har blødt lidt allerede idag, hvor jeg straks blev skuffet og ked af det, fordi mens kom. Der har også været en smule smerter, men jeg plejer at have RIGTIG ondt, og her et par timer efter det startede er blødningnen næsten stoppet igen (kun ganske lidt lyserødt på papiret efter toiletbesøg) og smerterne er næsten ophørt.

Jeg har kunnet læse mig til, at nogle kvinder oplever at bløde på de tidspunkter, hvor de skulle have haft mens, selv efter de er blevet gravide. Det skulle tilsyneladende være fordi kroppen ikke har dannet nok HCG endnu og derfor ikke kan holde blødningen tilbage. Vil man alligevel kunne tage en positiv test, selvom man oplever disse blødninger?

Der er selvfølgelig stadig den mulighed, at det bare er mens, der opfører sig anderledes denne gang - tør jo næsten ikke håbe på en lille julespire :wub

Er der nogen, der har prøvet at bløde på mens-tidspunkterne, efter i blev gravide, og har I kunnet teste positiv alligevel? :)

Med min ældste søn havde jeg også mild mens da jeg testede positiv

Men min mands bedstemor har under alle hendes 3 graviditeter haft 100 procent regel mæssig mens under hele graviditeten nok ikke så tit man høre om det men det kan godt ske ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har du testet?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har du testet?

Nej, ikke endnu.. Jeg gad ikke, hvis det alligevel var meningsløst. Men jeg prøver i morgen tidlig som planlagt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej :)

Jeg skulle i sin tid have haft mens om søndagen, men den kom ikke. Onsdag tog jeg graviditets test som var negativ. Torsdag eftermiddag kom mens så, den føltes lidt anerledes men slukkede alt håb for graviditet, troede jeg. Torsdag aften forsvandt mens som dug for solen, om natten til fredag var der INTET, fredag kunne jeg teste positivt, det var meget svagt, men den var altså positiv, i dag er jeg 28+0.

Hvis din mens enten er forsvundet endnu mere eller helt væk i morgen, ville jeg da klart teste. Også bare for at vide besked. Jeg havde det selv sådan, at hvis jeg ikke var gravid, ville jeg ringe til lægen og spørge hvorfor det så forsvandt, men ja, der var jo en god grund.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den er faktisk næsten allerede forsvundet igen - der kommer i hvert fald næsten intet ud mere. Så det kan da godt være, jeg skal håbe, at der slet ikke kommer mere ;) I hvert fald bliver jeg nødt til at teste i morgen, hvis ikke andet så for at stille min nysgerrighed. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mange kvinder oplever at bløde i deres graviditeter. Slimhinderne bliver meget sarte ved nogle, så der ikke rigtig skal noget til førend de bløder.

Jeg blødte i starten da jeg skulle have haft mens, på trods af et HCG på 1358 i uge 5. Konklusionen var at jeg havde sarte slimhinder og at jeg nok ville komme til at pletbløde engang imellem..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mor var i 5. måned da hun fandt ud af, at hun ventede mig. Hun havde menslignende blødninger hele vejen igennem, ca hver 4 uge. Så det kan godt ske :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER