Gantzel21

IRL mødregruppe

19 indlæg i dette emne

Sidder her med en rigtig dum mave-fornemmelse som sikkert bare bunder i usikkerhed og lavt selvværd.

Vi er 6 mødre i min mødregruppe og har mødtes siden vi fik de små i 2007. Der er blevet længere og længere imellem vores møder, hvilket er ganske naturligt pga. alder på ungerne og andre gøremål.

Har altid følt mig lidt udenfor når vi mødtes, først og fremmest fordi kemien ikke rigtig passede til alle men også fordi det har været meget "se-hvad-mit-barn-kan"-møder.

I den tid vi har kendt hinanden har vi kun været hos mig 1-2 gange og kan ikke lade være med at føle, at det er fordi de ikke kan lide hvordan vi bor. Vi bor slidt men hyggeligt, har ingen nye møbler, et gammelt køkken og en kat, men holder det rent og pænt. De andre bor nyt og moderne, men trægulve, nye køkkener, ingen husdyr - ja tit som taget ud af BoBedre.

Nu har jeg så taget teten til et nyt møde - først i begyndelsen af december og nu på søndag, men begge er blevet aflyst, da der er bare 117 undskyldninger for ikke at komme og nu gider jeg snart ikke mere.

Kan ikke finde ud af om deres undskyldninger er reelle nok eller om der er noget om at de ikke kan lide at være her. Og snakke med dem om det - det gør jeg ikke, netop fordi vi er så langt ffra hinanden.

Øvøv

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvorfor så blive ved med at mødes med dem?

Min MG med Linus var også en 'se hvor god mad jeg kan lave i mit flotte hus mens mit barn kan meget mere end dit'-gruppe så efter et par måneder forlod jeg gruppen.

Syntes ikke den kunne give mig noget, og så ville jeg hellere bruge min tid på ting jeg sætter pris på :)

Jeg har ikke fortrudt mit valg og vælger nu venner ud fra at kemien er der og ikke bare fordi jeg er blevet sat sammen med nogle tilfældige der kun har til fælles med mig at vores børn er født i samme måned.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja min første tanke var også som Stine - hvorfor så blive ved? :huh

Jeg har også haft en mødregruppe jeg bestemt ikke følte mig tilpas i, så det stoppede jeg.

Der er da ingen grund til at være sammen med folk der får dig til at føle dig mindre værd ! UD med dem :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvorfor så blive ved med at mødes med dem?

Min MG med Linus var også en 'se hvor god mad jeg kan lave i mit flotte hus mens mit barn kan meget mere end dit'-gruppe så efter et par måneder forlod jeg gruppen.

Syntes ikke den kunne give mig noget, og så ville jeg hellere bruge min tid på ting jeg sætter pris på :)

Jeg har ikke fortrudt mit valg og vælger nu venner ud fra at kemien er der og ikke bare fordi jeg er blevet sat sammen med nogle tilfældige der kun har til fælles med mig at vores børn er født i samme måned.

Ja min første tanke var også som Stine - hvorfor så blive ved? :huh

Jeg har også haft en mødregruppe jeg bestemt ikke følte mig tilpas i, så det stoppede jeg.

Der er da ingen grund til at være sammen med folk der får dig til at føle dig mindre værd ! UD med dem :kram2

Ja hvorfor blive ved?

Den største grund er nok min datter - at hun har nogle at lege med udenfor BH. Vi har ingen familie eller venner med børn i hendes alder, så håbede det var en mulighed at lege med nogle der.

Og til dels også fordi det er blevet en vane og jeg ikke ved hvordan jeg skal komme ud uden at gå rundt og spekulere på om jeg har trådt nogle over tæerne.

Kan også godt mærke at jeg er lidt misundelig på dem, at de har det så fint, tjener mere og at 3 af dem allerede har fået barn nummer 2/3 :(

Der er kun 1 enkelt i gruppen jeg kan sammen med, som også er nede på jorden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så hold fast i hende du kan med og hør hende om ikke I kan lave noget sammen med jeres børn :) De andre er da ikke værd at samle på :blush Lige ang. legekammerater, kan din datter så ikke lege med nogen fra børnehaven?? Vi har tit nogen med hjemme og lege eller også er vores piger ude og besøge nogen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ja hvorfor blive ved. Næste gang der er et møde, så siger du bare at du ikke kommer mere.

Det lyder iøvrigt helt som min mødregruppe i Højbjerg dengang. Uha det skulle være så fint! (og min bare!)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ja hvorfor blive ved. Næste gang der er et møde, så siger du bare at du ikke kommer mere.

Det lyder iøvrigt helt som min mødregruppe i Højbjerg dengang. Uha det skulle være så fint! (og min bare!)

Det samme her.. Droppede også hurtigt mine igen. Var i en med Mikkel, og så først igen med Emma.. Hvor herre på l*kum :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan du ikke bare mødes med den ene, du svinger med? Da jeg fik Kasper, startede jeg også i en IRL mødregruppe og det var en helt forkert gruppe for mig, dels var alle, på nær een og mig, flergangsfødende og for det andet var Kasper for tidligt født som den eneste og mine problematikker var helt andre end deres. Jeg fulgtes dog, tilfældigt, hjem med den ene der boede tæt på os og hun følte lidt det samme som mig, men fortsatte i mg. Jeg meldte fra men blev ved med at mødes med Eva - som i dag er min bedste veninde! :loveshower

Vælg til og fra og brug ikke tiden på ting der gør dig ked af det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv - her går man og glæder sig til at komme i en mødregruppe - men lyder lidt til man ikke skal stille for store forventinger?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes heller ikke jeg passede ind i min mødregruppe med Andy, der var faktisk kun 1 jeg snakkede rigtig godt med :(

Har ikke været i mødregruppe siden, så vil jeg hellere bruge tiden på de mennesker jeg kender i forvejen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu håber jeg ikke at jeg gør mig upopulær..... men jeg tænker måske lidt omvendt.

Jeg har selv været en del af to mødregrupper. Og den første var total fiasko, men nr 2 er egentlig okay. Vi er meget forskellige og ja der er nogen som er "se hvad mit barn kan", men det tager vi med, da det jo er hyggeligt at se de andre børn.

og mange af vores møder er kun med 2-3 mødre med deres børn (er 7 mødre), men med hver vores familieliv og for nogen af os med større børn, så er det bare umuligt at få alle samlet på en gang og vi har også måtte aflyse flere møder pga ganske få kunne deltage eller sygdom.

Så måske er det bare tilfældigt at det bliver aflyst??

Og jeg tror nogen gange at man forventer at finde "bedste veninder" i sådan en gruppe og i bund og grund så er det eneste man har til fælles at man har født et barn omkring sammen tid. Så det er vist sjældent at man møder en rigtig god veninde.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skal vi to ikke bare aftale at når du får nummer 2, så får jeg nummer 1 og så kan vi være i MG sammen ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skal vi to ikke bare aftale at når du får nummer 2, så får jeg nummer 1 og så kan vi være i MG sammen ;)

Det er en aftale :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uh, det er altid en svær situation, når man ikke føler man passer ind :( Jeg tror jeg enten ville konfrontere dem eller melde mig ud.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv - her går man og glæder sig til at komme i en mødregruppe - men lyder lidt til man ikke skal stille for store forventinger?

Ai du skal da ikke tage få piger herinde fra's erfaringer og begynde at lave negative forestillinger til din kommende mødregruppe :)

Det kan være i svinger 100% sammen allesammen?! :)

Jeg har været SÅ heldig med begge mine mødregrupper! :) Den første med Jonas, der fandt jeg 3 gode veninder, ud af 5, og vi fortsatte med at mødes og det var altid så hyggeligt. Nu er det 10 år siden og vi er flyttet til alle ender og kanter i dk og ses slf ikke mere, men jeg har stadig kontakt til den ene af pigerne :) Vi mailer til hinanden :) Så herligt.

Min nye mødregruppe med Emilie var vi 5 piger til at starte med, men den ene meldte sig hurtigt ud, og vi andre 4 hænger bare sammen :) De er MEGET forskellige alle 3 på hver deres søde, sjove, skønne, spændende måde :) 1 af pigerne er også herinde - Hej Lotte ;)

Vi tager også i byen sammen og spiser uden mand og børn, tager i biografen og besøger hinanden privat udenom mødregruppen. Ja vi er gået hen og blevet veninder :D :loveshower: Vil ikke undvære dem for noget - selvom de gerne vil mødes midt om natten kl 09 ;) Haha! Føj det er tidligt! :D

Hvis jeg var dig så ville jeg ikke spilde flere kræfter på dem, for det er ikke meningen de skal gøre dig ked af det og når du alligevel ikke hygger dig...så...hvad er de værd? Det er bedre DU har det godt og er glad :)

Håber på det bedste for dig!

Kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mange tak for alle jeres kloge ord - og bare TiaK, det er bestemt ikke alle der er uheldige. Tror da at nogle af de øvrige i min gruppe er blevet ganske fine venner.

Og ja, jeg burde nok melde mig ud, men jeg er så konfliktsky og forsigtig, at jeg hellere vil dukke op i gang hver 2-3 måned end at melde fra og så gå og tænke over hvad tænker de nu om mig etc.

Nu ser jeg lige hvordan næste møde går og hvis det er det samme, ja så vil jeg kraftigt overveje jeres gode råd. Det er i hvert tilfælde slut med at holde møder hos mig!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis du ikke bryder dig om decideret at melde dig ud, kan du så ikke bare lade det glide ud i sandet stille og roligt?

Hvis de andre heller ikke rigtig tager initiativ til at mødes, så kræver det jo ikke ret meget at lade det gå i glemmebogen. Det er dog vigtigt at du husker på at det IKKE er fordi du ikke er god nok, men fordi kemien bare ikke lige var der...

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis du ikke bryder dig om decideret at melde dig ud, akn du så ikke bare lade det glide ud i sandet stille og roligt?

Hvis de andre heller ikek rigtig tager initiativ til at mødes, så kræver det jo ikke ret meget at lade det gå i glemmebogen. Det er dog vigtigt at du husker på at det IKE er fordi du ikke er god nok, men fordi kemien bare ikke lige var der...

:kram

Se det var så en ide jeg har det meget bedre med :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er slet ikke med i nogen mødregruppe IRL ;)

Til at begynde med, var det fordi Isabella slet ikke kunne lide at være andre steder end hjemme, og at hun heller ikke kunne lide at der var andre/flere mennesker omkring hende af gangen (hun havde en temmelig præmatur opførsel) Vi var kun med nogle enkelte gange, hvor vi ofte var nødt til at tage hjem igen pga Isabella bare var ked og ked. Derudover var der meget "jamen du skal da bare gøre sådan og sådan-agtigt. Det blev jeg ked af, for jeg gjorde jo hvad jeg kunne.

I dag ville Isabella sagtens kunne klare at være med til "mødregruppetræf", men jeg har ingen kontakt til nogen af dem mere- de hilser faktisk knap nok, hvis jeg møder dem. Jeg gør altså heller ikke noget for at få kontakten tilbage, da jeg ikke føler jeg kender dem. Det er måske lidt ærgeligt, men det gør mig egentlig ikke noget :)

Kan du måske ikke finde nogle andre, som du ved I kan hygge jer med, og så bare være lidt færre? Der må da være nogen f.eks. her på BK? :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER