Doni

Gravid og cyste på æggestokken

4 indlæg i dette emne

Hej herinde :)

I går ville jeg have de sidste julegaver i hus og tog derfor ind til byen.. Da jeg lige vil tisse inden jeg kører hjem er der lidt blod på papiret. Jeg ringer derfor til svangreafdelingen og de vil gerne lige se mig.

En rigtig sød læge undersøger mig og kan ikke se hvorfor jeg bløder og baby har det rigtig fint :loveshower

Men han finder en cyste på 5,6 cm på den ene æggestok. Han forklarer at det nogengange sker under graviditet, men den er lidt større end den burde være! Jeg har tid til md scanning d. 7. januar og her skal de checke den igen, for at se om den vokser eller måske er gået i sig selv.

Jeg synes bare ikke at jeg helt fik fat i, hvad det helt præcis er der sker under en graviditet, siden man kan få cyster? og da han sagde, at det var noget der nogengange forekommer, så kontaktede jeg i dag min jordmoder. Men hun kunne ikke give mig et klare svar, hun sagde at det var en lægeting og at det var godt at de checkede op på det om 14 dage.

Jeg kan bare ikke rigtig finde ud af om det er noget der skal bekymre mig??

Er her andre der har været ude for dette? Og hvad fik i af information og hvad gjorde de ved det?

Kram Ditte

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

De sidste to gange jeg har været gravid har min gynækolog også fundet en cyste på min æggestokke. Han fortalte at det var helt normalt når man er gravid og sandsynligvis går over når jeg har født. Jeg ved dog ikke hvor store de har været.

Umiddelbart har det ikke betydet noget og det er ikke blevet kommenteret yderligere til de andre scanninger jeg har været til.

Jeg håber at din også bare er en som går væk af sig selv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var rigtig rart at høre :) Vælger at tro, at den er harmløs og går i sig selv igen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik også fundet en cyste på min ene æggestok under min graviditet - det er vist noget med, at det kan opstå på den æggestok, hvor det nu befrugtede æg kom fra :) Min forsvandt af sig selv i løbet af graviditeten, men den kan være med til at give smerter, som man naturligvis vil blive bekymret over - det fik jeg i hvert fald atvide :) Smerterne opstår når cysten svinder ind eller springer af sig selv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER