JaWeLa

3 måneder - wow!

9 indlæg i dette emne

Så er Victoria 3 mdr., synes bare tiden er gået så stærkt!

Hvordan er status hos jer?

Her er status + 10 cm og knap 2 kg, så hun nu er 58 cm og vejer 4725 g.

En slank, men bomstærk pige, der vender sig fra mave til ryg (når hun ikke bliver for hidsig ;) ), ryg til mave (dog kun, når sulten melder sig, og :hophop er i nærheden).

Hun hiver sig selv op at sidde i "kranløft" (kaldte vores SP til den store det), og prøver fra og med i forgårs også uden hjælp kun ved hjælp af sine mavemuskler :blink )

Vi fører dagligt lange "samtaler", har dog været ramt af forkølelse, der har sat sig på stemmen, så jeg ikke kunne sige noget i et par dage <_< . 1. dag kiggede hun flere gange mærkeligt på mig, men dagen efter snakkede hun ud i en køre, uden at vente på svar - sludrechatol? Well it runs in the family :D

Jeg ammer stadig fuldt ud, og synes det er skønt!

Selv om hun ikke tager så meget på, var SP ikke bekymret, da hun er i tydelig trivsel, og formentlig bruger en del energi på at være "på", når hun er vågen. Hun sover 5-7 timer om aftenen/natten, som regel spiser hun omkring kl. 22-23 og vågner så igen omkring kl 5, hvor hun spiser og sover igen til kl 7-8. :glad Hvilket jeg sætter pris på, for jeg fungerer ikke uden ordentlig søvn! - who really does??

Til gengæld sover hun "kun" 1-2 gange af længere varighed om dagen, og helst ude i barnevognen, resten er powernaps på 10-20 min.

Synes vi har fundet en rytme (eller jeg har fundet hendes), så længe det nu varer :)

I morgen står den på vaccination, håber vi slipper let :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ida vejede 3000 g da vi kom hjem fra sygehuset.... idag vejer hun 6,7 kg. hun bliver 4 mdr. her d. 27 dec.

Sovemøstret er det samme som jeres, vi går bare i seng igen efter måltidet kl. 7-8 stykker og sover til ved 10 tiden. Derud over sover hun 3-4 x 30-45 minutter i løbet af dagen.

Glad, smilende, pludrende pige, der gerne vil hjælpes til at stå op :) Hun sidder meget op, og kan selv kaste sig forover. Leger og underholder sig selv med rangler mm.

Helt fremme i skoene er hun.....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

her er status også 3 mdr nu... er begyndt at pludre og smile i torsdags.. og kigger lidt på uro. er max vågen 30 min af gangen og sover 3/4 timer af gangen om dagen og sover fra 17- 06 vågner kun for at spise.. han kan hverken vende sig eller holde en rangle og gider IKKE have legetøj hængende over sig.. han vil ikke have for mange indtryk heller ikke fremmede så skriger han.. så en lille følsom fyr der er bagud på mange områder - men sundhedsplejersken roser ham for fin kontakt og mener det skyldes at han har haft det kolik - de sidste 2 uger har han ikke lavet andet end at sove og han er 14 uger nu.. så vi overstimulere ham ikke men tager hensyn til at han er lidt følsom... han smiler og pludre også kun hjemme hvis der er ro omkring ham.. men så charmer han også - men efter et lille kvarters leg falder han hurtigt i søvn igen..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke nogle små babyer i har, min dreng vejede for en måned

Siden 6,8 kg! Så aner ikke hvad han vejer nu :)

Her går det okay, han er ikke så ked mere og sover godt både nat og dag. Vi har haft lidt problemer med at han var hysterisk når han spiste, det viste sig at være fordi han kun vil have pigeons flasker :) så nu spiser han godt igen :) ellers pludrer han lystigt der ud ad, smiler og griner, det er så hyggeligt.. han er ikke så god til at løfte sig op når han ligger på maven, så det træner vi rigtig meget :)

Rigtig god jul til jer alle, kan slet ikke forstå at det her er min første jul som mor, det er fantastisk! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

her er status også 3 mdr nu... er begyndt at pludre og smile i torsdags.. og kigger lidt på uro. er max vågen 30 min af gangen og sover 3/4 timer af gangen om dagen og sover fra 17- 06 vågner kun for at spise.. han kan hverken vende sig eller holde en rangle og gider IKKE have legetøj hængende over sig.. han vil ikke have for mange indtryk heller ikke fremmede så skriger han.. så en lille følsom fyr der er bagud på mange områder - men sundhedsplejersken roser ham for fin kontakt og mener det skyldes at han har haft det kolik - de sidste 2 uger har han ikke lavet andet end at sove og han er 14 uger nu.. så vi overstimulere ham ikke men tager hensyn til at han er lidt følsom... han smiler og pludre også kun hjemme hvis der er ro omkring ham.. men så charmer han også - men efter et lille kvarters leg falder han hurtigt i søvn igen..

Det er vel forståligt nok hvis han har haft kolik og måske ikke har sovet så meget det lille pus :) så er det vel noget der skal inhentes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik vejet Leah i onsdags og hun vejer 5200g. så ca 2 kg har hun tage på. Jeg ved ikke hvor lang hun er, da de var til åben hus. Vi er gået over til fuld flaske da der næsten ikke var mere mælk hos mig ( har også kun malket 1 gang om dagen 4-5 gange på 9 dage og det er 3 dage siden sidst) og jeg var ved at gå til af frustration. Jeg kunne slet ikke finde roen i at amme. Så alt i alt en beslutning jeg er SÅ glad for.

Leah stor trives. Hun øver sig på alle de nye lyde, griner smiler og charmer alt og alle ;) Når det passer den unge dame kan hun ligger op til 30 min på sit lejetæppe. Hun er dygtigt til at ligge på maven, og ruller/tilter også ind imellem. En enkelt gang er hun vendt fra ryggen om på siden. Hvis jeg sætter mig foran spejlet med hende er hun meget undersøgende og det er sjovt at se på. Jeg har også et spejl stående på puslebordet som hun kan kigge i når hun ligger på maven. Det bruger hun mest til at charme sin mor i :D Men så bruger jeg det til hun får ligget på maven og pludre og leger med hende igennem spejlet, som når hun ligger på ryggen.

Hun har fundet en nogen lunde søvn rytme. Hun sover gerne kl 21.30 og alt efter hvornår hun har spist vågner hun 1-2 gange og skal have mad. Vågner gerne ved 6-7 tiden og der starte vores dag, da far er stået op her og det så ikke er nat mere. den 1 lur er som regel kort max 30-40 min. så tager hun en på 1-1.5 time inden hun tager dagens 3-4 timers lur omkring middag. igen om eftermiddagen og indtil hun sover ved 21.30 tager hun 2-3 lure på alt fra 20 min til 2 timer. Det kommer lidt an på hvor stille vi kan være - vi har stue og køkken i et og hun vågner MED det samme hvis vi sætter hende i soveværelset. Men nu får vi delt børneværelset i to her i ferien, også kommer hendes værelse til at være med dør ind til stuen. Så håber lidt vi kan ligge hende der ind og skærme hende for noget af vores 'støj'. Om dagen sover hun ude i barnevognen :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes det er sjovt med både forskelle og ligheder i deres udvikling, både i forhold til, hvad de kan/vil, og hvor store/små de er :)

Det vidner jo om mangfoldigheden i verden, allerede fra vi er små :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så blev Theodor 3 måneder. Jeg ved ikke lige hvor stor han er, men vel lidt over 5 kg og 60 cm.

Han pludrer meget og er begyndt at synge med på sin godnatsang og Papegøjen fra Amerika. Vi har haft ham til kiropraktor, så nu går det meget bedre med at ligge på maven. For flere uger siden rullede han fra mave til ryg fem gange på gulvet, så gad han ikke det mere, men han gør det dog indimellem, når han ligger i vores seng.

Han har klart fået bedre koordination af sine hænder, men vi har ikke set, at han har fået øje på dem. Til gengæld har han flere gange nysgerrigt været helt opslugt af sien fødder og stritter med tæerne. Hans arme og ben kører rundt meget af tiden, så han har vist fået sin fars energi niveau. Vi har også kun een lang lur dagligt herhjemme (ml 1 og 3 timer). Han er rigtigt god til at holde øjenkontakt og her efter 12 ugers tigeren, vil han helst sidde op og kigge rundt. Han er pt ret vild med fjernsynet...hmmm.

Om natten sover han ret godt. Vi har haft nogle nætter hvor vi har kunnet sove igennem (21-5.30) men lige i øjeblikket er han oppe en gang eller to om natten for at spise. De har vel også appetitspring som flaskebørn? Han er i hvert fald i gang med et eller andet, men det passer godt for han har ikke været oppe på ar spise 1/6 af sin vægt endnu.

Han er glad for det meste, og smiler og charmer og efterligner vores lyde og ansigter. Han gør sig umage for at mærke på ting og er helt forgabt i tøj i disse dage. Og i hår og farmands skæg.

Han er stædig og bliver hidsig hvis han vil have opmærksomhed. Så siger han sure lyde, men det er helt tydeligt, at der egentlig ikke er noget i vejen. Lille bandit.

Rigtig god jul til jer og jeres babyer:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Charlie fyldte 4 mdr. i går :) Han kom jo 2,5 uge før termin. Vi har os en glad lille dreng der generelt er godt tilfreds! Han blev i tirsdags vejet til 7,100g og målt til 61,5 cm, så lidt over i vægt kurven og lidt under i højde kurven. Han trives og kan det han skal :)

Han har lige opdaget sine fødder og tager fat i dem når vi fører dem op til hans hænder. Hænderne opdagede han før en måneds tid siden og gnasker godt på dem ;)

Han er ligesom Theodor begyndt at synge med når vi synger nogle specielle sange, han elsker Giraffen Gumle, Jeg har en flyvemaskine, Humlebien. Han er faktisk ret begejstret for giraffer har vi fundet ud af. Han har en uro hvor der er zoo dyr i og når giraffen kommer smiler han over hele femøren og snakker til den og griner :7himmel

Han er ikke helt knivskarp til det der med at trille endnu. Men han har længe heller ikke ville ligge på maven, så det træner vi herhjemme. Han triller dog engang imellem og for at træne de skråmave muskler bruger jeg meget en gymnastik bold/pilates bold.

Der skal helst ske noget når Charlie er vågen, han elsker at blive "revet" rundt, så vi laver div. motoriske lege osv. Han er også glad for fjernsynet ;)

Han sover igennem hver nat og har gjort det i ca. 2 mdr. nu. Efter jeg stoppede med at amme og gik over til flasken, gik der ca.14 dage så sov han igennem. Så han sover fra ca.22, 23 stykker til 8, 9 stykker dagen efter - skønt!

Men det at han begyndte at sove igennem og at han kun ville ligge med hovedet til den ene side har så også gjort at han har fået et lidt fladt baghoved :( Og vi har virkelig kæmpet med det. Men må nok indrømme at vi ikke sidder over ham som en ørn om natten imens han sover og vender hans hoved.. Men vores kamp med at vende ham fik gjort at det skæve hoved blev rettet ud, dog med det at han så tilgengæld blev lidt flad... Og nu er der ikke så meget at gøre, da hans hoved er fast - eller hvad man kalder det ;) Men vi er dog stadig over ham - det kan jo være det hjælper, man ved aldrig. Det kan vel ikke skade!?

Vi får snakket en masse sammen, han er et lille sludrechatol - men det er så hyggeligt! Og bare den seneste måned er der sket så meget med ham!

Vi venter 19 ugers tigeren her engang i starten af det nye år.

Glædelig jul til jer allesammen - håber i får en skøn juleaften! :jul7: :jul5:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER