janniethorup

Amning/flaske ifm grød/mos

4 indlæg i dette emne

Ja nu står jeg her så igen...igang med rigtig mad til lillefisen.

Mit spørgsmål går på hvornår baby skal ha flaske efter et måltid. Hvad gør I?

Jeg giver grød om morgenen, som regel ved 6.30 tiden og derefter får hun en flaske - jeg tror faktisk ofte det først er omkring en times tid efter måltidet.

Herefter sover hun 2-3 timer ca og får så noget mos eller øllebrød. Efter dette måltid går der nok også en time eller mere før hun får flasken. Hun blir igen puttet og sover så alt mellem en halv time og 2 timer. Om eftermiddagen får hun af og til noget frugt sammen med yoghurt naturel, men oftest er det kun flaske.

Alt afhængig af hvor længe hun har sovet, kommer hun ud igen i en halv times tid, når hun vågner passer det med, at vi skal ha aftensmad og her spiser hun med og får oftest det samme som os andre. Herefter går der omtrent en time og så blir hun puslet, gjort klar til natten og kommer så op på værelset, får natflasken og blir puttet, hvorefter hun sover til næste morgen.

Jeg er i tvivl om det er fint at vente så længe efter måltidet med at give flasken. Og om hun overhovedet skal ha den. Hvad gør I?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Maja får bryst lige efter at hun har spist sådan at jeg kan være sikker på at hun er mæt... Men ved ikke om det er rigtig at gøre det sådan... Men køjeg ved ikke hvornår man bør droppe mælken som supplement til et måltid... Maja spiser godt til frokost men ikke så godt til aften...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Camille får ikke flaske i forbindelse med et måltid.

Hun er 5½ måned, og har fået grød i mere end en måned..

Hun får grød til middag, og til aftensmad..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lasse får ikk bryst efter ske-måltid for han spiser op og virker derfor ikk sulten efter mælk. Han er så også snart 6 mdr. Han får bryst morgen, eftermiddag og sent aften/nat. Det skifter meget hvor mange gange jeg ammer. Når han blir lagt i seng får han en flaske vælling.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER