JaMa

Scanning og glukosebelastning veloverstået

4 indlæg i dette emne

Ja, så kan jeg lige sætte et par flueben på tjeklisten her ved starten af tredje trimester :) i går var vi til tilvækstscanning og lægesamtale på sygehuset, og i dag har jeg været til glukosebelastning. Scanningen gik simpelthen bare så godt og det var skønt at se lillepigen igen :7himmel hun vokser rigtigt fint derinde, 1450 gram ved 28+2, så hun ligger over gennemsnittet, og vil ramme en vægt omkring 4000 gram til termin, hvis hun holder sin kurve. Så det passer rigtigt fint med fødselsvægten på vores to store børn. Som bonus slog jordemoderen over i lidt 3D scanning, fordi baby lå rigtigt fint til det og var i gang med at gabe, så vi fik nogle superfine billeder af det lille ansigt og en lille hånd :wub blev helt rørt, for var jo slet ikke forberedt på at vi kunne se 3D billeder ;) Lægesamtalen gik også fint, de var meget tilfredse med det hele, så skal faktisk først til ekstratjek igen i uge 36+1, så det er bare skønt!

Glukosebelastningen gik godt, blodsukker inden sukkervand på 3,6 og efter de to timer 6,2, så det var jo rigtigt pænt :) men føj altså, det er ikke ligefrem det sjoveste at bruge to timer med maven fyldt af sukkervand :wacko sygeplejersken i lægehuset havde så heller ikke lige fået det på køl, hvilket ikke just gjorde det mere lækkert at få ned :ba

Nå, det blev et længere indlæg, men er bare så glad for at alt går som det skal - så kan julen bare komme an nu :jul5: :jul1: :jul7:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Dejligt med en veloverstået scanning :-). Har også været til glukosebelastning idag. Mit sukkervand havde dog været på køl, og det var slet ikke slemt at skulle have ned. Jeg får først svar i morgen, da de valgt at tage blodprøver i mit lægehus og ikke kun BS. Så det bliver spændende i morgen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har prøvet glucosebelastning fem gange i alt nu, og synes heller ikke det har været slemt at drikke det de andre gange. I dag var det heller ikke noget problem, men det havde været bedre hvis det havde været helt koldt ;) mht utilpashed, så er jeg alle gangene blevet utilpas med kvalme, hovedpine og svimmelhed, mest i den første halve til hele time, men slet ikke nær "nu-besvimer-jeg"-stadiet ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik svar med det samme denne gang, fordi jeg fik det lavet hos egen læge. Sidste gang fik jeg det gjort på sygehuset, hvor det var samme procedure som du beskriver. Dog sagde de at man ville høre noget indenfor en uge hvis der var noget unormalt i resultatet. Tror ikke de lader folk gå i flere uger, hvis der er tegn på diabetes. Men kan godt forstå du synes det er irriterende at du ikke ved hvornår du hører noget, hvis der er noget at høre :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER