Mommy

Hvordan vender jeres babyer?

24 indlæg i dette emne

Hmm ja de har jo stadig plads til at slå koldbøtter derinde, men har jeres små bebser en favourit stilling eller har de måske allerede vendt sig med hovedet ned?

Da jeg ventede vores første søn stod han fast med hovedet 2 måneder før han blev født. Hans lille hoved var så også godt mast på toppen da han kom ud.

2.gang vendte han stort set med hovedet ned ad konstant 2½ måned før fødslen, men stod dog ikke helt fast før til allersidst.

Men ak denne gang ligger hun med hovedet op ad og det har hun gjort til alle de scanninger jeg har været til siden MD scanningen i uge 20. Hun ligger og putter hovedet ind i min moderkage, der ligger aller øverst i livmoderen og så skulle man tro rumpen sad nede i bækkenet, men nææh nej, der står hun såmænd med hendes små fine fusser nede. Rumpen drejer så lidt fra højre side til venstre side af maven og hun kan også finde på at vippe lidt forover med hovedet, men fødderne de skal åbenbart sidde dernede og sparke MEGET dybt i mit bækken eller skubbe fra mod min hofteskål. Lægen der scannede mig sidst havde da godt nok aldrig oplevet det før, men sådan synes hun åbenbart det er rart at ligge.

Jeg håber inderligt hun vender sig i løbet af de næste 3 uger for ellers bliver jeg tilbudt vendings forsøg og det vil jeg meget nødig ud i :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Her vender Lillebror med hovedet nedad.

Ved nummer 2 var jeg igennem et vendingsforsøg før hun ville vende rigtigt. Det var slet ikke så slemt som jeg havde forventet. Selvfølgelig var der ubehageligt, men det gjorde ikke ondt ondt.

Men jeg nu godt forstå at du helst vil være fri.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt at høre lidt positivt om vendingsforsøg. Synes altid man hører en masse skræk historier og at baby kan få strækninger i nakke og skuldre som kan blive hårde at komme over efterfølgende.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt at høre lidt positivt om vendingsforsøg. Synes altid man hører en masse skræk historier og at baby kan få strækninger i nakke og skuldre som kan blive hårde at komme over efterfølgende.

Jeg havde også kun hørt historier hvor det gjorde forfærdeligt ondt, men der var vendingerne så heller ikke lykkes. Da vi kom på sygehuset var jeg overbevist om at vi gik derfra med en dato til PKS, men blev da heldigvis positiv overrasket :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ved sidste scanning for en uges tid siden laa han med hovedet ned af og han ynder at sparke I min hoejre side, men maerker ogsaa mindre spark eller...knytnaever? I venstre side ogsaa samtidig saa har nogengange paa fornemmelsen han vender sig lidt rundt derinde? Vi faar se den 15 jan til naeste scanning.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Knægten her har vendt ved hovedet nedad i pænt lang tid efterhånden :) Var lige på et tidspunkt bange for at havde vendt sig, men jm mente i fredags at han altså stadag har hovedet nedad, og endda et godt stykke ned i bækkenet. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved de sidste scanninger har hun ligget med hovedet nedad, og jm har også skrevet at hun ligger med hovedet nedad.. Nu må vi se hvad jm siger på torsdag og scanningen den 27/12

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

min lille dreng ynder stadig at skifte meget stilling, der er ikke meget ro på men indtil videre ligger han med hovedet opad, rumpen mod min højre side og benene sparker over i venstre side. men jeg kan mærke stillingen skifter jævnligt heldigvis. jeg skal ind og scannes igen d. 15 Januar da de lige ville sikre sig han vejer det han skal og der håber jeg da han har fundet sig til rette med hovedet i bækkenet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her står hun med hovedet ned af og jm mente at hun ikke vil kunne vende sig, hvilket jeg tror hun har ret i. Får kun spark i siderne og i ribbenene :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lukas vender også med hovedet nedad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I følge scanningen i torsdag så lå hun med numsen nedad, men der er stadig godt med plads til at vende sig på. Og det virker også som om hun vender sig en gang imellem... Vi skal scannes igen den 17/1 og så håber vi på at hun ligger som hun skal...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I følge skanning i dag, 32+1, vender han fortsat med hovedet nedad :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg var inde og blive scannet d. 16/ 1 (35+) og her var lå han stadig med numsen nedad. jeg skal ind til jordmoder d. 30/1 igen og har han ikke vendt sig der skal jeg have tid til vendings forsøg rimlig hurtig efter. ØV ØV ØV blev informeret om det var noget der tog mange timer da jeg skulle have noget veedæmpende, skulle scannes og mere inden de kunne gå i gang. <_< :o

Jeg håber sådan han vender sig rundt men han ynder virkelig at ligge hvor han gør og hovedet bevæger sig ikke langt væk fra sin faste plads mere så må indrømme jeg ikke forventer det, men håber det noget så inderligt. Håber i vil krydse fingre for mig d. 30/1 har vidst brug for lidt held.

hilsen fra mig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg var inde og blive scannet d. 16/ 1 (35+) og her var lå han stadig med numsen nedad. jeg skal ind til jordmoder d. 30/1 igen og har han ikke vendt sig der skal jeg have tid til vendings forsøg rimlig hurtig efter. ØV ØV ØV blev informeret om det var noget der tog mange timer da jeg skulle have noget veedæmpende, skulle scannes og mere inden de kunne gå i gang. <_< :o

Jeg håber sådan han vender sig rundt men han ynder virkelig at ligge hvor han gør og hovedet bevæger sig ikke langt væk fra sin faste plads mere så må indrømme jeg ikke forventer det, men håber det noget så inderligt. Håber i vil krydse fingre for mig d. 30/1 har vidst brug for lidt held.

hilsen fra mig.

Øv hvor træls!! Masser af krydsede fingre herfra!! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er i uge 37+7 og vores lille pige ligger med hovedet nedad og jm siger hun er 99,9 % sikker på hun sidder fast :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg var inde og blive scannet d. 16/ 1 (35+) og her var lå han stadig med numsen nedad. jeg skal ind til jordmoder d. 30/1 igen og har han ikke vendt sig der skal jeg have tid til vendings forsøg rimlig hurtig efter. ØV ØV ØV blev informeret om det var noget der tog mange timer da jeg skulle have noget veedæmpende, skulle scannes og mere inden de kunne gå i gang. <_< :o

Jeg håber sådan han vender sig rundt men han ynder virkelig at ligge hvor han gør og hovedet bevæger sig ikke langt væk fra sin faste plads mere så må indrømme jeg ikke forventer det, men håber det noget så inderligt. Håber i vil krydse fingre for mig d. 30/1 har vidst brug for lidt held.

hilsen fra mig.

Kram... jeg håber han vender sig inden og hvis ikke at det så bliver en udramatisk vending.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Wee huu.... en lidt sen opdatering herfra, sorry.... men gode nyheder er vel værd at vente på?!!!

Jeg var til jordemoder d.4.januar som desværre viste at baby tøsen fortsat lå med hovedet op og rumpen ned. Der var dog intet der sad fast i mit bækken. Jeg var på dette tispunkt 35+2. Jeg fik tid til scanning + vendingsforsøg og en samtale om evt kejsersnit hvis vendingsforsøget ikke lykkedes. Jeg sagde med det samme nej tak til at føde i sædefødsel da vores to første børn har været meget store ved fødslen, så den risiko ville jeg ikke turde løbe.

D.11.januar da vi sad i sofaen om aftenen lå hun stadig med hovedet op og lige med et vælger hun at vende sig.... det var virkelig en vild oplevelse. Jeg var ikke et sekund i tvivl og min mave så efterfølgende helt anderledes ud.

D.16.januar var vi til scanning og YES hun lå stadig så fint med hovedet ned.... kæmpe lettelse og jeg måtte da lige fælde en tåre også. Miraklernes tid er ikke forbi.... og set i bakspejlet med den graviditet jeg har været igennem kan jeg slet ikke forstå vi kan være så heldige at hun rent faktisk vendte sig helt af sig selv.... intet mindre end fantastisk :)

Der er stadig godt med plads i maven på trods af hun er en ret stor baby og hun står stadig så højt at jeg skal med liggende transport, hvis vandet går. Men bare tanken om at det kan blive en helt almindelig fødsel er bare helt igennem fantastisk :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Wee huu.... en lidt sen opdatering herfra, sorry.... men gode nyheder er vel værd at vente på?!!!

Jeg var til jordemoder d.4.januar som desværre viste at baby tøsen fortsat lå med hovedet op og rumpen ned. Der var dog intet der sad fast i mit bækken. Jeg var på dette tispunkt 35+2. Jeg fik tid til scanning + vendingsforsøg og en samtale om evt kejsersnit hvis vendingsforsøget ikke lykkedes. Jeg sagde med det samme nej tak til at føde i sædefødsel da vores to første børn har været meget store ved fødslen, så den risiko ville jeg ikke turde løbe.

D.11.januar da vi sad i sofaen om aftenen lå hun stadig med hovedet op og lige med et vælger hun at vende sig.... det var virkelig en vild oplevelse. Jeg var ikke et sekund i tvivl og min mave så efterfølgende helt anderledes ud.

D.16.januar var vi til scanning og YES hun lå stadig så fint med hovedet ned.... kæmpe lettelse og jeg måtte da lige fælde en tåre også. Miraklernes tid er ikke forbi.... og set i bakspejlet med den graviditet jeg har været igennem kan jeg slet ikke forstå vi kan være så heldige at hun rent faktisk vendte sig helt af sig selv.... intet mindre end fantastisk :)

Der er stadig godt med plads i maven på trods af hun er en ret stor baby og hun står stadig så højt at jeg skal med liggende transport, hvis vandet går. Men bare tanken om at det kan blive en helt almindelig fødsel er bare helt igennem fantastisk :)

tillykke med de gode nyheder :) :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Wee huu.... en lidt sen opdatering herfra, sorry.... men gode nyheder er vel værd at vente på?!!!

Jeg var til jordemoder d.4.januar som desværre viste at baby tøsen fortsat lå med hovedet op og rumpen ned. Der var dog intet der sad fast i mit bækken. Jeg var på dette tispunkt 35+2. Jeg fik tid til scanning + vendingsforsøg og en samtale om evt kejsersnit hvis vendingsforsøget ikke lykkedes. Jeg sagde med det samme nej tak til at føde i sædefødsel da vores to første børn har været meget store ved fødslen, så den risiko ville jeg ikke turde løbe.

D.11.januar da vi sad i sofaen om aftenen lå hun stadig med hovedet op og lige med et vælger hun at vende sig.... det var virkelig en vild oplevelse. Jeg var ikke et sekund i tvivl og min mave så efterfølgende helt anderledes ud.

D.16.januar var vi til scanning og YES hun lå stadig så fint med hovedet ned.... kæmpe lettelse og jeg måtte da lige fælde en tåre også. Miraklernes tid er ikke forbi.... og set i bakspejlet med den graviditet jeg har været igennem kan jeg slet ikke forstå vi kan være så heldige at hun rent faktisk vendte sig helt af sig selv.... intet mindre end fantastisk :)

Der er stadig godt med plads i maven på trods af hun er en ret stor baby og hun står stadig så højt at jeg skal med liggende transport, hvis vandet går. Men bare tanken om at det kan blive en helt almindelig fødsel er bare helt igennem fantastisk :)

Fantastisk!! :glad :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Wee huu.... en lidt sen opdatering herfra, sorry.... men gode nyheder er vel værd at vente på?!!!

Jeg var til jordemoder d.4.januar som desværre viste at baby tøsen fortsat lå med hovedet op og rumpen ned. Der var dog intet der sad fast i mit bækken. Jeg var på dette tispunkt 35+2. Jeg fik tid til scanning + vendingsforsøg og en samtale om evt kejsersnit hvis vendingsforsøget ikke lykkedes. Jeg sagde med det samme nej tak til at føde i sædefødsel da vores to første børn har været meget store ved fødslen, så den risiko ville jeg ikke turde løbe.

D.11.januar da vi sad i sofaen om aftenen lå hun stadig med hovedet op og lige med et vælger hun at vende sig.... det var virkelig en vild oplevelse. Jeg var ikke et sekund i tvivl og min mave så efterfølgende helt anderledes ud.

D.16.januar var vi til scanning og YES hun lå stadig så fint med hovedet ned.... kæmpe lettelse og jeg måtte da lige fælde en tåre også. Miraklernes tid er ikke forbi.... og set i bakspejlet med den graviditet jeg har været igennem kan jeg slet ikke forstå vi kan være så heldige at hun rent faktisk vendte sig helt af sig selv.... intet mindre end fantastisk :)

Der er stadig godt med plads i maven på trods af hun er en ret stor baby og hun står stadig så højt at jeg skal med liggende transport, hvis vandet går. Men bare tanken om at det kan blive en helt almindelig fødsel er bare helt igennem fantastisk :)

Iiih hvor godt at hun har vendt sig!!! :yay :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak søde piger :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Var til jordemoder/gynækolog i dag til scanning som allerede er blevet rykket 2 uger fordi der var en fødsel i gang så han ikke havde tid??? "alt lader jo til at være i skønneste orden så vi kan sagtens vente" :( så i dag glædede jeg mig sådan til at se frøen. Vi når frem og på døren møder der os et papir hvorpå der står at klinikken er lukket? WTF de kunne sku da godt have ringet så. Kunne godt have undværet den time i bil t/r. Så nu står den på telefonisk møgfald i morgen hvis ikke de giver mig en ny tid meget meget snart. Tror nu stadig han har hovedet nedad at dømme efter sparkene.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Var til jordemoder/gynækolog i dag til scanning som allerede er blevet rykket 2 uger fordi der var en fødsel i gang så han ikke havde tid??? "alt lader jo til at være i skønneste orden så vi kan sagtens vente" :( så i dag glædede jeg mig sådan til at se frøen. Vi når frem og på døren møder der os et papir hvorpå der står at klinikken er lukket? WTF de kunne sku da godt have ringet så. Kunne godt have undværet den time i bil t/r. Så nu står den på telefonisk møgfald i morgen hvis ikke de giver mig en ny tid meget meget snart. Tror nu stadig han har hovedet nedad at dømme efter sparkene.

Min jordmoder sagde man ikke var i tvivl hvis de pludselig vendte sig nu hvor vi er så langt henne. Så er sikker han vender som han skal.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Han vendte heldigvis som han skal og vejer 3045g her i uge 36+6 og han har masser af hår ♥♥♥

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER