janniethorup

Jul med baby

2 indlæg i dette emne

Hej med Jer...

Nu er det efterhånden ved at være ret tæt på - julen - iår er den kommet totalt bag på mig, jeg synes december kun lige er begyndt.

Hvordan skal I fejre jul med baby? Hvordan tilrettelægger I, hvor skal I være og hvad med gaver?

Jeg glæder mig iår til jul. Vi skal være hjemme for første gang og mine svigerforældre og min mands søskende og deres farmor skal være sammen med os denne aften. Jeg skal selv stå for al julemaden og er meget spændt på det hele.

Vi har sagt, at vi spiser klokken 17...så tænker jeg, at vi er klar til at spise 17.30 hehe der er altid forsinkelser på sådan en dag. Vi har jo både en på 6 måneder og en på tre år, så vi skal igang i ordentlig tid, så alle kan nå at være med til både spisning og hygge. Og på den måde blir det heller ikke alt for sent med juletræsdans og gaver, så den store kommer i seng imens hun stadig er i live. ;)

Men i vores familie starter julen allerede 23. december hvor min mands farmor har fødselsdag, så der samles alle hvert år og får eftermiddagskaffe, julekonfekt og kager og til sidst en nem aftensmad.

Derfor har vi iår (med to små) valgt at "holde fri" d. 25. hvor vi blir hjemme, hygger og leger med de ny sager pigerne måtte ha fået i julegave. D. 26. skal vi så til julefrokost hos min mor og hendes kæreste, sammen med mine søskende. Og herefter har vi pause helt til d. 29. hvor vi skal til julefrokost hos mine svigerforældre sammen med deres venner..som har børn på vores alder.

Så i år blir det bare en lækker lækker jul og jeg glæder mig til at være sammen emd min skønne familie og til lækker julemad og fine gaver. Og ferie. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Åh jeg fik slet ikke svaret her, selvom jeg ville have gjort det :oops

Nå men altså vi holdte juleaften hos mine svigerforældre sammen mandens 3 børn og så vores lille Maja, så vi var 8 alt i alt :) Vi spiste aftensmad omkring kl. 18:00 Begyndte at danse om juletræ kl. 19.45 (tror jeg) det to ca. 15 minutter at danse om juletræet, så kunne den yngste af mandens drenge ikke mere ;) så blev der pakket gaver op og kl. 21 var de sidste gaver pakket op, hvorefter vi hyggede med juleslik og sodavand og vin :) Maja var med hele aftenen og tror, at vi gik i seng omkring kl. 23. (Vi sov hus mine svigerforældre)

D. 25. var vi hos mine forældre (traditionen tro) sammen med min søster og hendes familie. Det var rigtig hyggeligt og Maja klarede det hele så flot.

D. 26. var vi bare hjemme hos os selv. Vi var godt nok blevet inviteret til julefrokost hos mandens onkel, men vi takkede pænt nej, da vi synes det ville blive for meget for Maja.

D. 29. holdte vi så julefrokost hos mandens forældre, sammen med hans søskende + deres familie, så det var også vældig hyggeligt og stille og roligt.

Så vi havde en rigtig dejlig jul - der var lige som den skulle være :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER